Planul Dariei de alimentatie

M am hotarat cam tarziu ce i drept , dar e bine si acum , sa mi notez cum am inceput diversificare Dariei , ce alimente a mancat pana acum, ce nu a mancat niciodata.Am o agenda in care mi am notat pe scurt perioada in care i am introdus fiecare aliment , insa am obiceiul de a pierde usor notite :D.Am inceput diversificarea alimentatiei Dariei la varsta de 6 luni.Pana la 6 luni a fost alaptata exclusiv.I am dat o singura data 30 de ml de lapte praf , cand aveam impresia ca secretia lactata scazuse, insa l a gustat si gustat a ramas.Nu s a atins de lapte praf.Secretia lactata nu scazuse deloc chiar , pentru ca la masa urmatoare a mancat de la mine si a dormit vreo 4 ore :D.Dar cum la inceput toate mamicile se confrunta cu problema laptelui : oare e suficient, oare se satura , oare e bun , oare , oare , oare, am trecut si eu prin aceste etape , firesti pana la urma.Eram plina de nelinisti , intrebari , dileme , insa pe parcurs mi s au risipit toate si mintea imi era din ce in ce mai clara in lucruri despre copii, lapte , baie , somn etc.Am fost sfatuita de pediatra Dariei sa i incep diversificarea de la 3 luni.Lucru cu care nu am fost de acord si am procedat cum am crezut eu ca este mai bine .Am inceput la 6 luni.Si bine am facut.Nu intelg graba asta a diversificarii, au toata viata inainte sa manance de toate, mai ales atunci cand se dezvolta armonios.Cum sa i dai unui copil de 3 luni suc de portocale , care sunt iritante gastric chiar  si pentru un adult?Ma rog , optiune personala pentru fiecare mamica.
6 luni-Am inceput intai cu sucul de morcov .Cate o lingurita pana cand am ajuns la 6 lingurite pe zi.Dupa morcov i am introdus sucul de mar procedand la fel cate o lingurita pana am ajuns la 6.Dupa 2 saptamani le am amestecat , ieseau vreo 40 de ml de suc de mar cu morcov.Mentionez ca fiind alaptata mi a acceptat foarte foarte greu orice suc , leguma , fruct sau altceva in afara de tzitzi :D.Insa consecventa si rabdarea au fost cuvintele ce au caracterizat toata perioada diversificarii.
6 luni jumatate –Dupa sucul de mai sus , am inceput sa i dau mar ras pe razatoarea de sticla sau plastic cu cereale fara gluten , deoarece in Pitesti nu am gasit biscuiti fara gluten.Nu suntem noi la capatul pamantului , insa nu am gasit.Si cum riscul de alergie la gluten era posibil am evitat biscuitii clasici si am inlocuit cu cereale.L a primit foarte bine .Dupa o saptamana i am bagat cereale fara gluten cu lapte de la mine , seara la culcare, pe care i le dadeam cu lingurita.I au placut foarte mult.

6 luni si 3 saptamani-Am inceput sa i dau supa de legume .Nu a acceptat niciodata doar zeama lor asa ca i am dat de la inceput legumele pasate si am adaugat zeama in care au fiert pentru a obtine consistenta dorita.Am inceput cu :morcov, ceapa(pe care am scos o de fiecare data la final), radacina de patrunjel , pastarnac, dovlecel, cartof si un cub de sflecla rosie.Am adaugat 2 picaturi de ulei de masline cand le am fiert.A fost acceptata foarte greu :(.Pe buna dreptate, nu e prea grozava :D.

7 luni-Am inceput sa i dau carne de pui in supa de legume.Am fiert carnea separat in doua ape si am pasat o impreuna cu legumele.Am avut posibilitatea de a i da carne de pui de curte crescut fara ingrasaminte sau altele.Nu i a placut initial , pentru ca de abia ce se obisnuise cu gustul legumelor, iar acum urma ceva nou.S a dat pe brazda pe parcurs :D.I am introdus  si para.S a indragostit de gustul ei instantaneu.

7 luni si o saptamana- I am introdus galbenusul de ou in piureul de legume.Am inceput cu un sfert de galbenus pana am ajuns la unul intreg.De doua ori pe saptamana .Nu i am dat  carne in ziua in care a avut ou.I a placut din prima :D.Deja cam lasase mofturile de o parte :D.

