Cum tratam raceala copiilor?

Raceala care vad ca isi cam face de cap, in cazul nostru.Deh , e vremea ei , cu asemenea schimbari bruste de temperatura ma asteptam sa nu scapam neatinse ;).In cazul nostru , de data aceasta lipseste rosul in gat , adica cel mai de temut.E foarte  bine asta.Insa compensam cu muci muuuulti , tuse , haraiala in piept.Simptomatologia in cazul nostru incepe simplu : initial muci , putini , apoi simptomele  apar una dupa alta ca ciupercile dupa ploaie, respectiv tuse , dupa tuse haraiala in piept, pe trahee  , nas infundat.Se stie ca o raceala dureaza intre 6-10 zile , in mod normal.Nu e o regula sa fie asa.Poate sa dureze si mai putin si mai mult.Depinde de imunitatea fiecarui copil, de agresivitatea racelii , de tratamentul corect aplicat etc.Se stie ca antibioticele nu au nici un rezultat atunci cand vorbim de asemenea viroze.Asa ca a i administra antibiotic unui copil ,  in acest caz , poate uneori sa i faca mai mult rau decat bine.Asa ca antibioticul iese din schema noastra de tratament.Cum tratez eu raceala in cazul Dariei?Pai prin diverse metode alopate sau homeopate.Recunosc ca cele din urma imi sunt preferate.Nici leacurile babesti , pe care le stiu de la mama,  de cand eram copil , nu mi sunt straine, chiar le aplic acum la raceala Dariei.Grila mea vizeaza mucii si tusea.Tuse care apare tot de la muci , fir ar ei sa fie .Folosesc urmatoarele:

  • Pentru nas infundat :Vibrocil spray sau Olinth pt copii.Noua ne merg de minune.Mai folosesc si spray uri cu apa de mare , gen Nazomer.Mai exista , eu n am gasit , in cele cateva farmacii in care am intrebat , niste fiole  cu o substanta care ajuta la desfundarea nasului si copilul respira mai bine.Se sparge o fiola, se pune pe o batista si se lasa langa copil , in patut.Sunt de la Dr.Mom, adica tot naturale , au multe remedii pentru raceli, inclusiv pentru adulti.
  • Pentru stoparea mucisorilor eu folosesc Colargolul, care functioneaza , adica reduce considerabil secretiile nazale.Aspir foarte bine si ii pun cam de 3 ori pe zi cate o picatura in fiecare nara.
  • Intotdeauna folosesc un secretolitic, in general Fluimucil 100 sau ACC 100.Nu stiu cat ajuta , n am vazut efecte spectaculoase.Ce i drept nici nu prea l a baut , a mea pitica , fiind deja satula de cate bag in ea.Cate un pliculet pe zi , in apa sau ceai rece, dupa mese.Ajuta foarte bine si pentru haraiala care se aude in piept, fluidifica foarte bine , iar secretiile curg in jos si se elimina prin fecale.
  • Pentru tuse ii dau Stodal, este un sirop homeopat , din plante , bun la gust, il ia fara probleme cu lingurita, ii dau cate 5ml de 3 ori pe zi.Tot pentru tuse eu ii mai fac ceai dintr o ceapa , putin tei , cat sa i schimbe gustul de ceapa , ii pun lamaie si miere si este un remediu excelent contra tusei.De azi am bagat o pe ceiutul asta si deja vad rezultate.Tusete din ce in ce mai rar.Uneori ii fac si ceai din soc, care ajuta si el.Ar mai fi un remediu , de care eu ma cam feresc , ce i drept.Se numeste in termeni populari sodou.Este cel din galbenus crud , miere, unt si lapte fierbinte.Este intra adevar foarte eficient in cazul adultilor , probabil si in al copiilor .Eu insa il vad ca pe o sursa execelenta de Salmonella , asa ca am decis sa nu ii dau Dariei.
  • Si pentru ca e bine sa previi , am decis sa i dau cu putin albastru de metil in gat.Nu face nimic rau.Dar cum sa i dau, era intrebarea mea ?M am lamurit repede , i l am pus pe suzeta.Insa n a fost atat de usor pe cat ma asteptam.Initial a fost foarte nedumerita in momentul in care i am dat suzeta albastra , plina de metil.Nici n a vrut o.S a uitat extrem de suspicios la ea si a plecat.Am lasat o totusi la vedere si undeva unde poate ajunge la ea.Am surprins o ulterior dandu i tarcoale si privind o cu oarece jind, curiozitate, frica , toate amestecate.Pana  la urma si a facut curaj si a a bagat o in gurita.De atunci o ia fara probleme.Tot pentru gat ii dau cu Tantum verde spray de 2 ori cate un puf , direct in gurita.Il cere ea , cu toate ca are un gust groaznic.Mie una nu mi place.Ei , da.
  • Nurofen sau Panadaol pentru continutul de paracetamol, chiar daca nu are febra.Cate 5 ml , seara la culcare.
  • Ocazional , ii mai dau , seara si un antihistaminic , Aerius sau Peritol sau Ketof , depinde ce am in casa, o ajuta sa doarma mai bine.
  • Pediatra mi a recomandat sa i facem si frectii cu Carvol pentru copii.Am intels ca a aparut curand , varianta pentru copii.La adulti stiu ca era Carmolul.Nu am incercat , ce i drept, pana acum, insa e o informatie buna pe viitor.
  • Tot pentru muci ii mai dau Cina Baris , dilutie mica , ch5 , cate 3 bilute de 2 ori pe zi.Nu am avut in casa , asa ca am sarit o de data asta.Este un remediu homeopat.

