1 an si 9 luni

Update:Masuratorile arata cam asa : 12, 600 , 88 de cm, 9 dinti si 4 masele.Adica, 300 de grame plus, 1 cm inaltime si ….PRIMUL CANIN!!!Astazi l am observat, a iesit in final, dupa zilele alea  de febra!

Spuneam ca mi am propus ca pana la 2 ani , sa i scriu in jurnal  cateva cuvinte, sa i enumar progresele , oricat de obosita as fi , oricat de putin timp as avea, orice altceva as avea de facut ,  despre fiecare luna.Fiecare luna a micutei Daria Nicole.Asta e un moment in care sunt foarte obosita si foarte chinuita de niste dureri de stomac , inca neelucidate.Insa nu pot sa nu scriu ceva despre ea.Si cu ce as putea sa incep decat cu marele progres de a fi renuntat la scutec? Da, asta e noul acestei luni , performanta , poate printre cele mai mari ale Dariei, care mi a dovedit pentru a nu stiu cata oara ce copil minunat, intelept, cuminte, cooperant, docil, intelegator poate sa fie.Fara bataie de cap, fara amenintari cum mai aud , fara motivatii absurde, fara a fi fortata vreo secunda cu ceva.Un proces natural , venit din proprie initiativa, constient si perfect executat .

Daria este un copil bun , toti copiii sunt buni pana la urma. Ea e blanda, calina , e amuzanta, e feminina,  te molipseste de cum zambeste, nu e repezita , isi calculeaza actiunile de foarte multe ori , este efervescenta, intelege foarte multe, este atenta la explicatii, ii place sa fie in compania cuiva permanent, ii plac copiii foarte mult, cartile si este pasionata de muzica.Exagerat de pasionata .Retine absolut orice, obiecte, nume, actiuni, face conexiuni plecand de la un anumit cuvant, incat de multe ori ne lasa cu gura cascata cum de i a trecut prin cap asemenea lucru.

Doarme extrem de bine.La noi nu exista nopti albe , decat extrem de rar si atunci din motive medicale : raceli, nas infundat , febra.Doarme inca in patut, in camera ei.Este indragostita iremediabil de tovarasa ei de somn Soricica, pe care o strange cu atata putere in brate , incat de multe ori mi e teama sa nu cante, pentru ca are un mecanism in interior, care apasat o face pe sus numita sa cante.Cand o mut in patut , seara, o tine de o ureche pana cand simte salteluta patutului, dupa care se intoarce intr o parte si o imbratizeaza profund.Si dorm amandoua pana dimineata.

Mananca foarte bine, foarte variat , alimente permise varstei ei.Gatesc intai pentru ea , apoi pentru noi.Adica , mancarea este foarte putin sarata, are multe legume, nu are prajeli, rantasuri nu foloseam nici inainte, vegeta nu a existat si nici nu va exista vreodata la noi in casa.Acum are o perioada in care parca mananca mai putin , insa mananca.Sunt convinsa ca daca as compara o cu alti copii, as constata ca mananca enorm.Insa nu o fac, nu mi plac comparatiile intre copii.Fiecare are ritmul lui, obiceiurile lui, organismul lui.

Daria mea …..are tabieturi.Multe.De domnisoara, de varsta, de multe.Adica nu iesim din casa pana nu ii este periat parul.Intotdeauna se aseaza in acelasi loc atunci cand o incalt.Avem ritualuri legate de somn , de baie.

Ii place sa se admire.O surprind de foarte multe ori , uitandu se in oglinda , strambandu se sau zambind, sau pur si simplu confruntandu se cu imaginea opusa.De multe ori , dupa ce o imbrac , fuge la oglinda si se admira.

Conversational nu exceleaza, insa  eu m am obisnuit cu ea si mi se pare normala.Nu stiu cum ar fi s o aud turuind prin casa.Desi , momentul va sosi si el atunci cand va fi pregatita se se dezlantuie lexical.A invatat sa spuna bravo = „babooo”, urmat de aplauze indelungi.

Motric, s a dezvoltat foarte bine , merge perfect, nu avem probleme de nici un fel, alearga fara sa cada, urca si coboara scari , trece peste borduri, praguri, urca podul din parc si il coboara singura, este intr o continua miscare, zilnic.

