Reintoarcerea la servici din CIC

4 iulie , ziua Americii si prima mea zi de munca dupa hibernarea foarte placuta , de altfel , de doi ani.Mai am vreo 3 luni de stat pe acasa, insa mi am propus sa ma documentez de pe acum , ce acte sunt necesare in momentul intoarcerii la job , ce drepturi ai si alte intrebari.Bine , m am gasit si eu la fix sa ma documentez, acum cand Codul Muncii e inca destul de incert.Cel putin pentru mine , care n am apucat sa ma pun la punct cu noile modificari care m ar putea viza, daca or fi unele, desigur.Asa ca , mamicile care s au intors deja la servici , pot ajuta cu informatii pretioase.Spre exemplu, am aflat la o sueta , in timpul sedintei de kangoo , caci se dezbat  subiecte legislative si in sala de sport :) , ca in momentul intoarcerii la locul de munca trebuie prezentata angajatorului, cu o luna inainte de a te intoarce la servici , o cerere tip , prin care ii anunti acest lucru.

Data intoarcerii la servici este data la care copilul implineste doi ani , adica ii cam ratezi a doua aniversare , daca nu ai norocul sa pice in weekend.

La reluarea activitatii , angajatorul este obligat sa redea persoanei ce s a aflat in CIC , acelasi post si acelasi salariu.Se poate executa trecerea pe un alt post sau modificarea salariului, dupa intoarcerea la servici , insa numai cu acordul persoanei in cauza.

In toata perioada in care o persoana se afla in concediu de ingrijire copil , postul sau poate fi ocupat de catre o alta persoana , insa , pe o perioada determinata de timp, stipulata clar in contractul de munca.Asadar, te poti intoarce oricand la servici pe parcursul celor doi ani. Angajatorul este obligat sa te primeasca atunci cand tu soliciti asta.

In momentul in care angajatorul intocmeste decizia de incetare a suspendarii contractului de munca pe perioada celor doi ani si revenirea in campul muncii , trebuie  intocmite si depuse  cateva documente  primariei de care apartine fiecare persoana, pentru intreruperea platii indemnizatiei primita in cei doi ani si ulterior primirea alocatiei lunare pentru copil.Am aflat ca e nevoie de : dosar cu sina, certificat nastere copil ( copie si original) , CI parinti ( copie si original) , decizia angajatorului privind reinceperea serviciului, o cerere tip si o declaratie pe proprie raspundere , care se gasesc la fiecare primarie.Acum , nu stiu daca peste tot se procedeaza la fel , ma refer la primarii si modul lor de lucru, sau daca chiar e nevoie sa mergi sa depui toate actele astea sau angajatorul se ocupa de asta prin decizia de incetare a suspendarii.Inca mai caut informatii.

Tot referitor la drepturile salariale ,  in momentul revenirii din cic, se acorda salariatului aceleasi mariri de salariu primite de catre colegii sai pe perioada celor doi ani.Lucru care cica se regaseste in contractul colectiv si individual de munca.Serios???Mi e greu sa cred asemenea lucru, acum in plina criza economica.

In momentul reluarii activitatii , timp de 6 luni , angajatorului ii este interzis sa concedieze un angajat pe motiv de necorespundere profesionala.Dupa aceste 6 luni , poate cere o evaluare a angajatului si poate dispune incetarea contractului de munca.In rest , pentru orice alt motiv, din urmatoarea clipa a reluarii activitatii, angajatului i se aplica ” legislatia normala” , adica se poate renegocia bilateral contractul de munca , cum am spus mai sus , se poate reorganiza activitatea etc.Astea sunt esentiale , insa exista o multime de alte prevederi si de o parte si de alta.Cine poate ajuta , rog sa o faca.

66 thoughts on “Reintoarcerea la servici din CIC

  1. Asa stiu si eu:). Eu sunt deja la munca, dar oarecum neoficial, asa ca partea de hartogariae o fac in mai.
    Nu stiu cum este in cazul in care salariile s-au redus la locul de munca in lipsa ta:D. Iti scade si tie sau ramai pe salariul pe care ai plecat?

  2. teoretic cam asa ar sta lucrurile, practic se poate face restructurare de post imediat dupa ce te intorci. la mine la munca asa s-a cam intamplat. la restructurare nu mai ai ce sa faci.