Aceste remedii  nu reprezinta o grila generala in tratarea racelilor la copii , pentru ca intervine un factor extrem de  important: varsta copilului.Nu toate cele mai sus mentionate , se folosesc pentru copiii mai mici de un an.Pediatrul copilului va fi singurul care va decide grila de tratament aplicata fiecarui copil.Sper ca informatiile sa  fi fost de folos si altor mamici ;).Multa sanatate…… si fara raceli!

27 thoughts on “Cum tratam raceala copiilor?

  1. Oau, ce de medicamente:d. Eu nu-i dau nurofen decat daca are febra. In rest, doar picaturi de nas si ceva de gat. Apropo de tuse, de 2 zile ii dau ambroxol si are efect. Nu mai tuseste aproape deloc si nici nu mai haraie pe gat. M-am linistit:)

  2. Draga Jurnalule mamica de Dariia :),

    In primul rand insanatosire grabnica! In al doilea rand, m-am ingrozit cand am vazut ce usor vorbesti tu despre Peritol. Daca vrei un antihistamioc, de ce nu folosesti zyrtec, se prescrie mai usor copiilor atat de mici?! Apoi, tu nu-ti doresti ca fata sa doarma bine, atat de bine incat sa se sufoce cu secretii, nu? Zyretec poate reduce secretiile nazale, despre Peritol nu stiu ce zic! Mai bine ridica-i putin patul – nu se mai ineaca daca sta putin ridicata si se trezeste mai rar – si/sau fa o exceptie si pune-o cu tot trunchiul pe o perna, langa tine in pat sa o poti veghea.

    Karvolul stiu ca exista ca medicament separat de Carmol. Nu le-m folosit vreodata, dar avea bunica mea in casa si ne-a facut frectie – cred ca si acasa la mama am incasat o frectie de-asta. Auuuuu ce rece eeee :).

    Voiam de fapt sa-ti atrag atentia ca la medicamente homeopate, 5CH e o concentratie de-a dreptul mare. 15 sau 30 ti-ar fi tie trebuincioase pentru fetita. 5 CH inseamna concentratie 1:5, iar 30 CH 1:30. Merita sa te documentezi putin pe homeopatie.ro de exemplu si, sincer, as discuta intai cu un medic homeopat, sunt cativa de-a dreptul celebri la care poti ajunge si cautand pe internet. Eu pentru mine si Anda folosesc Allium cepa cu efect instantaneu cand avem robinet la nas. Am vazut ca se gaseste de la Plantextrakt la 6 lei in orice farmacie. Eu una n-am mai dat paracetamol de peste un an. Nici ibuprofen, nici macar la febra.

