Progresele motrice ale Dariei de la nastere pana in prezent

M am hotarat sa fac o scurta incursiune prin mintea mea de mamica si sa relatez progresele Dariei inca de la nastere, sau mai bine zis ritmul in care s a dezvoltat pitica mea.Asta acum cand inca imi sunt noi, pentru ca sigur le voi uita si e mare lucru sa le vad scrise aici peste ani sau la al doilea bebe.Asa cum am mai spus , niciodata nu am comparat o cu alti copii tocmai pentru a evita frustrarile ulterioare.Am citit foarte mult in carti de specialitate , m am consultat de fiecare data cand am avut ceva nedumeriri  privind dezvoltarea ei cu pediatra aleasa sau am mers pur si simplu pe instinctele proaspat activate , cele de mamica, care niciodata nu dau gres.Daria a fost si este un copil greu de urnit.In burtica era ca si acum : foarte calma , cuminte si …..dormea foarte mult 😀 .A fost o mica lenevioara inca de la nastere.Imi amintesc ca la o saptamana de cand eram acasa , dormea cate 6 ore ziua , neintrerupte , eram nevoita sa o trezesc pentru a i da sa pape.A fost o linie continua pe care merge si acum ;).Este fan somn lung si profund.Nu am avut niciodata probleme la acest capitol , nici macar acum cand ies dintisorii.Multumim lui Dumnezeu pentru asta.Inca de mica nu a vrut sub nici o forma sa stea pe burtica.Imi amintesc ca zilnic o puneam pe burtica pentru a i intari muschii gatului , insa dupa 5 secunde incepeau plansetele si eram nevoita sa renunt la procedura.Drept urmare , Daria si a tinut singura gatul abia la 3 luni jumatate.Nu m am ingrijorat , la sfaturile pediatrei care mi a explicat clar ca fiecare copil are ritmul lui si nu trebuie fortat doar  pentru a inchide gura lumii.La 4 luni s a intors singura de pe spate pe burtica si a si cazut din patul nostru , de doua ori :(.I a luat ceva timp sa invete si figura inversa, a bifat victoria aproape de 5 luni.Incepand cu 5 luni am pus o sa stea singura in fundulet intre perne , supravegheata de mine .La 7 luni statea in fundulet singura , nesustinuta de nimeni si nimic.Nu a mers de a busilea.Se apropia de 1 an si nu experimentase aceasta actiune.Din nou nu mi am facut griji , mai ales ca eu nu consider mersul de a busilea o etapa importanta in dezvoltarea unui copil.A facut primii pasi la 10 luni tinuta de manute, iar la 11 luni mergea perfect tinuta de o singura manuta fara sa stam cocosati asupra ei , ci pur si simplu sa o sustinem, de multe ori ne tinea doar de degete.La aproape un an a recuperat restanta mersului de a busilea , m am trezit intr o zi cu ea mergand pe jos in patru labe.Inca un semn ca un copil executa actiunile atunci cand se simte pregatit nu atunci cand il fortezi.A facut singura cativa pasi la 1 anisor , insa nu stiu din ce motiv a incetat sa mearga singura.Acum la 1 an si 2 saptamani merge prin toata casa sustinuta de mobila , canapele , tarc sau orice ii confera stabilitate , insa ii este foarte frica sa mearga singura.Daca nu are sustinere sta pe loc sau se aseaza jos singura.La fel se poate si ridica , singura de jos.Nu mi fac absolut nici o problema legata de faptul ca are deja 1 an si 2 saptamani si nu merge singura.Si ce daca nu merge singura?E un copil sanatos, vioi , vesel , isi va face curaj sa mearga si singura , insa atunci cand se va simti ea pregatita , nu atunci cand vor vrea altii.Cam acestea ar fi etapele pe care le a parcurs Daria, in ceea ce priveste progresele motrice.Sunt mandra de ea , sunt imens de fericita si implinita ca este a mea si cred ca am spus tot!Viitoarelor  mamici, imi permit sa  le dau un sfat :copilul tau este diferit de alti copii , este un lucru firesc, atata timp cat este sanatos nu incercati comparatii cu copiii vecinelor , prietenelor , e un lucru daunator psihicului de proaspata sau viitoare  mamica.

Lasă un răspuns