    • Asa este.Asa cum am scris in ultimul paragraf, singurul motiv pt care nu poti fi concediat timp de 6 luni e ala cu necorespunderea profesionala , insa in caz de faliment, restructurare, asa e , nu ai ce sa faci.Esti descoperit.Multumesc pt interventie ;).

  3. Cam asa stiam si eu ca stau lucrurile, inclusiv referitor la acte, nu stiu insa ce modificari au aparut in Codul Muncii:)
    Insa deocamdata prefer sa nu ma gandesc la momentul intoarcerii la serviciu, parca as fi lucrat acum o suta de ani si tot de atunci sunt mamica si altceva nu stiu sa fiu:)

    • Care codul muncii acum 2 zile s a aprobat :))))…..om vedea ce au decis fetele noastre guvernamentale….Tu stai linistita , nu te incarca cu griji si informatii care iti sunt de folos peste asa de mult timp.Poate pana la anul avem alt cod al muncii :D :D

  4. Multumim mult! Nu as fi crezut ca e nevoie de atata birocratie! Ca sa nu mai spun ca m-ai facut sa lacrimez la faza aia ca daca nu pica aniversarea in weekend, exact aceea e ziua neagra a revenirii la servici.

    Dupa cate stiu de la o prietena ce lucreaza la stat, ei i-a ramas salarul mic chiar daca celorlalti le crescuse. Evident ca nu e vorba de o intamplare din ultimii ani…

  5. ma voi documenta si eu
    dar de multe ori patronul stie ce motive sa invoce pentru dcm
    este foarte adevarat ca depinde de seriozitatea firmei
    din pataniile mele… poti muri cu dreptatea in mana……….
    va pup

  6. Cam tot ce ai scris tu stiu si eu. In plus, am mai aflat ca trebuiesc facute si analize, cu trimitere de la dep. de resurse umane, cu o saptamana inainte sau una dupa ce reincepi munca. Apropo de faza ca 6 luni nu te pot da afara, conform codului muncii se pare ca patronii au o portita de scapare prin faptul ca pot desfiinta postul in cauza, daca doresc. Te pup cu drag si daca mai afli ceva anunta-ne.

    • Ramo , nu stiam de analize , bravo.Asa e , angajatorii pot face multe , de multe ori profitand chiar de nestiinta angajatului si a faptului ca mul;ti dintre ei nu prea isi cunosc drepturile….de aia e bine sa fii la curent cu tot , macar stii cum pleci , de unde pleci si cum ripostezi.Te pup si eu .Cand am nouati , o sa updatez articolul.

  7. imi par triste posturile despre pregatirea de reintoarcere la job… mai ales in situatia asta de rahat cu legi care se schimba de la ora la ora, proteste si asumari guvernamentale… Eu mi-am impus sa nu ma gandesc la asta… sper sa pot… ca prima decizie, trebuie sa o iau la nasterea lui Ghita: un an sau 2 ani?

    Iti tinem pumnii sa ai parte de o tranzitie cat mai usoara. :)

    • Da Gabi , sunt triste , dar sunt adevarate , din pacate.Cat despre legi , asumari si altele ….prefer sa nu ma enervez la prima ora :).Sunt convinsa ca o sa iei decizia corecta!Multumesc pt incurajari.Eu zic ca o sa fie bine , sunt destul de tare …s zic asa , acum vedem peste 3 luni :)!

      • alegerea e grea pentru mamicile care vor sa stea cat mai mult cu copiii acasa. un an mai multi bani si lasat copilul dupa 1 an sau 2 ani cu mai putini bani. eu una nu am putut sa stau 2 ani acasa, am stat 6 luni cu tot cu prenatal si mi s-a parut o eternitate. sper ca nu sunt o mama denaturata, dar asa am simtit.

