Vaccinul de 1 an :(

Ne am gandit ca e timpul sa purcedem la ultimul vaccin din grila recomandata de pediatra Dariei, ultimul din primul an 🙂 .Mai ales ca saptamana viitoare avem petrecere , m am gandit ca poate apar ceva reactii si actionam la timp.Cu alte cuvinte am presimtit eu ceva ceva :(.Zis si facut.Am chemat o pe pediatra acasa , a urmat controlul de rutina , gat , plamani , gurita.Nota de trecere la toate operatiunile , caci Daria este un copil sanatos tun, multumim lui Dumnezeu.Dupa acomodarea de rigoare cu noile figuri , respectiv pediatra si asistenta ce o insotea pe aceasta, a urmat program de voie buna.Este strategia pediatrei , luatul prin invaluire ;).Numai ca de data aceasta n a mai tinut figura ca la 2 , 4 respectiv 6 luni , pentru ca Daria este deja un personaj care percepe si pricepe mult mai mult decat lasa de inteles.Asa ca a simtit cam ce va urma inca din momentul in care asistenta pregatea seringa.Aaaaa….sa nu uit sa mentionez :D.Tati a fost si de aceasta data curajos , a fugit in dormitor ;).Bine macar ca sunt eu tare pe pozitii :).Bun.Procesul a continuat normal , adica pediatra a tinut o in brate pe Daria , pentru a i imobiliza piciorusul , iar asistenta tac a intepat repejor.Initial nu a stiut de unde i  a picat ,mititica de ea , insa dupa 5 secunde a inceput sa planga fara aer :(.Am reusit sa o calmam relativ repede, insa nu vreau sa va spun cu cata ciuda o urmarea pe asistenta in toata camera.Na, sa mai zicem ca sunt mici si nu stiu.Stiu , foarte multe inca.De data asta a fost randul INFANRIX ului PENTA.Am decis sa nu o vaccinam cu PRIORIX ul, deoarece am fost sfatuita de un numar suficient cat sa ma faca sa renunt ,  de mame , care au patit o urat cu copiii , respectiv cu reactiile adverse post vaccinare.M am gandit ca cel mai rau lucru care se poate intampla va fi sa faca rubeola.Si care e problema?Nu toti fac la un moment dat?Ba da , sunt sigura de asta.Toate bune si frumoase pana seara.Mentionez ca Daria la nici unul din vaccinurile anterioare nu a prezentat nici o reactie adversa, nimic.Pana acum :(.M am trezit azi noapte cu ea rosie ca racul , arzand ca un vulcan.M am speriat ingrozitor , mai ales ca e primul episod de acest gen , implicit teama , necunoscut, agitatie.Nici macar termometrul nu i l am mai pus , trebuia sa fiu prea blonda sa nu mi dau seama ca are febra mare.Am pus mana imediat pe  nurofen si din somn , saracuta , am trezit o si i l am administrat.Dimineata a debutat cu febra din nou :(.Si mi e atata de greu s o vad letargica si lipsita de vioiciunea cu care ne a obisnuit, incat am fost toata ziua ingrijoarata.In mod normal de maine ar trebuie sa scapam de aceste episoade , trec aproape 48 de ore de la vaccinare , asa ca speram sa fie totul bine.Mi a fost teribil de frica sa nu i pun antitermic la culcare , asa ca i am pus preventiv un supozitor cu paracetamol pentru copii.Doamne ajuta sa fie bine!Multumesc inca o data bunei mele prietene Dani pentru sfaturi si pentru reteta minune de a scadea febra( frectie cu spirt si o aspirina zobita bine ).Sar ‘ na, draga mea !Uite ca cu  ultimul  vaccin n a mai fost atat de simplu , insa suntem optimisti , caci suntem sanatosi , asta conteaza.Sunt doar niste reactii adverse , ma bucur ca nu e o raceala , un rosu in gat sau altceva mai grav.

Intre doua reprize de febra…..

14 gânduri despre “Vaccinul de 1 an :(

  1. si la noi a fost horror dupa vaccin, numai ca Ayan a racit rau de tot si a si tusit apoi ca la nebuni.Urasc vaccinarile astea.
    Despre priorix…eu l-as fi evitat cu mult drag doar ca este pe schema vaccinarilor obligatorii, cum te poti sustrage de la a-l mai face?Eu l-am cumparat dar il aman, il facem cand venim din vacanta ca n-am chef de umblat pe la spitale prin alte parti.pupam micuta vaccinata si speram sa ii treaca febra

  2. si mai am o intrebare: se da la copii asa mici aspirina? ( pe mine chiar m-a atentionat pediatra in mod expres sa nu cumva sa-i dau vreodata aaspirina).Daniiiiiiiii, help cu explicatia, pls

  3. Amira , la noi a fost simplu.I am zis pediatrei ca nu l fac si asta a fost.Nu te pot obliga in nici un fel sa stii.Auzisem de asemenea ca nu il vor primi la gradinita , atunci cand va fi cazul daca nu are acest Priorix in carnetul de vaccinari , insa nu este adevarat , m am interesat ;).E nenorocire cu el , aveti grija.Da niste reactii fffff urate!Pupam si noi.
    P.S: Gata , am scapat n a mai facut febra!!!Pfuu…ce bine!

