Cuptorul cu microunde

O inventie controversata, menita sa ne  scurteze timpul pierdut incalzind pe clasicul aragaz, spre exemplu, insa un obiect nu tocmai prietenos si sanatos.In afara accidentelor, care sunt multe , unele chiar foarte grave, ne jucam cu sanatatea noastra si a copiilor nostri, caci  aici vreau sa ajung de fapt.La mancarea copiilor incalzita la microunde.Eu n am avut cuptor cu microunde cand eram bebelus si sunt convinsa ca majoritatea intra in categoria asta.Si ai mei se descurcau si fara el.Am in casa cuptor cu microunde.Recunosc ca foarte rar, cand uit sa i scot Dariei cate un iaurt pentru masa de fructe, il folosesc si pentru ea :(.Macar nu in recipiente de plastic.In ultima perioada, mi am interzis sa l mai folosesc pentru ea si m am tinut de treaba asta.Adevarul e ca nici pentru noi nu abuzez, daca stau sa ma gandesc.Mi am cumparat craticioare mici, in care incalzesc , fix pentru doua portii si castig la fel , la capitolul timp.Insa, il mai folosesc ,da,  pentru noi.L as da, sa nu l mai am in casa.Nu mai  am , ma descurc fara el.Si sa fiu sincera  numai cand aud cuvantul „microunde” , simt ca gresesc cand bag cate ceva il el si ma simt cu musca pe caciula.Dar asta e, il mai folosesc, pentru noi.Rar, dar tot asa se numeste.Iata ce face  inculpatul, in cazul alimentelor pentru copii:

„El produce, cu ajutorul unui generator, microunde. Acestea practic determina moleculele de apa din alimente sa se roteasca de cateva miliarde de ori pe secunda. Rezultatul duce la o incalzire rapida a preparatelor. Incalzirea hranei la nivel molecular produce modificari daunatoare oranismului uman si, in special, copilului ce are nevoie de substante hranitoare.Mai exact, iata ce face:

  • distruge vitaminele si substantele hranitoare din alimente in proportie de 97%, adica nu mai ramane nimic hranitor in acel aliment
  • poate produce cancer – cuptorul cu microunde produce noi molecule care nu sunt recunoscute de organismul uman
  • lichidele incalzite in recipienti cu pereti netezi, gen canile de portelan pot exploda – practic lichidul ajunge la temperatura de fierbere si totusi tu vezi ca nu a fiert, in momentul cand se misca lichidul sau pui zahar se produce o „miniexplozie”
  • hrana introdusa la incalzit in materiale de plastic sau invelita in folie produce o substanta foarte toxica numita dioxina
  • ouale incalzite in cuptorul cu microunde explodeaza
  • carcasele cuptoarele cu microunde nu pot opri toate radiatiile produse, iar acestea sunt foarte daunatoare pentru copii

Daca il folosim , cateva sfaturi :

  • Utilizeaza-l doar ocazional
  • Copilul sa stea la o distanta de minim 60 cm ca sa nu se expun la radiatii
  • Nu se incalzesc lichide – acestea pot exploda
  • Nu se incalzeste sau fierbe lapte
  • Nu se pun alimentele la incalzit in vase din plastic sau folii din plastic
  • Nu se incalzesc alimente sau lapte ce va fi dat la copiii sub 2 ani
  • Nu introdu in cuptorul cu microunde vase sau obiecte metalice – atentie la farfuriile ce au modele din foite aurii metalice
  • Incalzeste alimentele in vase de sticla sau ceramica special concepute pentru asa ceva
  • Nu lasati cuptorul cu microunde la indemana copilului

De ce sunt mai vulnerabili copiii?
Se stie ca organismul uman are 63% apa dar  cel al copiilor mici are un procent mult mai mare. De aici ne dam seama ce efecte nocive au aceste microunde asupra sanatatii micutilor. Consumarea in numar mare a alimentelor preparate in cuptorul cu microunde poate duce la tulburari emotionale, scaderea concentrarii sau pierderi de memorie.” -sursa-http://www.ghidul-parintilor.ro.

