Mic dejun si altele

De dimineata piticoata  a mancat ca un om mare.O felie de paine cu crema de branza garnisita cu o  felie de sunca de pui.Dupa care , masa de fructe si biberonul cu lapte.M am minunat inca o data cat de mult poate sa manance, pentru ca atunci cand nu ii este foame refuza sau ma atentioneaza cand s a saturat.De dimineata nu se mai satura :).Dupa toate astea mi a cerut biscuiti din cosul  asezat strategic in raza ei vizuala,  special sa ceara singura daca doreste ceva de prin el.Tot de dimineata am constatat cu stupoare ca au mai erupt un dinte si bonus , inca o  maseluta.Nu stiu cand , cum.Au iesit ca ciupercile dupa ploaie. Mi am amintit acum cateva zile de inchiderea fontanelei.Nu cred ca am amintit pe undeva ca s a inchis la 16 luni, deci o fac aici.Sunt sigura ca imi va fi de folos atunci cand va poposi bebe 2 in familia noastra.Pentru ca afara e un ger crunt , ne am limitat plimbarile doar la o singura iesire, seara cand ajunge Alin acasa.O scoatem afara , in plimbare pana la bunici, distanta suficienta incat sa si ia portia de aer.In rest , ori ne vizitam prietenele cu copii mai mici sau mai mari, ori primim noi vizite la domiciliu, ori iesim la vreun loc de joaca pentru copii.A invatat cum face lupul.Si e atat de amuzanta incat ne am blocat noi cu un lup.Evident, cand vede cat de tare ne amuzam , nu refuza nici o prestatie.De cateva zile , seara cere sa adoarma cu mine.Numai cu mine.Cumva daca indrazneste Alin sa se aseze cu ea in pat, incepe sa planga , se da jos  si vine la mine.Ma ia de mana si e musai  sa o insotesc in camera ei pentru a duce la bun sfarsit operatiunea somn.Procesul se desfasoara asa: isi bea laptele , o cere pe suzie, se intinde in pat si imi face semn sa ma asez langa ea :).Nu ma deranjeaza , atata timp cat doarme dupa, pana dimineata.Chiar mi e drag sa adoarma langa mine.Dupa cateva minute , o mut in patut , pupic si noapte buna.Ne gandim daca e cazul sa renuntam la patut.Insa atata timp cat inca doarme toata noaptea in patut, fara treziri , mai asteptam.Imi cere sa i pun cantecelele de pe laptop, cutiutele muzicale.Cum? Imi arata cu degetul laptop ul si se invarte ca si cand ar dansa.M am prins imediat ca vrea muzica.De atunci asta e semnul :).Alte semne , ca la noi astea sunt baza :), momentan : se perie cu degetul pe limba , adica vrea periuta de dinti, ciocane la usa sau isi scoate pantofii daca vrea sa iesim afara, zice caca daca o taie si fuge la baie dupa olita, apropo de episodul cu olita , voi reveni asupra lui, spune papa si imi arata cosul cu biscuiti, grisine, fructe .In rest , aratatorul e tocit de la cat e de solicitat saracul , iar” mmm-mmm” e la loc de cinste.Avanseaza lexical , insa doar atunci cand vrea ea.Pentru ca are zile, momente in care reproduce corect sau pe limba ei anumite cuvinte pe care  i le  spun.Si le retine.Adica , data viitoare , daca este intrebata raspunde cu acelasi cuvant cu care a facut o anterior.Marti , am lasat o in grija bunicii o ora ,  cat dureaza sedinta mea de masaj.Cu instructiuni clare ce priveau masa , apoi somnul.Pentru ca masajul meu se intampla fix la orele ei de papa si somn.Pana acum , nu existau probleme in a adormi cu bunica sa,  ziua.Adica o punea in pat cu suzie, statea cateva minute langa ea si nani.De cand cu episoadele de seara , cand vrea sa adoarma numai cu mine, reactioneaza la fel si ziua.Nu mai adoarme cu nimeni altcineva.Asa ca m a asteptat mititica pana pe la 2 30 , cand am ajuns acasa, avea niste ochi incat abia am apucat sa mi dau cizmele jos si sa fug repede cu ea in camera sa adoarma.In 3 minute , dupa ceas, a picat.Ziua doarme cate 3 ore , neclintita.Asa.Spuneam ceva de olita.Merita mentionat.Pentru ca m am convins 100% ca deja constientizeaza procesul.Eram implicata intr o convorbire importanta , pe telefonul fix.Chiar nu puteam sa inchid, in momentul in care mi a cerut „caca”.Am acoperit receptorul si i am spus incet , ca mai dureaza foarte putin si mami o sa i aduca olita.In mod normal olita sta undeva in casa , sa o vada , ori la baie.Insa la baie , de cele mai multe ori usa sta inchisa cu cheia , am mai povestit din ce motive.Am scurtat cat de mult am putut convorbirea , dupa care i am adus olita.In urmatoarea secunda s a produs evenimentul.Asadar , a stiut sa „se tina” si sa astepte pana cand a fost pusa pe olita.E bine.O mai avem pe aia cu pipi, insa sa vina putin caldura si scutecul jos.

