Romanii au talent…..

La aruncatul cu privirea. O parte dintre noi, romanii, caci pe la altii nu stiu cum este,   suntem cei mai buni la capitolul acesta.La aruncatul cu privirea in ograda altuia tocmai pentru a cauta slabiciuni, temeri, adevaruri pe care le vrem noi, meschinarii si multe altele.La aruncatul cu privirea cand esti intr o situatie delicata si satisfactia celuilalt ca esti slab, ai cedat, deci eu sunt mai tare.Desi exista un proverb pe tema cu cedatul.Sau la datul cu parerea fara sa ti fie ceruta, la presupuneri si ipoteze proprii,  de tot soiul , la ganduri negre si nedrepte.Asta ca o paranteza.Am fost pusa aseara intr o situatie destul de incomoda, care m a facut inca o data sa realizez ce lung drum avem pana la …..bun simt.Am fost nevoita, aseara,  sa ies  cu Daria , neavand cu cine sa o las,  cu masina , pana la supermarketul din cartier, din lipsa de apa plata si diverse alte cumparaturi.Adica copilul in brate, pentru ca era foarte obosit si irascibil, o punga din aia mare de cumparaturi si un bax cu apa.Initial m am gandit ca fetele, care sunt vreo 8 prin magazin,  sigur or sa mi sara in ajutor, tinand cont ca ne facem cumparaturile de peste 10 ani aici, ne cunosc ca si clienti zilnici, stiu ca am copil etc.Si in general , sunt destul de dragute …..cu Daria….de fapt erau , pana cand le am taiat elanul scurt , respectuos si argumentat , dintr un motiv legat de igiena si de un lucru pe care chiar nu l suport : pupatul pe manute.Adica ele scaneaza zeci de produse zilnic, prafuite si asa mai departe, se mai scarpina mai stiu eu pe unde , apoi iau toti copiii pe care ii intalnesc si ii tin de maini , ii pupa pe manute.Asta se intampla cand Daria avea vreo 2 luni, cand imunitatea ei era  a unui nou nascut, adica scazuta.Nu sunt exagerata, dar e un lucru pe care nu l suport.Eu nu mi am permis niciodata, dar niciodata sa pup un copil pe manute , sau sa l ating fara a intreba, mai ales un copil, de fapt o mamica  cu care nu am tangente prea mari.Sa revin la oile mele.Ma chinui prin tot supermarketul cu copil in brate, punga intr o mana , bax ul  cu apa in cealalta , ajung la casa, alt chin , scoate banii, tine copilul, stai ca mi cade plasa, iar fetele , alea de prin magazin se uitau ele minunate ca niste floricele si isi mai dadeau si niste coate, bolborosind , ele stiu exact ce.Eram plina de nervi, Daria la fel.Dau sa ies,  dilema, cum deschid usa, usa care se afla , la o intoarcere de stanga imprejur a celor doua domnisoare de la casa.Domnisoare care nici macar nu s au sinchisit sa mi deschida si mie usa macar.Nu , se uitau peste umar si asteptau ….oare reuseste??Da, am reusit, iar de nervii pe care ii aveam , cu toate cele in brate, le am inchis usa , trantind o  …..cu piciorul, desi nu mi sta in caracter asa ceva.Adica , sunt de felul meu , o persoana cu bun simt si cu o educatie solida la baza.Se pare ca ceream prea mult.Stiu ca nu e obligatia lor sa faca asta , insa tine de bun simt sa vezi un om , care are nevoie de ajutor si sa intinzi o mana sau sa pui o intrebare.Plus ca de fiecare data sunt disciplinata, adica sunt atenta la Daria sa nu ia ceva de pe raft , sa arunce ceva din raft , astept frumos la coada, care de multe ori e peste timpul de asteptare si rabdare al unui copil de 1 an jumatate, imi iau punguta si plec frumusel.Doamne, eu am un respect fantastic pentru o gravida , pentru o mamica care in parc, cara un carucior, o plasa si copilul ii sare din mana, riscand sa fie lovit de vreun leagan, intr un timp in care ea nu poate reactiona, de un batran si alte cazuri.Nu toti insa avem bun simt, responsabilitate, respect.Majoritatea se rezuma la caile cele mai scurte : ignorarea, ne facem ca nu vedem , ne improscam cu mizerii de toate soiurile , gratuit , cu o usurinta de neimaginat si cu satisfactia maxima ca am facut o treaba foaaaarte buna.De aia suntem unde suntem…

23 de gânduri despre “Romanii au talent…..

  1. da…ce sa zic, eu am remarcat acelasi lucru, aceeasi nesimtire, lipsa de reactie. Mi-e teama ca nu se va schimba, ca asa o sa ramanem.
    IAr la partea cu pupatul,iarasi, yack yack yack:(

  2. Offff,cunosc,am intampinat destule dificultati de genul,inclusiv cand eram cu fata intr-o mana pe scari,iar in cealalta caruciorul,care avea bagaj(daca poti sa-ti faci o imagine).Pe scari cobora un tanar mutat recent,care in loc sa astepte cel putin sa trec,s-a chinuit sa se strecoare pe langa mine.Sunt multe astfel de ex. cu care multe mame s-au confruntat,incat ajungi sa-ti fie lehamite.Pupam fetele frumoase si sa speram ca nu vor mai fi astfel de episoade.