In Rusia au fost interzise cuptoarele cu microunde din 1976.Foarte bine au facut.Eu mi am propus sa nu l mai folosesc, deloc.Nici pentru noi, nici pentru nimeni.Si mi e usor sa fac asta , pentru ca nu sunt  dependenta de el.Cunosc spre exemplu persoane, care dezgheata carne la el, il folosesc exclusiv pentru reincalzit, mi se pare deja inconstienta.Dar alegem fiecare cum vrem, asta e clar.Spre exemplu, ca o paralela, insa legata tot de ultraviolete si alte porcarii,  eu n am calcat si nici nu voi calca vreodata la solar.Oricat de mult imi place mie bronzul.Cam asta face cuptorul cu microunde.Numai rau :(.Si dupa ce ca mancam ce mancam, eu mi am propus sa renunt definitiv la el.

21 de gânduri despre “Cuptorul cu microunde

  1. Chiar am avut o discutie foarte de curand daca sa achizitionam si noi unul pentru la Bucuresti, unde stam cel mai mult.
    Si eu am oroare de el, mi-a intrat bine in cap ca nu e tocmai ok.
    Ne incanta pentru reincalzit chestii gen orez, piure, cartof copt..care nu prea merg la cuptor normal si pentru floricelele minune care se fac imediat.
    Dar am spus pas deocamdata, ne mai gandim, o data ce il vom avea in casa sunt sigura ca il vom folosi des…pentru ca util este nimic de zis.

  2. Noi avem si in Bucuresti, si la bunici, dar nu l-am folosit niciodata pentru bebe pana acum si nici nu intentionez sa-l folosesc. Am un incalzitor de biberoane/ borcanele in care se pune apa si apa respectiva incalzeste recipientul, respectiv continutul acestuia…nu stiu cat de Ok este si asa. Oricum de obicei este direct cald piureul de fructe/legume pentru ca il prepar la aparatul cu aburi/blender Avent, asa ca nu este cazul de incalzire. Bine, noi suntem la inceput cu diversificarea.
    Insa pentru noi il folosim, mai ales sa incalzim fripturile- eu fac mai multa la cuptorul de aragaz in general si nu mi-e la indemana sa reincalzesc de fiecare data friptura la el, merg mai repede doua portii la microunde. Si pentru popcorn:)

    • foarte bine faci .eu il foloseam in cazul Dariei, doar pt iaurt.era singurul moment in care il foloseam pt ea.in rest , eu oricum ii gatesc f des si reincazesc in craticioare mici pe aragaz.insa pt noi il mai folosesc , recunosc :(…daaaaa, popcorn…hmmmmce pofta mi ai fct …si eu sunt la cura :(….of

    • poate fi util , insa eu mi am propus sa folosesc alternativele pe care le am la indemana si sunt mai sanatoase: cuptorul de la aragaz sdpre ex.mai ales ca am un cuptor minune , care frige in 5 minute :))).Gabi, incerc sa elimin din rele, ca nu mancam si traim numai sanatos, insa eu zic ca suntem bine asa cum suntem.ce vad prin alte case……plus ca sincera sa fiu, eu de cnd o am pe Daria parca sunt mai atenta , parca m am trezit la realitate cumva , citesc etichtele produselor prin magazine de zici ca sunt la ora de lectura :)).insa avem si noi bube : dulciuri, cola, mezeluri.insa cu moderatie…

