Addicted to mom

Ne incadram cu succes in aceasta categorie.Inca o data m am convins ca Daria,  nu ca este atasata de mine , este dependenta 100% de prezenta mea fizica.Am mai spus, Daria este copilul care cere prezenta, companie , oriunde s ar afla.Ca suntem acasa e musai sa ma vada pe langa ea , sau sa ne jucam impreuna, ca mergem in parc, vine si ma ia de mana sa ajunga unde isi doreste, ca suntem in vizita , la fel ma ia de mana daca isi fixeaza vreun target la care vrea sa ajunga si ii este rusine/teama.De dormit adoarme numai cu mine, exclusiv.Cand plec o ora, doua de acasa , intreaba non stop de mine , ma cauta prin casa , cere explicatii , unde sunt, desi nu  intelege ea notiunea de timp , spatiu, nevoile mele.Si mi se pare normal, nevoile ei sunt nevoile noastre, nevoile noastre sunt numai ale noastre.Nu plange ( pana la somn)  , insa e nelinistita, se plimba dintr un colt al casei in altul, nu si gaseste locul, e plictisita, irascibila .Se lumineaza toata cand ajung, de multe ori se” razbuna ” si ma ia de mana de cum am intrat pe usa.Ma „sechestreaza” in camera ei si ramanem acolo pana cand simte ea ca e in siguranta, ca nu mai plec.O inteleg , nu are nici doi ani, sunt convinsa ca scenariile ei se reduc la un singur lucru si anume separarea, abandonul, desi sunt cuvinte mult prea grele.Ii inteleg perfect temerile, cu siguranta le am trait si eu si fiecare copil , insa am un singur lucru in minte: ce vom face cand o sa ma intorc la servici?Daca acum , ca dispar 2 ore de langa ea , sufera si e necajita , cum va reactiona cand nu voi fi langa ea 8 ore/zi?Cum va adormi?Pentru ca vineri ne am lovit de un episod nu prea placut, care m a impresionat inca o data , dar care mi a picat ca un dus rece, de trezire la realitate si impunere de masuri.Ce masuri??Cum sa fac?Parca nu mi gasesc solutii, metode, desi sunt imperios necesare, intoarcerea mea la servici fiind nici mai aproape nici mai departe de luna iulie.Si cu cat se apropie mai mult momentul , cu atat parca descopar mai pregnant atasamentul ei fata de mine.Am zis, eu o sa strang din dinti, o sa mi fie greu , o sa plang poate, o sa pierd multe legate de ea,  dar trebuie sa ma „rup” cumva de ea , 8 ore/zi.Asta este, nu mi permit sa renunt la servici si nici nu vreau.Revin la ziua e vineri, cand a ramas cu buncii, noi fiind invitati la un eveniment.Am plecat linistiti, convinsi fiind de faptul ca va fi bine , ca va adormi cu bunica, cum se intampla cand era mai mica.Am disparut undeva pe la ora 9 30.Ea urma sa si bea laptele si sa fie bagata la somn, cu indicatii clare ale tabieturilor ei.Pana la 11 s au chinuit sa o adoarma si degeaba.Ne au sunat si ne au spus ca plange incontinuu si ma striga.Alin o auzea plangand in telefon.Am plecat in urmatoarea secunda spre casa.Cand am ajuns, m a luat in brate cu ochii plini de lacrimi si m a strans viguros cu manutele.A adormit langa mine in 5 minute, de oboseala, de fericire, de siguranta si de atata plans.A fost un moment in care am realizat ca nu am nici un backup plan  si ca trebuie sa facem ceva , insa nu stim cum sa apucam problema.Am incercat de foarte multe ori , am stat amandoi cu ea sa adoarma, insa fara rezultat.De cele mai multe ori , pe Alin il impinge, il da jos din pat ori afara din camera.Daca ramane doar cu el , ori pleaca din pat , ori plange cu lacrimi de crocodil pana cand cedez eu si vin la ea.Vineri a fost mai urat :(.Si probabil asa va fi o perioada de timp , pana cand se va acomoda cu noul program, cu noi aranjamente in rutina ei zilnica, cu taica so si cu bunica.Sunt sigura ca o sa planga la inceput, Daria e un copil mult prea sensibil sa nu i pese de momentele astea.Pentru ca am jurul meu copii, care au fost crescuti exclusiv de mama, ca si cazul nostru ,  insa adorm/mananca cu oricine pune mana pe ei, sa zic asa.Lumea se minuneaza cat e de iubitoare, cat e de atasata de mine, pentru ca ma pupa foarte  des , ma strange in brate , fie ca suntem prin magazine , fie ca suntem doar noi doua acasa sau in parc, doar pentru ca asa simte ea ca  trebuie sa faca.Si o face extrem de des, spontan si din tot sufletul ei pur.Asa ca daca  am vreo temere legata de separarea de ea , asta va fi, ca o sa sufere ea.Sunt convinsa ca nu sunt singura in situatia asta.Sunt convinsa ca toti copiii traiesc aceleasi sentimente si e perfect normal sa fie asa.Insa eu ma raportez la mine , la cazul meu.Incerc sa mi caut metode, sa i gasesc poate ceva tabieturi care sa inlocuiasca cumva putin de tot din prezenta mea,  sa mi adun gandurile si sa le transform in solutii salvatoare.Concluzia e ca e greu, al naibii de greu.Si cand ma gandesc ca atata mame sunt nevoite sa se intoarca la servici dupa DOAR 1 AN , e si mai greu….