    Oricum nu-ti ai face atatea griji pentru ca mucii vor trece cu totul tot in cateva zile. Tusea in mod clar din cauza lor este, nu cred ca a coborat raceala atat de repede. Puteti incerca si niste aerosoli cu suc de gutuie si lamaie (1 ml lamaie, 1 ml gutuie, 3 ml apa. Daca nu aveti nebulizator, fa o infuzie de orice (si eventual pune uneva deasupra si amestecul asta) si baga-te cu fetita in bate, la abur. Nu trebuie s-o tii deasupra. Remediul asta de aerosol natural l-a primit o prietena de-a mea de la medicul ei hmeopat, se pare ca un medicament gencydo, care nus e gaseste la noi, da rezultate fantatsice. Si amestecul asta a dat rezultate pentru multi copii din generatia Andei.

    • Buna , Zoozie.Adevarul este ca Peritolul l am cumparat , de data trecuta cnd a facut o alergie la furazolidon , insa i am dat aerius atunci.Nu am folosit peritolul pana acum.Cat despre ridicarea trunchiului , este o practica pe care o aplic si eu cand nu poate sa doarma din cauza secretiilor.Despre Karvol , am auzit de la pediatra ,insa nu i am luat si nici nu i iau.Nu cred ca e cazul.Ei bine , despre dilutiile remediilor homeopate , eu stiam exact invers , de fapt asa am fost sfatuita de medic , sa i iau dilutii mici.Se pare ca nu a fost corect.E logic ce spui tu ;).Cat despre infuzie , sa fiu sincera nu am incercat , insa nu e o idee rea .Sper doar sa reusesc sa o determin sa stea la infuzie :).Momentan pt tuse ii dau in continuare ceaiul de ceapa , care vad ca da rezultate si ii mai dau acc pt secretii.Cam atat.Multumesc mult pentru sfaturi , sunt binevenite!

      P.S.fara legatura cu subiectul , nu stiu de ce nu pot comenta la tine :(.De fapt nici sa citesc nu prea pot .Se intrerupe conexiunea si mi da o eroare :(.Si cum nu ma prea pricep la chestii din astea , ma gandeam ca ma poti ajuta , cu o idee ;).

      • imi pare rau! nu cred ca e de la site, nu am mai primit plangerim dar mi-a mai zis cineva ca nu se poate loga sa comenteze, e cred ca e din pricina cookiurilor din calculatoarele voastre. Vezi daca merge dupa ce stergi cookies :) altfel chiar nu-mi imaginez ce poate sa fie, folosesc un template obisnuit si situl e gazduit de google (blogger)

      • Ba e corect! In homeopatie este invers. Nu se aplica principiul din chimie sau medicina clasica. Cu cat e mai diluata substanta cu atat e efectul mai puternic sau diferit! Ch5 e mai slab ca efect decat ch10 de exemplu. Iar ch30 s ar putea sa nu fie folosit deloc pentru acelasi efect ca si 5. E o medicina total diferita si nici cu ea nu e de joaca

      • Nu nu! La homeopate e invers decat in medicina clasica. Cele mai puternice sunt cele cu 15 si 30!!! Nu e nevoie sa ma credeti pe mine intrebati medic homeopat.

  3. Ii dau 10 picaturi de ambroxol de 3 ori pe zi. Azi a tusit doar de vreo 2 ori si se aude ca se curata gatul. Eu sunt multumita de el.
    Vroiam sa-ti spun de picaturile de nas..am vazut ca tu folosesti unele destul de tari. S-ar putea sa dezvolte toleranta la ele si mai tarziu sa nu le mai poti folosi. Ai incercat apa de mare si apoi batistuta la greu? Poate merge…Eu asa ii fac, plus opthamesone.
    Prefer sa evit medicamentele cat pot si daca trebuie sa-i dau sa le aleg pe alea mai usoare..

  4. Dap.Ii dau cu spray uri cu apa de mare si o aspir fff bine.Pediatra ei mi a recomndat colargolul, care o ajuta ce i drept.Nu mai curg atat de rau , insa tot curg.Sper sa scapam de tot , deja e stresant si pt mine si pt ea :(.