  8. Da, aceste acte iti trebuiesc la primarie si trebuie depuse in decurs de 15 zile de cand incepi lucrul/ Eu am corespondat si pe mail cu cei de la sectorul 3, chiar mi au raspuns prompt. Asta pentru ca aveam nelamuriri, deoarece eu mi am schimbat locul de munca direct din revenirea din cic. Apropo de pastrarea locului de munca…depinde cat de marsav este angajatorul, la mine nu le a convenit ca am stat 2 ani si se pregateau sa mi dovedeasca ei ca nu corespund profesional si sa ma dea afara. Daca vor pot gasi si nod in papura…

  9. bafta multa! stiu ca se apropie o perioada destul de critica, cu o mie de ganduri legate de ccea ce vei face cu fetita. iti doresc ca macar la partea cu serviciul sa decurga totul fara griji!

  10. postarea ta mi-a trezit interesul maxim, din moment ce eu ma intorc la munca intr-o luna:( cand Mariuca implineste 2 anisori!Si intr-adevar am multe emotii si de-abia astept sa trecem peste perioada de acomodare. M-am interesat si eu de anumite aspecte legate de intoarcerea la munca si tu ai surprins cam tot aici. Ar mai fi analizele medicale la care te trimite angajatorul inainte de inceperea serviciului, in functie de policlinica cu care are contract. Eu am primit raspuns de la RH ca trebuie sa depun o cerere reluare a activitatii inainte cu 15 zile. Si cam atat…pentru ca la reluarea activitatii dupa 2 ani de CIC, plata indemnizatiei inceteaza oricum automat cu ziua urmatoare a implinirii copilului 2 ani, deci in cazul asta nu cred ca mai trebuie depus nimic la primarie. Dar o sa mai ma interesez. Am mai incercat sa deslusesc ceva din lege citind aici : http://www.euroavocatura.ro/legislatie/813/OUG_111_2010_privind_concediul_si_indemnizatia_lunara_pentru_cresterea_copiilor/page/3#nextPage dar si normele de aplicare http://www.euroavocatura.ro/legislatie/847/Normele_metodologice_OUG_111_2010/page/1#nextPage, pentru ca poti avea suprize citind normele de aplicare a OUG 111/2011.
    Eu voi merge la sfarsitul lunii pentru niste “discutii” legate de intoarcerea la munca, asa ca daca mai aflu ceva ce v-ar interesa, va pot spune.
    Pana atunci, din ce am citit , eu am tras urmatoarele concluzii:
    poti incepe activitatea a doua zi dupa ce copilul implineste 2ani, din moment ce CIC si indemnizatia include si ziua aniversarii, deci ar fi o zi care s-ar suprapune. In cazul in care se desfinteaza postul in care esti incadrata in toata firma, unitatile, sunt obligati sa iti prezinte alte posturi disponibile pentru care poti aplica. Cu toate astea, intr-adevar angajatorul poate avea “portite” prin care sa renunte la cea care revine din CIC, dar pe de alta parte, se poate raspunde prin chemarea in instanta si luptat pentru drepturile tale.
    Succes tuturor celor care ne intoarcem la munca!Va pup

    • Mari , multumesc pt sfaturile tale.Sunt sigura ca vor fi de folos si altor mamici.Emotii am si eu , insa sunt sigura ca le voi gestiona corect si o sa fie bine de ambele parti.Cel putin asa sper.De analizele medicale , chiar nu stiam, o sa ma interesez la mine , sa vad care sunt procedurile lor.Despre hartii depuse la primarii , sunt cazuri si cazuri , cnd trebuie sa mergi tu sa depui docum sau se sisteaza odata cu decizia de incetare a suspendarii.Despre intoarcerea la serv , eu stiu ca treb sa te intorci in mom in care copilul implineste un an , insa ma voi documenta mai mult si daca am noutati iti zic.Desfintarea postului….da, in mod normal sunt obligati sa ti prezinte un post cel putin echivalent cu cel de pe cxare ai plecat , insa asa cum spuneau si fetele pe aici , un angajator care nu te mai vrea , va stii cum sa actioneze in acest sens.Mult succes si tie si astept sa ne tii la curent cnd te vei intoarce.Si sa aveti parte de o acomodare usoara.Pup!