Probabil ca asta va fi singura solutie, desi mi se rupe sufletul cand ma gandesc la figura ei.Va plange mult cateva zile, pana cand va realiza ca exista si alte persoane care ii sunt la fel de aproape, care o iubesc, asculta, inteleg la fel de bine ca si mine.Toate incercarile noastre de a o „departa” putin de mine , au esuat dramatic pana acum.Avem inca optimism , ca se poate schimba in 3 luni si ca usor usor se va separa ea de mine, cumva…

25 de gânduri despre “Addicted to mom

  1. Dupa cum o „cunosc” pe Daria de la episodul cu olita si cu suzeta, va fi suficient sa-i explici si va intelege perfect! 🙂

    Sper sa fie bine, asta e un mare mare of al meu, dar aleg sa nu ma gandesc deocamdata, sper ca timpul sa le rezolve pe toate. Va pupam!

    • Ralu, explicatiile le primeste oricum anticipat, de pe acuma adica.ii explic zilnic ce se va intampla, chiar am mers cu ea la mine lka servici, i am spus ca acolo mami lucreaza si ca poate veni in vizita, in pauza mea de masa, insa asa cum am mai zis, nu sh cat asimileaza si daca asimileaza ceva.O sa ma conving in curand :).Eu sunt convinsa ca e doar o chestiune de timp pana se va acomoda cu noua situatie, cu noul program.
      Va pupam si noi!

  2. of, imi pare rau ca esti stresata cu asta. de ce nu incerci sa o lasi un we cu bunicii? sau in perioada asta pe care o mai aveti sa stea tot asa, mai mult cu ei?
    eu cred ca te va surprinde daria si nu se va supara prea tare.

    • Stii cu ce sunt stresata?cu partea cu adormitul, ca in rest nu avem probleme.insa la somn, se transforma :(.adica nu adoarme sub nici o forma fara mine.de fiecare data cnd am fost nevoiti sa plecam si a rms cu bunica a preferat sa moara de somn si sa pice cnd am ajs noi acasa.Am zis ca data viitoare cnd mai plecam , adica week care urmeaza :), nu mai cedez.Sa planga, sa se descarce, iar bunicii sa se descruce cum or sti ei :), pt ca e singura solutie de a o invata sa adoarma si cu altcineva.Nu sh ce sa zic, o vad prea patimasa la capitolul asta, cu dormitul.Dar….totusi si eu sper ca va face o figura placuta :).

  3. Incearca sa-i explici, ca o sa pleci la munca, ziua ai sa lipsesti de acasa, dar seara ai sa vii la ea, si-i povestesti si ce o sa faceti.

    A mea nu a stat mai mult de 2 ore fara unul din noi, dar de fiecare data cand am plecat i-am spus ca plecam, ce o sa facem cand ne intoarcem, cred ca e o greseala sa dispari brusc din peisaj, intra in panica si se teme ca nu te mai intorci

    • Pai ii explic, aproape zilnic, chiar ii spun sa doarma cu tati , pt ca peste putin timp , mama trebuie sa mearga la servici si o sa ne vedem seara.cam asta e explicatia , in general.ea se uita atenta la mine, insa nu sh daca si intelege ceea ce ii spun.probabil ca intelege, voi vedea la momentul respectiv.Daria oricum e copilul explicatiilor, ii place sa stie ce urmeaza, si la alimentara daca mergem , ii spun pt ce mergem chiar daca par penibila, cnd ii spun ca ne trebuie paine, spre ex :).Vedem …

  4. Iti spun din experienta proprie ca o subestimezi prea tare. Vina este doar a ta pentru ca ai stat prea mult cu ea si, mai mult, ai sarit sa te duci sa o linistesti la bunici, asa cum o faci mai mereu. Nu ar fi ceva rau dar, vezi bine, te agiti ca nu vei avea puterea sa iti vezi de job din cauza a ceea ce-ti imaginezi ca ar face. Daria, ca orice copil, se adapteaza usor la schimbari insa are nevoie de altceva/altcineva, nu de tine.
    Mi-a fost greu sa il las pe Stef la bunici cat plecam la cumparaturi sau in oras cu treaba insa am trecut peste aceste momente dupa doua experiente de genul acesta. Poate ca asta ar fi solutia.
    Iar bunicii n-ar trebui sa te mai sune sa te anunte ca plange…ei sunt bunici si, teoretic, stiu sa se joace cu un copil si sa-i distraga atentia, pentru ca au mai crescut si altii. Deci…
    Va imbratisam.