  5. Nu sunt prea multe medicamente pentru o simpla raceala? Se curata nasul foarte bine cu ser fiziologic, eventual cu batista bebelusului daca se doreste, picaturi in nas si stodal pentru tuse. Nurofen numai in caz de febra.

    • Corect.Pt o simpla raceala, sunt multe.Dar depinde de stadiul fiecarei raceli.E posibil sa fie o raceala simpla , la care si eu folosesc doar batistuta cu ser , sau o raceala mai profunda cu nas infundat , febra, tuse , muci si atunci e nevoie de mai multe.Cel mai bine e sa nu folosim nimic , adica sa fim sanatosi :).Multa sanatate!

  6. multumesc din suflet pentru informatii.ingerasha mea deja are 4 zile de febra si tuse care nu trec si acum am trecut-o pe BIOSEPT antibotic natural, tinctura de licheni de piatra si picaturi de grapefruit concentrate CITROSEPT.ceva se misca, arata mai bine azi fata de ieri cand i-am inceput acest tratament naturist,desi haraiala si tusea isi fac de cap intr-o veselie si febra nu vrea sa scada.daca nici la exudatul faringian nu apare nimic, e clar ca e un virus care-si face de cap.ce-i de facut atunci?oala cu aburi in care torn picaturi de ulei de eucalipt si brad si un bob de tamaie i-am plimbat-o pe sub nasuc si a reusit sa doarma cateva ore ai noapte.ca sa-i scafa febra macar putin o ivelesc cu un cearceaf foarte subtire pe care l-am udat cu apa calda- atentie, NU RECE!- si l-am stors bine.e singurul remediu care functioneaza.
    ceaiuri: amestec din ceai de busuioc cu ceai de coada calului si ceai de coada soricelului.lamaie stoarsa in el si baut la greu.o ajuta foarte mult.
    am scris toate astea sperand sa fie de folos cui cauta disperat ca si mine ieri un remediu pentru o febra care nu mai trece.
    apropos: aveti idee ce medicament a inlocuit pe piata POLIDIN-ul?foarte bun era si evident prea era bun si accesibil, asa ca ….nu mai e stoc nicaieri.
    sanatate multa!

  7. buna ziua, am si eu o bebita de 2 ani si 9 luni, care este racita, dar nu face febra….azi avem 4 zile de tratament….ii curge foarte tare nasucul, o sterg la fiecare 5 min…si tuseste….ii dau de tuse flavamed sirop, ii pun in nas colargol, doar ca sufla ea nasul si nu sta la aspirat……si-i mai dau seara 5 ml. nurofen, iar dim. 5 ml panadol….asa mi-a zis medicul….doar ca ea tuseste tot mai des si nu mai stiu ce sa fac, ce sa-i mai dau…..ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi??????

  8. Multumesc pentru informatii de mamica si nu de doctor. Sigur ca daca as fi mers la medic as fi luat o reteta cu vreo 3-4 medicamente pe ea. Colargolul chiar face minuni. Ieri am apucat sa-i pun doar de doua ori si noaptea asta a dormit mult mai bine fata de cea precendenta. E drept noi suntem doar la nas infundat. Dar acum a facut un pic de febra. Multumesc si pentru ACC sau Fluimucil. Nu stiam ca se poate da si la copii. Am luat si din alea, dar mai astept sa vad daca incepe si tusea, desi ceaiul de ceapa ar trebui sa nu o lase sa inceapa.

  9. buna ziua !am si eu o intrebare!fetita mea nu bea antibiotice dar pt a reusi sa i le dau le am amestecat cu panadol sau cu nurofen oare e bine?va rog sa mi dati un raspuns!multumesc!

  10. suc de catina -cel mai bun remediu,mareste imunitatea,foarte bun si pt adulti,un remediu incredibil contra racelii,cine a folosit stie ce potential are.Se gaseste catina,sau suc de catina si in piete, toamna.Greu de crezut ca poti sa treci 2-3 ierni fara sa te racesti deloc…,incercati!

Lasă un răspuns