  3. Foarte urat! De aceea, pana in ziua de azi am facut tot posibilul sa mergrem cu Stef impreuna, nu separat pentru ca n-ai in cine sa-ti pui baza…respectul pentru celalalt s-a pierdut de mult. Imia

  4. Foarte urat! De aceea, pana in ziua de azi am facut tot posibilul sa mergrem cu Stef impreuna, nu separat pentru ca n-ai in cine sa-ti pui baza…respectul pentru celalalt s-a pierdut de mult.

    • Stii care e treaba?ca nici la noi nu se intampla asta , decat in cazuri extreme , cand chiar sunt singura singura si n am ce sa fac.Si sunt destul de rare, pt ca Alin mi e partener in orice , inclusiv cumparaturi , fie ele si 2 pungi de cafea :)).Da,asa e, notiunea de respect e din ce in ce mai departe de multi dintre noi ……

    • Zoozie, da , ai dreptate ca intr o situatie de acest gen , te poate salva un sling.Insa, Daria este un copil care merge f mult pe jos , adica ii place sa mearga , sa exploreze , ea niciodata nu cere in brate cand iesim, ci doar atunci cand e ff obosita si irascibila si se intampla cand e o ora destul de tarzie pt ea , adica un 9 seara.Ori sa dau o caruta de bani pe el , doar pt momentele astea ,care nu sunt suficient de frecvente cat sa ma convinga sa iau un sling, mi se pare aiurea.Plus ca nu ar sta , sunt 100% sigura de asta.Daria nu e copilul care sa stea in brate, nu i stau picioarele 5 secunde :).

  5. buna sunt o mamica din oradea si am un baietel de 1 an si 6 luni sunt de acord cu ceea ce spui imi place foarte mult blogul tau .sper sa pastram legatura…

  6. Nu esti deloc exagerata. Si eu am oroare sa imi atinga fata tot felul de oameni. Mi s-a facut observatie ca de ce nu las sa ia copilul in brate sau de ce ma stramb cd x vrea sa o atinga pe maini. Pai cum sa te las, domne, sa imi pupi copilul sau sa il atingi pe maini cand tu esti transpirat leoarca sau tocmai ai pus mana pe usa masinii tale nespalate???
    Cat despre reactia alora de la magazin, asa patesc si eu. Cu carutul, ce-i drept…
    PS: ti-am lasat o leapsa la mine, http://blogul-mamei-incepatoare.blogspot.com/2011/02/7-lucruri-pe-care-nu-le-stiati-despre.html Cand ai timp, poti raspunde. pupici

    • Cum imi fac timp preiau leapsa.Pupici.Da, cat despre pupat , eu chiar nu sunt de acord .Mai ales straini , cu care n am nici o treaba , pe bune.Mi se pare un tupeu cam mare, dar….exact cum spui tu pt ei e exagerat faptul ca nu ti lasi copilul la discretia oricui, sub pretextul …lasa draga ca si eu am crescut copii si mancau de pe jos , cu alte cuvinte.De acord , dar fiecare isi creste, educa copilul dupa propriul stil.

  7. Am citit si m-am enervat …pana si eu, oricum am magazine unde nu mai intru din cauza vanzatoarelor care cred ca daca stiu sa scaneze produse sunt foarte destepte si mai ales frumoase.
    Ai dreptate cu pupatul, nu pup copii, dar nici pe Iulia nu o lasam pupata atunci cand era mica, si nici acum, doar familia.

    • Mda….cam asa e ….sa stii!Si eu sunt dintr o bucata , si de fiecare data am ripostat , sa zic asa :)).Adica le am explicat clar , ca e un copil , are imunitate scazuta si gata, cel putin cu strainii….pfuuu….nu mi place deloc.

  8. Off, si eu voiam sa-ti spun ca si Zoozie sa-ti iei un pouch sau un sling sau o Manduca. 🙂 Pai te scot alea din cele mai negre pase si n-ai nevoie de ajutorul nimanui. Si apoi, daca veti merge la vara in vacanta si veti vizita, tot vei avea nevoie de ceva in care s-o porti pe Daria ca nu cred ca merge atat de mult pe jos.

    La cazuri din astea, eu nu stau la discutii: in carucior sau in Manduca. De obicei in magazin o pun in caruciorul ei (evit sa o pun in cele de cumparaturi) sau in Manduca. Pentru ca nu pot sta si sa examinez produsele pe raft si sa o pazesc sa nu darame vreun borcan.

    Iar asta cu pupatul copilului nici eu nu o suport. Aici au alt obicei: o prind de obraz si strang usor sau pur si simplu, o ating pe fata. Si mor de nervi ca se intampla asa de repede ca nici macar nu apuc sa le spun ceva. Si parca nu-mi vine sa-i dau cu dezinfectant pe fata, chiar daca este 100% bio.

    • Hai ca m ati facut sa ma mai gandesc :).In general si noi o luam in carucior , de cele mai multe ori, cnd mergem la cump, insa se intampla sa plecam si fara el , dc mergem prin cartier la cump scurte.Asa e , in carucior nu prea isi poate face de cap cu rafturile :)).Cah, nu suport , pupatul asta, zau!!

Lasă un răspuns