  11. Aaaa..legat de diminuarea salariului…unul din aspectele legate de intoarcerii mele la munca, va fi asta….colegii mei deja au semnat toti actul aditional de micsorare a salariului brut. insa eu inca mai ma interesez ce optiuni am , pentru ca asa cum s-a mai scris, asta se poate numai cu aprobarea mea:P..adica pot sa aleg sa nu semnez, si vad ce repercursiuni sunt:D

  12. Reluarea activitatii se face la termen a doua zi dupa ce copilul implineste 2 anisori si trebuie instiintat angajatorul printr-o adresa catre HR cu nr de intrare si mentiunea “am luat la cunostinta” din partea dir de unitate, lucrul asta poate fi facut inainte cu cateva zile de a reveni la munca sau chiar in ziua respectiva.
    In cazul in care se doreste reluarea activ inainte de termen angajatorul treb sa elibereze o decizie care trebuie depusa la primarie pt a fi stopata plata indemnizatiei. In caz contrar, lucrurile decurg de la sine si primaria plateste toate cele 24 de indemnizatii.
    Sper ca a fost de ajutor informatia, am incercat sa par cat mai clara, succes!

    • Fetelor,

      Eu lucrez in resurse umane de mai bine de 4 ani si ceea ce va pot spune eu este ca daca nu sunteti pe pozitie angajatorul poate face orice si mai ales poate face ca totul sa para perfect legal.

      Nu stiu daca mai este cazul pentru vreuna din voi dar poate citesc si alte viitoare mamici:
      -pt primele 6 saptamani ale concediului medical cu cod 08 angajatorul este obligat sa va plateasca diferenta de 15%. Astfel medicalul se plateste cu 85% si voi veti primi 100% primele 6 sapt.

      Pentru cele care va ganditi la reintoarcere:

      - in ceea ce priveste cererea de reluare a activitatii se face in functie de politica interna a firmei. Oricum cel tarziu in ziua reluarii activitatii, prima zi dupa ce copilul a implinit 2 ani. La primarie nu trebuie sa mai duceti nimic, indemnizatie inceteaza de drept.
      - angajatorul este obligat sa va trimita la analize pt reluarea activitatii la medicul de medicina muncii cu care are contract. Aceste analize se fac in cazul in care contractul de munca este suspendat mai mult de 6 luni din diverse motive.
      - 6 luni de la reintoarcere nu va poate sanctiona sau concedia pt necorespundere profesionala. Ce este drept se poate desfiinta postul si pt asta nu nu aveti cu ce sa va aparati…decat sa va gasiti un alt job.
      - daca in cei 2 ani s-au facut mariri salariale vor trebui sa va creasca si voi salariul daca acesta se afla sub entry levelul postului vostru. Daca va aflati peste salariul de entry level…angajatorul nu mai este obligat sa va creasca salariul.
      - diminuarea salariul se face numai cu acordul vostru, asa ca fiti tari si nu semnati :D

      In ceea ce priveste noul cod al muncii voi reveni cu detalii de indata ce voi avea. Deocamdata este o nebuloasa atat pt companii cat si pentru stat. Nimeni nu stie nimic!!!

      Bucurati-va de copilasi…restul e nesemnificativ!!

      Cu drag,
      Nico

      • Ooooooo….ce surpriza placuta , Nico!!!!!te pup draga mea!multumesc pt interventia ta , sigur va ajuta multe mamici.in mare vad ca ma aflam la curent cu informatiile.sa vedem in fapt cum o sa fie :).adica peste 3 luni!te pup.

      • As avea si eu o intrebare:daca nu doresc sa ma intorc la acelasi loc de munca ,ce trebuie sa fac?Imi depun demisia? Ma pot angaja in alta parte mai devreme?

  13. Acum am gasit blogul si vreau sa trag un MAAAARE semnal de alarma, a propos de ce am patit eu!!! Mare grisa ca daca la plecarea in CIC aveti contract pe PERIOADA DETERMINATA acesta inceteaza de drept la data prevazuta in contract nu se prelungeste cu perioada CIC-ului decat prin acord bilateral!!!! Eu termin CIC-ul in August 2012 dar trebuie sa ma intorc la munca pana in noiembrie anul acesta cand mi se incheie contractul altfel angajatorul nu imi prelungeste si nu voi mai avea la ce sa ma intorc!!!

    Toate prevederile mentionate in articol sunt valabile in cazul contractelor pe PERIOADA NEDETERMINATA!!!!!!!!