9 gânduri despre “Mic dejun si altele

  1. bravo Dariuta!!! 🙂 Felicitari pentru dintisori, pentru cerutul oliteti, pentru dintisori, pentru pofta de mancare….. pentru toate semnele! Bravo si la mai mare!!!
    Pupam fetele.

  2. Da, asa e, esti mare norocoasa ca mananca si nu neaparat ca mananca mult, ci ca mananca orice. A mea de mancat mananca zic eu suficient,dar s-a fixat pe anumite alimente si doar alea sunt acceptate deocamdata. Dar, dupa ce am trecut si prin etape de greva foamei completa, nu ma mai plang :d.
    La somn la fel:)). Sunt fericita ca doarme, chiar daca uneori e suparata rau seara cand o pun in pat…
    Cu olita stam prost. Nu cere, nu pare sa aiba chef de ea…O pun in fiecare zi, dimineata si dupa pranz…dar degeaba. Astaptam si noi vremuri mai calde.

    • Corect., nu ma bucur ca mananca mult, ci ca mananca orice.Ai zis o f bine.Chiar n avem probleme.Am si obisnuit o de micuta cu mai multe feluri de mancare.Si am fost norocoasa ca le a accepttat ea.Ca degeaba incerci sa obisnuiesti , dc copilul nu vrea…. nu vrea si n ai ce sa i faci, mai ales ca eu nu sunt adepta indoparii fortate.Daria e suparata rau dc nu ma duc eu sa o adorm, de cateva zile, deci si noi avem „bubite”.Cu olita …iarasi cred ca e o chestie ce vine din initiativa copilului, cnd simte si constientizeaza el.N am fortat o, i a placut de la inceput , iar acum e deja un act constient.Stai linistita ca are timp sa scape de scutec.Si pana la urma , nu e un termen limita cnd trebuie sa se dezobisnuiasca de pampers, serios.

      • da, nu sunt stresata de olita:d. Are timp si la vara va fi mai simplu.
        Ai avut noroc cu Daria ca a fost deschisa la nou:). Andreea are anumite preferinte si e greu sa o treci pe altceva. E super curioasa, ciuguleste de la noi, vrea neaparat sa-i dai si ei din ce gusti tu, dar atat. Cand e vorba de masa serioasa, vrea ce cunoaste:d. O las in pace, nu o fortez niciodata.
        IAr cu somnul…au si ele perioade, fitze, dorinte…Cand vor fi mari ne va fi dor de strigatele de dimineata si de adormitul langa mami…:)

    • Cam pe la 1 an.Am inceput intai in joaca, o puneam cand stiam eu ca face .De multe ori aveam rezultate pozitive , de multe ori negative.Insa n am renuntat.Acum la 1 an si aproape 7 luni cere singura olita pt treaba mare si e constienta de proces.Nu face pana nu o pun pe olita.Cdn o sa vina caldura , ii iau chilotel si renunt la scutec, sa scapam de tot.N avem probleme cu somn , papa recunosc ca sunt f norocoasa.Mult succes si rabdare, o sa ai nevoie!

Lasă un răspuns