  4. asta-i problema, daca nu are vaccinul facut nu mi-l primeste la cresa.Dar cred ca depinde si de copil,asa-i?Nu cred ca toti au reactii nasoale rau sau…???

  5. Am inteles.Daaaaa, categoric.Cunosc si cazuri fericite in care copilul a fost foarte ok dupa Priorix.Recunosc , mai rare ….dar se poate.Va dorim sa n aveti nici cea mai mica reactie si sa treceti cu bine peste el.E tare nasol cu febra asta :(.Daca administrarea vaccinului mai coincide si cu eruptia vreunui dintisor , atunci e mai urat :(.Eu am ales sa nu il fac , deloc.Multa bafta , puisorilor!

  6. Of, am citit acum despre problema voastră, dar am citit şi că, între timp v-aţi făcut bine, aşa că mă bucur. Am rămas un picuţ mirată de faptul că i-ai făcut frecţie cu spirt şi aspirină. Din câte ştiu, de la medic, nu se pune alcool pe copii mici şi nici asipirina nu este indicată copiilor sub 6 ani sau chiar mai mari – nu mai ştiu acum. Am înţeles că nu a înghiţit-o, dar, oricum, intră prin piele în organism. Şi la febră, nu se face frecţie. Eu obişnuiam să-i aplic lui Victor, când făcea febră – nu la vaccinuri, pentru că nu mi-a făcut niciodată; este adevărat că, înainte cu 3 zile de vaccin, îi dădeam Thuya Occidentalis – granule homeopate, la indicaţia medicului de familie- împachetări – ciorapi uzi în picioare şi scutecele pe piept – cu oţet de prune diluat cu apă. Sau oţet de mere cu miere diluat cu apă. Şi tot mi s-a spus că nu este indicat, odată pentru pielea lor, care este foarte sensibilă (dar eu, repet, îl diluam bine) şi că, pot intra chiar în comă alcoolică. Ştiu, e incredibil, dar aşa mi-a spus un medic. Ideea este să se facă împachetări reci, numai cu apă.
    În fine. Mi s-a părut normal să-ţi spun toate astea, sper să nu te superi.
    Vă pup şi vă doresc sănătate şi numai bine.

    • Am vazut comentariul tau, Adeluta, si am venit repede sa-ti spun de ce am avut eu incredere sa-i fac. Pentru ca i-am recomnadat si Danutei acelasi tratament. Auzisem si eu treaba cu coma dar am consultat mai multi doctori si mi s-a explicat acelasi lucru, cum ca nu se face la bebei, adica aia de pana la 6 luni, cand li se dezvolta toate cele esentiale. In rest e in regula. Nici nu trebuie repetat de mai multe ori decat de doua ori in doua zile. Am citit pe forumurile alea o gramada despre spirt si, intr-adevar e cum zici tu. Dar nu se stie ca nu se da la copii mai mici de 6 luni. No way. La un an e bine. Cum e Dariuta. Pup Adela.

  7. A, ok, Daniela. Sincer, nici nu văzusem că tu i-ai recomandat, nu am dat clik pe link, deşi am avut o bănuială că la tine se referă. 🙂 Eu nu am citit pe forumuri, am aflat chiar de la un medic de la urgenţe – când mi-a făcut Victor laringita aceea despre care ţi-am povestit – şi i-am spus acestuia ce manevre am făcut pentru scăderea febrei. Victor avea 3 ani, atunci. În fine. Nu vreau să intru în polemică, eu am spus doar ce ştiam. 🙂 Sper să nu se supere niciuna dintre voi, dar când e vorba de copii, cu cât mai multă informaţie, cu atât mai bine, nu?

  8. Buna , Adela .Nu e nici o suparare , draguta.Sfaturile de la mamici cu copii mai mari , implicit trecute prin mai multe experiente sunt utile oricand.Important e ca am trecut de episodul cu febra, mi a dat mari emotii :(.Pupam

  9. am citit mai sus comentariile unei mamici care spunea ca vaccinarea e obligatorie in romania si nu a avut incotro decat sa-i faca priorixul. Chestia asta este gresit inteleasa. E o lege privind vaccinarea, dar obligatorie este pt medici vaccinarea (adica daca te prezinti si ceri trebuie sa ti-l faca). Actul medical NU este obligatoriu. M-am documentat intens pt ca nici eu nu i-am facut fetitei priorixul. Iar despre refuzul de acceptare la gradinita (unele), ei cer ca vaccinarea sa fie facuta pt a evita contaminarea in comunitate normal. Oricum, eu personal, cu riscul de a parea egoista, mai bine nu-mi vaccinez copilul decat sa o expun la niste riscuri si boli iremediabile (si din pacate cunosc exemple). O s-o duc la una privata si nu cred ca-mi va cere…

Lasă un răspuns

