Concluzii

Avem 4 zile de cand Daria foloseste altfel de  scutece.Am avut de ales  intre  doua modele , Alana si Moltex.Sunt ok ambele din punct de vedere calitativ.Difera doar ca si pret.Alana sunt cu vreo 20 , 25 de lei mai ieftine decat Moltex ul.Deci , ramanem pe Alana , in urma analizei calitate-pret constatata de noi.Care e diferenta intre ele si pampers ul pe care il foloseam?De fapt sunt muuuulte diferente.Prima si cea mai importanta pentru noi este ca pielea Dariei nu are de suferit, iar sanatatea ei chiar ca e  pe primul loc , fie vorba si de scutece.Pentru ca esti tentata sa spui , ei care e treaba , sunt la fel , pampers sa fie , sa si faca treaba.Nu e chiar asa.Vad asta acum , dupa ce le folosim , dupa ce am citit si rascitit pe ambalajele acestora si am puricat , in masura cunostintelor mele , fiecare „ingredient”.Rezultatul folosirii acestor scutece dupa 4 zile – fara pete, fara roseata.Nu spun ca am avut mari probleme de la pampers , nu , chiar nu s a iritat niciodata in viata ei , insa in ultima perioada , probabil si datorita eruptiei dentare , care influenteaza ph ul din pipi si  devine mai acid , avea mici pete rosii, in zona scutecului.S au dus.Alana si Moltex  nu contin gelul , pe care majoritatea scutecelor pentru copii il au in compozitie.Cel putin asta spun ei.Eu am taiat scutecele  si am gasit ceva particule , insa nu am cunostinte adecvate, incat sa ma pronunt ce e cu ele.Nu sunt inalbite cu clor, sunt din materiale biodegradabile , nu contin latex  si nici derivate din petrol , care apropo se afla in toate gelurile de dus , sampoane,  pasta de dinti , scutece pentru copii . Nu contin nici parfum.Adica sunt inodore.Pampers ul , daca ati observat are un miros , exact cum miros si servetelele de la ei.Eu asa am sesizat.Nucleul acestor scutece este 100% din bumbac.In rest , se comporta la fel ca orice scutec normal, au putere de absorbtie ok , poate putin mai mica decat pampers , adica folosim cu vreo 2 in plus pe zi fata de cele clasice, marimile sunt ok.Acum , din punct de vedere estetic, aspect care pe mine nu ma deranjeaza, adica prefer o piele curata si neiritata , chiar cu un scutec mai putin aspectuos.Da, sunt mai rigide decat scutecele normale ,mai scortoase ,  pentru ca nu au latex , la atingere par a fi din hartie, sunt putin mai groase si nu au banda elastica in talie, insa nu e o problema , pentru ca se lipesc foarte bine si stau foarte bine pe corp.Acestea fiind spuse , inainte cu ele , desi dorinta mea e sa scapam cat mai repede de ele.Am pretentii , 1 an si 6 luni?!?Parca e cam devreme.

14 gânduri despre “Concluzii

  1. Daca va descurcati cu ele, foarte bine:). Eu am avut anul trecut un chilotel de bumbac cu scutec pe care i-l puneam prin casa si mi se parea ca se cam incinge cu el. Avea mai multe straturi, dar era simpatic. Pana la urma am renuntat. Acum ma gandesc ca nu mai are rost sa ma sucesc, ca e deja tarzior si oricum sper ca prin primavara-vara sa scapam de pampers:d. Deocamdata nu da semne ca ar vrea sa faca ceva pe la olita, eu o pun zilnic de 2 ori acolo, macar asa, sa se obisnuiasca cu ideea. E complicat ca e frig si nu o pot lasa fara ciorapi si pampers prin casa ca sa se prinda ce e ala pipi si pe unde vine, etc:))