Este ambitioasa, curioasa, receptiva la nou, foarte lipicioasa, sensibila…..of si as tine o pana maine dimineata asa.Ma opresc aici.Cateva cuvinte au fost de fapt …o mica compunere, vad.

Am uitat sa o masor/cantaresc.Maine o sa o fac si pe asta.

Sa fii sanatoasa, iubita mea!

Si cateva poze:

14 gânduri despre “1 an si 9 luni

  1. Felicitari pentru reusita, v-am spus si la momentul respectiv, dar eu nu incetez s-o laud pe Daria! Am cumparat si noi o noua olita, deocamdata este pentru papusi si pentru ea imbracata, dar cum ne mutam din apartamentul asta inchiriat si mobilat ne mobilizam pentru antrenament.

    Seamana mult cu Degetzica la fire, dar se si deosebesc: Degetzica este f repezita, vrea sa fie peste tot acum, nu sta un moment sa se gandeasca, se arunca de multe ori cu capul inainte. Adica si ea merge perfect, dar de repezita ce este o ia la goana pe pante prea abrupte pentru ea, urca scarile pe marginile ridicate de pe perete si astfel sfarseste pe jos de multe ori. Numai ca nu plange mai niciodata, are asa un antrenament ca i se pare normal. Nu are pic de frica, decat de inaltimi si mie imi este putin teama pentru lipsa asta de frica.

    Nici Degetzica nu vorbeste mult, dar sunt ok cu asta, ne intelegem perfect si nu exista frustrari si suparari pentru ea din pricina asta. Poate de-asta nici nu se straduieste sa vorbeasca mai mult, vede ca ne intelegem, deci de ce s-ar mai obosi?

    La multe luni inainte, va citesc cu drag, chiar daca nu apuc sa comentez de multe ori.

    • Multumesc, MariaMirabela!Eu i am luat o olita simpla simpla si nu am lasat o sa o foloseasca pe post de altceva :).cum am vazut ca pune jucarii sau ceva in ea , i am luat o imediat si i am explicat care e scopul ei.Da , sa stii ca si eu o regasesc mult in Degetzica, cred ca ti am mai spus.Si pitica ta mi se pare asa calda , linistita.La faza cu plansul nici Daria nu mai plange , decat cnd e ceva f serios si f dureros, in rest se ridica si pleaca mai departe fara smiorcaieli sau altele.Cu vorbitul asa cum spui si tu , atata timp cat ne intelegem perfect , nici eu nu mi fac griji, deloc.Va doresc acomodare usoara si multa liniste in viitoarea voastra casuta!multumim pt urari , le intoarcem cu drag!Pupici!

  2. Bravo Daria si multe luni minunate inainte!
    A fost o luna frumoasa pentru voi, cu realizari si bucurii. Sa fie asa si de acum incolo:)
    Daria este intr-adevar un copil tare cuminte, mai ales ca la varsta ei ceilalti copii tind sa fie mai „protestatari” :d. Va pupam si ai grija de tine, durerile astea de burta nu sunt bune:(

    • Multumim la fel, Rox!Intr adevar a fost o luna plina de surprize frumoase.Si ea se mai enerveaza , refuza sau uneori trece peste cuvantul meu , insa nesemnificativ.E linistita de felul ei.Durerile mele de stomac ….sper sa nu fie o recidiva a unor prbl de acum cativa ani :(.Sapt asta le rezolv.Va pupam si noi cu drag si multumim din nou pt urarile frumoase!

  3. Draga Daria,

    Te pupam cu drag, iti trimitem un buchet de floricele colorate din gradina noastra si-ti uram din suflet: La multi ani!

    Asa cum a spus mama ta, esti blanda, vesela, cuminte, frumoasa foc si feminina… exact cum trebuie sa fie o adevarata domnisoara!

  4. La multe luni inainte,cu sanatate,cu bucurii,cu multe cuvinte noi si cu cat mai multe realizari in plan „bebelusesc” desi suntem o printesa mare,o domnisorica adevarata.Va pupam cu mare drag.

Lasă un răspuns