  14. Buna,
    ma numesc Cristina si v-as deranja si eu cu o intrebare la care poate aveti raspuns mai repede decat gasesc eu prin stufaria de legi:

    Am doua fetite la 2 ani distanta, asa ca la anul ar trebui sa revin la firma dupa 2 CIC-uri. Angajatorul are aceleasi obligatii ca si dupa revenirea dintr-un CIC? Am auzit ca juristul societatii declara cum ca legislatia in vigoare nu obliga societatea sa-mi pastreze postul dupa 2 CICuri si nu prea gasesc in legi referiri la situatia asta.

    Stiti voi ceva, sau macar pe unde sa ma uit? Am incercat in Codul muncii si in Oug 96 din 2003.

    Multumesc mult,
    Cristina

    • buna Cristina
      In opinia mea reluarea activitatii nu are leg cu faptul ca v ii din 2 cic uri.acum, depinde mult de angajator ce si cum….
      Multa sanatate!

  15. Buna ziua!

    Am si eu o intrebare, poate ma lamureste cineva…
    Am nascut anul acesta in iulie; deocamdata sunt in medical, dar in curand voi intra in CIC. Ce as vrea eu sa stiu e care e perioada minima care trebuie sa o stau acasa ca sa primesc acel ajutor de 500 lei cand ma voi intoarce sau daca ma intorc la munca dupa medical voi prima acel ajutor?
    Multumesc!

    • buna Raluca,
      in mod normal cei 500 de ron se primesc din momentul inrtoarcerii la servici cnd esti in cic, asadar din prima luna de cic si reintoarcere la servici , ar trebuie sa primesti stimulentul de 500 de ron.
      cu placere!

      • Eu am nascut in iulie anul acesta, si in noiembrie am fost obligata sa ma intorc la munca, ca sa nu imi pierd locul de munca si zilele trecute am avut neplacuta experienta de a vedea cum unui coleg de-al meu, barbat, i s-a aprobat cererea de intoarcere dupa 2 ani de stat acasa; si acest coleg a stat acasa desi sotia lui nu are loc de munca. Sotul meu nu a putut sa isi ia nici alea 5 zile pe care ti le da statul (lucram la aceeasi firma). Pur si simplu ma simt de parca alti copii, exemplu cel al colegului meu, au dreptul sa creasca cu ambii parinti, si puiul nostru nici macar cu unul.
        Pur si simplu nu e normal ceea ce se intampla! Eu nu as da concediu de crestere corpil barbatilor decat daca dovedesc ca sotia nu e apta pentru a creste copilul (si ca sa fiu rautacioasa, ca altfel nu pot fi in cazul acesta, nici colgul meu si nici sotia nu sunt in stare sa cresca copilul; mi-e mila de saracul copil) .

  16. Buna,

    Sunt Mari si as avea si eu o intrebare: In cazul in care postul se desfinteaza si acepti alt post, salariul ramane acelasi sau poate fi diminuat?

    Mersi mult,
    Mari

  17. m-am intors la munca inainte de a face copilul 2 ani. Acum, as vrea sa ma reintorc in cic? oare pot intampina vreo problema? si daca ma intorc cand face copilul 2 ani, mai e valabila perioada de 6 luni in care nu ma pot concedia?

  18. Buna
    Am dat intamplator de blog.
    Am si eu o intrebare:
    Povestea mea e ca puiul meu e nascut dupa 1 ianuarie 2011, deci am intrat pe noua lege. Am optat la cic pentru un an din motive financiare. Acum am facut cerere de revenire in activitate inainte de implinirea varstei de un an incepand cu 15 decembrie. Mi s-a spus (verbal) ca cererea n-a fost aprobata si sa stau acasa pana implineste copilul anul si sa nu ma intorc inainte.
    Pai voi va faceti griji ca va dau afara dupa ce va intoarceti la munca? :) Eu am renuntat la asta ca pe mine nici macar nu ma primesc. (asta ca sa fac haz de necaz).
    Stie cineva unde e specificata obligativitatea ca cererea de reincepere activitate inainte de final cic trebuie aprobata de angajator? Asta daca trebuie. Sau unde e specificat ca angajatorul imi poate refuza dreptul de a ma intoarce la munca inainte de termen?
    Multam anticipat si bucurati-va de puii vostri cat puteti de mult indiferent de cat stati langa ei.