    • Nu e o diferenta prea mare sa stii.Adica sunt aproape ca niste scutece normale.Continua cu training ul pt olita ;).La un moment dat o sa ceara ea singura , o sa vezi.Daria foloseste pampers ul pt pipi, in rest numai olita de pe la 1 an si 3 luni.Si eu astept sa vina caldura si o las fara pampers in casa.Poate pana la vara , scapam de el de tot.Ar fi grozav!Spor 😉

  2. sa le folositi cu placere, dar cat mai putin. 😉

    Cred ca nevoia ne impinge pe noi. parintii, sa cautam alternative sanataoase pentru copii nostri. … Din pacate ignoranta inca exista (si in unele cazuri eu sunt un exemplu in acest sens). Sa speram ca vom reusi usor-usor sa lasam in spate chimicalele si sa ne reintoarcem spre o viata sanatoasa! Cel putin eu asta mi-am propus. 😀

    • Super urarea ta!Asa ne dorim si noi , ca in cateva luni sa scapam de tot de grija lor.Cat despre alternative…. intotdeauna am fost deschisa schimbarilor , de orice fel.La fel fac si acum cu Daria, fara sa sune a experimente. Daca am alternativa de a o menaja de anumite lucruri care i ar afecta catusi de putin sanatatea , negresit voi apela la ea.Recunosc ca la scutece as fi putut sa fac asta mai de mult , insa conceptul de bio, organic , de abia acum , se pare , ca ia amploare si ne trezeste la realitate.Cel putin din pdv al alimentatiei chiar nu accept greseli si sunt extrem de atenta la ce mananca.Si noi ne am propus sa mancam , sa traim si sa gandim mai sanatos ;).Pup.

  3. Ma bucur pentru voi,sa folositi sanatoase,intr-adevar acum nu este chiar momentul din cauza iernii,dar de altfel niciodata nu e prea tarziu!…noi am inceput dupa o iritatie urata ,cand inplinea un anisor (prin mai2010).Va pupacim!

  4. O sa incercam si noi scutelcele bio, am tot zis, dar tot pe Pampers am ramas. Data viitoare cand mergem la cumparaturi luam si noi. Cand era Iulia mica am avut niste scutece biodegradagile, dar cum abia nascusem, si nu stiam sa pun scutece imi era mai usor cu cele de la Pampers si am ramas cu ele.

  5. Si Alana si Moltex au gel, le-am taiat pe amandoua si am vazut particulele. Si apoi, daca nu ar avea gelul nu ar avea puterea de absorbtie asa mare: rezista amandoua toata noaptea, adica vreo 12 ore. Dar este adevarat ca nu sunt inalbite cu clor, deci nu rezulta dioxina care este ff toxica. Si sunt biodegradabile intr-o oarecare proportie. Si nu au mirosul si culoarea aia oribila de la Pampers.

    Aaa, si Alana are ceva elastic la benzile alea cu care se lipesc, numai ca nu este asa elastic ca cel de la Pampers. Moltex este la fel, cu putin elastic, dar sunt ok, stau bine pe copil. Moltex mi se pare ca se potriveste mai bine pe copilas, dar acum depinde, din cate am vazut eu, Daria pare mai pufoasa decat Degetzica la picioare.

    Mult succes in folosirea lor si ma bucur ca ati schimbat!

    • Buna , Maria.Da, asa este.Au amnadoua gel , am taiat si eu si am vazut acele particule albicioase.Corect , n ar rezista atata dc n are avea gelul asta.Insa pe mine ma deranja f tare mirosul celor de la pampers , plus ca Daria incepuse sa faca niste pete mici rosii pe piele.Eu zic ca sunt mai ok decat pampers.Am incercat sa aleg cel mai mic rau :)) dintre atatea rele.Daria e intra adevar pufoasa si bulanoasa la picioare :).Multumim mult , Maria.Si eu ma bucur ca am trecut pe ele , desi cam tarzior…Pupici!

Lasă un răspuns