  3. Pingback: Uleiuri Hidrogenate - tratament candida

  4. Noi am primit la cununie un mare cuptor cu microunde de la parintii mei. Sotul meu deja avea o parere bine formata despre acest obiect si din fericire m-a convins si pe mine, desi eu pana sa ne mutam impreuna foloseam cu regularitate cuptorul cu microunde. Mi-a fost cam rusine de parintii mei, dar am incercat sa le explicam cat mai politicos efectele nocive ale cuptorului si motivele pentru care nu dorim sa il avem in casa (cum ai spus si tu..daca il ai, inevitabil il mai folosesti) …si cum bucataria noastra e cam micuta si el era foarte mareee…i-am convins sa-l ia inapoi fara sa se supere.
    Si eu cunosc persoane care il folosesc in fiecare zi, chiar si pentru copii mici si ma bucur ca eu m-am trezit la timp si am renuntat la el. Avem in jurul nostru destui factori care ne afecteaza sanatatea, de ce sa mai adaugam inca unul, nu?
    Foarte utila postarea ta! Va pup cu drag.

  5. Nu-l folosesc aproape deloc, cam o data la doua luni cand fac floricele, dar si p-alea le prefer pe aragaz. L-am primit cadou, ca eu n-as fi cumparat in veci. Acum ma incurc de el prin bucatarie, dupa ce ca-i mica, vai mama ei

  6. Felicitari!!! Iupiii! Si ma bucur ca ai avut curaj sa spui ce simti. Eu cand mai amintesc de cuptorul cu microunde in cercurile unde ma invart, lumea isi da ochii peste cap, ca s-a trezit si desteapta asta :)), si ca daca ar fi fost nociv nu s-ar fi vandut in magazine :)).

    Eu nu-l folosesc niciodata pentru mine sau pentru pitic. In schimb nu reusesc sa-i lamuresc pe ai mei sa se lase de el. Cum ai zis tu, zilnic orice mancare o incalzesc in el. O sa le trimit linkul asta sa le mai reamintesc :).

    Va pupam!

    • Pai e vorba in primul rand de sanatatea noastra , iar mai apoi de curaj.pe bune , eu chiar am peste o luna de cnd nu l am mai folosit si nici ca l mai folosesc.si nu pt ca am scris acum articolul asta care mi s a parut util, ci pt ca aveam in cap de mult renuntarea asta la el.Offf…..cate se vand in magazine …. nu mai comentam :)), ca e un sub prea complex.te admir ca nu l folosesti deloc si f bine faci.incearca sa i convingi si pe ai tai , ar fi grozav.eu l am convins pe tata, sa nu si cumpere :))))
      pupam si noi dragilor!

  7. Dragelor, va pup!
    Admir determinarea pentru un mod de viata sanatos.

    Eu una recunosc ca folosesc cuptorul cu microunde pentru incalzirea mancarii Anei. Insa trebuie sa mai cercetez indeaproape probmea… 🙂

    Ar fi bine (zic eu) sa mentionezi sursa de unde ai info referitoare la cuptorul cu microunde.
    Va pup!

    • Nela, incercam.eu mereu am zis, aleg cel mai mic rau din toate alea mari :).si mi se pare ca in categoria asta intra si cuptorul cu microunde.Am zis si eu il foloseam pt Daria, recunosc , nu ma dau pe dupa deget.insa am renuntat la un moment dat , pt ca ma simteam asa cum am zis mai sus , cu musca pe caciula de fiecare data cnd incalzeam la el :).Caut sursa si o postez, poate mai gasesti informatii si renunti la el :).
      Va pupam si noi fetelor!

  8. si eu la fel de cu musca pe caciula ma simt cand il folosesc dar, intr-adevar, asta se intampla din ce in ce mai rar, chiar ma gandeam sa-l strang din bucatarie, dar citind mai sus de floricele mi-am dat seama ca la asta il folosim cel mai des si cred ca o sa-l mai tin totusi, macar pt asta:)

  9. si eu i-am dat ”sleep” de ceva vreme dar, vorba ta, nu-l ai, te descurci fara; de maine il pun in camara sa nici nu-l mai vad! cat despre solar, suntem pe aceeasi lungime de unda 🙂

Lasă un răspuns