  19. Fetelor, sunt atatea probleme, desi legile “urla” ca pedepsesc discriminarea. Ne intoarcem la munca si se poarta de parca venim din gradinita, zici ca-ti spala cineva creierul dupa concediu de maternitate. Hotararea pe care am luat-o eu a fost sa nu ma las calcata in picioare. Am avut bunul simt sa anunt cu mai bine de o luna intentia mea de a ma intoarce la serviciu. Mi s-a promis ca voi fi tratata corect, desi nu mi se va mai da postul ocupat inainte de cic. Foarte bine, zic si asa era cu bataie de cap, nu mi-ar strica ceva lejer. Dupa ce am facut analizele m-am prezentat sa semnez actul aditional. Am avut surpriza sa vad cum mi se vara sub nas o hartie prin care se dispunea reincadrarea mea in munca intr-o alta locatie, cu naveta 50 km, plecare la ora 6 dimineata etc. Pe cel mai frumos ton de care am fost capabila, am spus ca eu nu semnez asa ceva decat daca imi dau in scris ca nu mai sunt posturi diponibile la birou. Sigur ca nu mi-au dat nimic in scris, decat actul aditional modificat cu locatia in care eram cand a inceput concediul meu. E greu sa gasesti calea cea mai buna in asemenea conditii insa trebuie sa fim tari.
    Si nu, nu semnati hartii prin care se dispune diminuarea salariului. Nu au voie sa se atinga de banii vostri, decat daca va dau mai multi. Daca sunt atat de magari incat sa vrea sa va taie din salariu, atunci nu aveti ce sa regretati daca veti pleca si cred ca 6 luni e o perioada rezonabila in care sa iti gasesti alt loc de munca.

  20. Buna,

    Situatie: intoarcere CIC dupa 2 ani, pe acelasi post, dar exista propunerea ( a se citi presiunea ) sa accept un al post, evident inferior celui detinut in acest moment.
    Intrebare: in cazul in care se semneaza un act aditional in acest sens, de schimbare al postului ,in caz de necorespundere profesionala angajatorul te poate concedia pe motiv de necorespundere profesionala inainte de 6 luni de la intoarcerea din CIC? ( in cazul de fata necorespundere profesionala inseamna nerealizarea targetului)

    • @Kent
      Buna! Si pe mine ma intereseaza un raspuns la aceasta intrebare, deoarece si eu ma aflu exact in aceeasi situatie. Am vorbit cu directorul despre reintoarcerea mea pe acelasi post, si mi s-a raspuns ca ramane valabila aceeasi regula(de a ma intoarce pe postul de pe care am plecat), doar sa nu apara altceva si sa schimbam regulile. Evident la scurt timp dupa aceasta discutie au aparut informatii neoficiale ce privesc o schimbare de loc de munca in privinta mea. Mai am trei luni pana la intoarcerea la munca si nu stiu cum sa procedez. Ma gandesc sa apelez si la o cale juridica. In centru acestei situatii exista persoane care sunt protejate si sustinute, de aceea s-a generat aceasta situatie. Teoretic sunt pe perioada nedeterminata si timp de 6 luni nu se poate intampla nimic de la intoarcerea la munca, in schimb ramane o situatie tensionata si un gust amar pentru tot ceea ce inseamna relatii profesionale, corectitudine, profesionalism, bla bla, relatii umane, bla bla

  21. Buna ziua fetelor am si eu niste intrebari si daca ma poate ajuta cineva cu niste raspunsuri:1 santem in 22 dec.si sincer pana acum cateva zile habar nu aveam ca trebuie facuta o cerere de reintoarcere la servici din cic,este prea tarziu sa o duc aceea cerere avand in vedere ca eu pe 29 dec 2011 trebuie sa incep munca pe langa asta am vorbit cu patronul si a zis ca nu are locuri libere deocamdata si ca abia prin februarie se mai extinde dar eu nu pot lasa lucrurile asa stiind deja de cand am plecat ca nu o sa mai ma primeasca inapoi iar ce a zis el cu luna februarie este doar o amanare la infinit pana ma las eu pagubasa ..Inca o problema ar fi legata de cartea de munca care se afla la el deoarece contabila a dus-o dupa ce a fost scanata ca sa imi fie inapoiata iar acum incerc sa dau de el dar nu imi mai raspunde nici la telefon.Cred ca am sa ma duc cu cererea facuta direct la firma dar nu stiu daca si el trebuie sa samneze pe ea s-au cum ia la cunostinta ca la cum il cunosc e in stare sa o rupa dupa ce plec.