7 luni si jumatate-Am inceput sa i dau biscuiti clasici , cu gluten , i a tolerat foarte bine .Nici urma de alergie.I am introdus de asemenea iaurtul si branzica facuta in casa cu calciu lactic.I au placut foarte mult, mai ales combinatia de iaurt cu biscuite  sau fructe.I am dat prima oara piersica .Nu i a placut deloc.A fost putin acrisoara  si cam fada , fiind iarna.

8 luni-Am inceput sa i dau carne de vita alternativ cu cea de pui.Carnea de pui se spune ca este cu mult mai toxica decat cea de vita.I am dat mango.Nebunie.Il adora si acum.Cred ca i a placut cel mai mult din tot ce gustase pana atunci :D.Nu respira cand ii dau mango :D.Tot pe la 8 luni i am dat banana.Am evitat sa ii dau mai devreme deoarece contine mult potasiu.In supa i am pus si sfecla rosie.

9 luni-Deja am inceput sa micsorez perioada dintre alimentele noi la 2 zile.I am dat peste :pastrav prima oara.A fost si ultima cred.Pentru ca nu i a placut deloc.A vomitat de la prima lingurita.Nici in ziua de azi nu manaca peste.Am tot incercat , insa in zadar.Mai incerc.Am inceput sa i dau ficatel de pui , pe care l am fiert foarte bine si am aruncat primele 2 ape in care fiersese.I am dat  spanac si urzici .Nu le a agreat deloc.Am tinut cont de faptul ca spanacul contine foarte multi nitrati si nu l am reincalzit niciodata.

10 luni-I am facut mamaliguta cu branza .Initial nu i a placut, o gatisem cu apa.Ulterior am gasit o reteta mai gustoasa, in lapte despre care am scris intr un post anterior.Ciorbita de perisoare- am aruncat o :D.O sa mai incerc.Tot cam la 10 luni i am dat fructe noi : nectarina si papaya.

10 luni jumatate-Broccoli, conopida, unt, gris cu lapte facut de mine in care i am pus putina dulceata de casa.

P.S.Dupa fiecare masa Daria isi lua desertul de la mine, adica lapte :D.A facut o asa de mare pasiune pentru tzitzi , incat am din nou probleme cu utilizarea biberonului :D.Sper sa se dea pe brazda curand , pentru ca Fulga nu stiu cat o sa mai produca lapte :D.

Nu i am dat niciodata pana acum :sare , zahar, prajeli, rantasuri , iaurturi cu fructe din comert, fasole, mezeluri,ciuperci, miere, vegeta, muraturi.Dupa un an o sa incep sa i dau cate putin din mancarea noastra, atunci cand se poate.Eu gatesc fara vegeta , prajeli si foarte putin sarat.Asa ca se incadreaza 😀 si pentru gustul ei.O sa revin asupra acestui articol de fiecare data cand ii voi mai introduce alimente noi.Deocamdata ma opresc aici pentru ca nu ma lasa varsta  Dariei sa trec mai departe :D.

Update:

1 an si 3 luni : mazare, fasole verde , kiwi.Toate au fost savurate cu placere :).

Am introdus treptat sarea si in mancarea ei , insa fara excese.I am dat miere , pentru prima oara si s a ales cu o diaree de toata frumusetea.Am renuntat pentru moment la ea.

1 an si 7 luni : ciorba de burta care a fost dragoste la prima degustare.Crema de branza  Philadephia, muschi file de pui, piftie de curcan, ciuperci, masline.

1 an si 8 luni : migdale, ciocolata , susan, snitel de pui, ceapa rosie :D.

1 an si 9 luni: avocado, fulgi de ovaz cu miere, ciorba de stevie.Fulgii de ovaz fie ii macin si ii adaug in fructe, fie ii mananca pur si simplu ca atare, in locul pufarinelor colorate si neagreate de mine.

4 gânduri despre “Planul Dariei de alimentatie

  1. Pingback: De gustibus non disputandum « Jurnaluldarieinicole's Blog

  2. Pingback: Premiere culinare « Jurnaluldarieinicole's Blog

Lasă un răspuns