    • Pai trebuie sa mergi cu cererea si sa ceri un numar de inregistrare, apoi sa iei o copie. Seful tau este obligat sa semneze cererea. Apoi mergi la munca. Daca nu au loc pentru tine, pot sa te lase si sa stai acasa, numai sa te plateasca. Exista varianta ca sunt obligati sa te ia pe acelasi post, dar apoi sa te concedieze “din motive care nu tin de persoana angajatului”. In momentul in care incepe sa se vehiculeze o asemenea idee, iti iei avocat si daca ai chef sa le dai o lectie depui imediat o sesizare la ITM cum ca esti discriminata de catre angajator pe motiv ca te-ai intors din concediu ingrijire copil.

      • Multumesc de raspuns AKI intre timp am vb cu el si ma pot duce dupa cartea de munca si sa vedem cum facem ca el clar nu ma vrea inapoi si nici eu nu vreau sa ma intorc acolo.Poate sa ma bage in somaj s-au ce variante ar mai fi?am inteles ca se mai poate sa imi bag o demisie cu acordul partilor si sa imi dea un salariu si am scapat unul de altul.

  22. Buna ziua,

    F bun articolul. O intrebare as avea. Ar trebui sa ma intorc din CIC, am prins legea veche. Nu vreau sa stau 2 ani intregi acasa, bebelina mea are 1 an si 2 luni, dar nu vreau sa ma intorc la acelasi angajator.
    Am primit o oferta de la o alta companie si as vrea sa stiu daca intorcandu-ma din cic, mai trebuie sa am o perioada de preaviz de 30 de zile, sau pot sa incep direct la noul angajator?

    Multumesc frumos
    Simona

  23. Buna tuturor.Am si eu o intrebare…Eu vreau sa ma intorc la alta firma decat cea la care lucram inainte sa intru in concediu de crestere copil. Ce ar trebui sa fac in acest caz?

  24. Buna ziua,

    Am si eu o nelamurire asemanatoare cu cea a Simonei…sunt obligata sa ma intorc la acelasi loc de munca sau pot depunde un preaviz si sa incep in alta parte?
    Si inca doua intrebari…CIC se calculeaza dupa terminarea celor 120 de zile de prenatal si postnatal? Pt ca eu am nascut pe 20 dec. 2010 si acele zile s-au terminat prin februarie, trebuie sa ma intorc la servici tot pe 20 dec?

    Multumesc,
    Alina

  25. buna, am si eu o intrebare, si anume, daca baietelul meu implineste pe 3 martie 2 ani iar eu ma intorc imediat dupa aceea la servici, in martie mai primesc indemnizatia, sau astept sa treaca luna si sa ma plateasca angajatorul? de fapt, cred ca intrebarea e daca indemnizatia se acorda pe luna in curs sau retroactiv? ca ar fi cam greu sa nu mai primesc bani din februarie pana in aprilie…
    ms mult

  26. CIC incepe atunci cand se incheie concediul postnatal (minim 42 zile parca) si se temina atunci cand copilul implineste 1 an sau 2 ani!

    |Deci daca-ti iei prenatalul mai repede atunci intri mai repede in CIC, iar daca incepi prenatalul mai aproape de data nasterii, intri mai tarziu in CIC.
    Dar de incheiat se incheie la implinirea unui an sau 2 in functie de ce ai optat, sau oricand vrei tu sa te reintorci mai repede la lucru.

  27. Buna ziua,

    Problema mea e asemanatoare cu a Alinei si a Simonei, in prezent sunt in CIC, dar am gasit un alt loc de munca…ar trebui sa semnez contractul de munca zilele urmatoare…problema e ca, nu am mentionat faptul ca sunt in CIC, din motive lesne de inteles, si nu stiu cum sa procedez….sa le spun ca sunt in CIC, trebuie sa-mi dau demisia intai de la vechea firma, ma vor obliga sa stau in preaviz, anunt eu la ITM sau firma?

    Multumesc,

    Ana

  28. Buna ziua ,
    Ma aflu in CIC pana in iunie 2012, si tocmai am fost anuntata verbal ca imi voi relua activitatea pe acelasi post, dar la o sucursala din alt oras.As dori sa stiu daca se poate acest lucru din pct.de vedere legal,daca angajatorul are obligatia sa-mi comunice in scris aceasta masura, iar daca este ilegal spuneti-mi va rog unde gasesc prevederile legale in acest sens.
    Va multumesc,
    Carmen

  29. buna , eu am nascut pe 21 aug 2010 , am lucrat pana pe data de 1 august , apoi am intrat un concediile prenatal si postnatal , aceste concedii terminandu -se pe 1.12.2010.La data de 01.12.2012 mi sa intrerupt contractul de munca . Incepand cu aceasta data eu am inceput sa iau indemnizatia pt crestere copil pentru doi ani . Ce vreu eu sa intreb este ca statul trebuie sa platesca indemnizatia timp de doi ani , de ce indemnizatia se opreste in momentul cand copilul implineste 2 ani .
    Nu ar trebui ca indemnizatia sa mi se dea pana in decembrie 2012 ????
    Practic doi ani se implinesc in decembrie , de plata a indemnizatiei

    Multumesc

    Adriana

  30. buna ziua! am facut cerere de CIC pe o perioada de 2 ani. va rog sa ma ajutati si pe mine. Doresc sa ma intorc la munca la 1 si 6 luni . pot face cerere de intrerupere a suspendarii contractului de muncasi sa revin la munca mai devreme , sau sunt obligata sa stau 2 ani?
    multumesc si numai bine!
    alina

  31. Daniela buna ziua am si eu o intrebare cu cit timp trebuie sa te intorci la munca inainte de un an cu o luna sau o saptamana ?multumesc

  32. Buna ziua,baietelul meu face 2 ani pe 12 iulie,asa ca pe 13 iulie incep munca.Pe luna iulie mai iau indemnizatia si alocatia de 2 mil?Multumesc

  33. Buna fetelor! speta: trebuie sa ma intorc la sv din cic in aug dar postul meu s-a desfiintat conf legii. ce pasi tb sa urmez si care sunt drepturile mele? fac cerere de reintegrare in activitate sau ….? primesc preaviz..?

  34. Buna fetelor, speta : mi-am facut cererea de intrare in CIC pentru 2 ani,a trecut un an si 3 luni, si as dori sa ma reintorc la servici. Legal exista posibilitatea sa nu fiu reprimita inainte de implinirea celor 2 ani???Multumesc.

  35. Buna fetelor !
    Cred ca am mai vazut o situatie asemanatoare cu a mea dar n-am vazut nici un raspuns . Dupa ce mi-au facut reangajarea , cu tot ce trb , ca la carte , cand sa vin pt protectia muncii , ma trezesc cu o delegare la 150 km distanta , pe o perioada de 60 de zile . Evident am refuzat sa semnez , in acest moment sunt in medical . Ce ma sfatuti sa fac ?

  36. Buna fetelor!Copilul meu implineste 2 ani pe data de 2 martie ,am anuntat angajatorul ca ma intorc ,mi sa comunicat sa-mi fac cererea de revenire apoi la o zi am primit telefon de la HR ca nu ar mai avea nevoie la departamentul unde lucrez si ca m-ar pute incadra pe alt post si cu salariu un pic mai mic.Un alt pst inseamna negocierea unui alt contract clectiv de munca la care ei ar putra peste 3 luni sa scape mai usor de mine??postul meu nu este desfiintat deloc oficial ce sa fac sa acc sau nu?..
    multumesc

  37. Oug 111/2011 oug 96/2003 oug 132/2011
    Codul muncii actualizat in 2011
    Contractul colectiv de munca unic la nivel national (2011-2014)
    6 luni nu te pot concedia, cerere cu 15-30 zile inainte la firma ca a doua zi dupa aniversarea copilului trebuie sa revii,
    Nu va lasati dragelor eu ma lupt cu ei.va pup

Lasă un răspuns