    • pai eu nu o vad ca pe o vina , dat fiind faptul ca asa a fost situatia la noi.adica si dc as fi vrut nu as fi avut cum sa o las pe Daria cu bunicii pt ca ambii lucreaza si destul de mult.In cazul de fata, scena s a petrecut acasa la noi , unde de obicei vin bunicii.nu i am schimbat mediul , special, sa nu i tulbur rutina, tabieturile ei de seara etc.Cum am spus, eu sunt o fire destul de puternica , la mine ori e alba ori e neagra, stii bine , asa ca din pct meu de vedere, lucrurile sunt clare, o sa planga dupa mine , asta e , trebuie sa merg la servici.insa nu pot sa nu ma gandesc ca o sa sufere :(.Cat despre lasat la bunici, eu am avut perioade in care o caram cu mine inclusiv la manichiura , pt ca nu aveam alternativa.Cat despre crescut copii, bunicii Dariei sunt cam straini de capitolul asta, au avut un singur copil , Alin, pe care l au crescut bunicii, din motive de servici, pe vremea aia.nu spun ca nu se descurca , Doamne fereste, oricum ii las cu temele facute de fiecare data, insa acum nu aveau cum sa o linisteasca.Era seara, ora ei de somn, era si asa irascibila ca disparusem noi, asa ca…Si oricum eu nu mi fac probleme decat la momentul somnului , cel de la amaiza adica, seara o sa fiu eu acasa.sta fara prbl cu bunicii, se joaca , pana la somn, atunci e big problem :).Asta este, eu sunt convinsa ca o sa fie greu cateva zile , iar apoi se va acomoda.
      Va pupam!

      • Inteleg perfect si stiu prea bine situatia la voi. Pentru ca afost si la noi la fel. Insa de pe la 1 an jumate, chiar mai devreme, am fortat nota cu bunicii si nu mi-a parut rau. I-am pus in fata faptului implinit, respectiv ca-l vor avea in grija pe Stef o zi intreaga, si a foarte bine. A plans, Dani, de nu mai putea sa respire. Dar obosea si adormea Cand se trezea o lua de la capat dar soacra-mea nu m-a sunat decat dupa ce s-a linistit. Iti spun cum a fost la noi.
        Aaa, si inca ceva, noi nu l-am atatat cu explicatii, plecam mereu pe furis ca sa nu observe imediat absenta noastra. Copilul intelege dar nu vrea sa accepte. La noi asa a fost. Stef e foarte incapatanat. Si a functionat foarte bine.
        Normal ca va fi greu dar o sa se rezolve, oricum ati proceda. Se vor aseza toate frumos fara probleme.
        Cu bunicii, hmm, mda, trebuia sa-mi dau seama ca totusi asa procedau cu totii pe acea vreme. Aruncau copiii la bunici pe motiv ca trebuia sa munceasca si copilul era greu de tinut acasa. Cu cine? Cu ce? Numai noi avem parte de ceea ce n-au avut ei si, mai mult, daca tot stam acasa, de ce sa nu avem exclusiv noi grija de copil?! Clasic. In fine nu-mi pare rau de nimic dar tot ai o suparare in suflet. O sa vezi cat de schimbata te vei gasi in fata celorlalti, cand te vei intoarce la servici. Asta te va da peste cap pe langa schimbarile pe care le va suferi Dariuta lipsita de prezenta ta.

  5. Imi pare rau ca aveti „problema asta” si sunt de acord ca cea mai buna solutie este sa-i explici, sa-i arati eventual unde te duci si sa corelezi cumva momentul in care te intorci cu ceva cunoscut ei.
    De exemplu, bunicii i-au spus zilnic Andreei ca mami se duce la servici si vine seara, cand apare luna. A fost o idee de moment, dar a prins foarte bine. Mai ales ca eu am inceput in octombrie si cand reveneam acasa la 6 juma chiar era luna:D. Si acum cand plec la munca, ma pupa si imi spune „luna”, si eu ii repet ca da, ma intorc cand vine luna.
    La noi situatia a fost putin diferita de a ta, pentru ca Andreea a stat de mica fara probleme cu bunicii, noi am mai plecat in weekenduri si chiar un concediu de 5 zile fara ea. Se bucura tare cand ne vede, dar sta si cu bunicii cu placere.
    Nu incerca pacaleli, cu iesit pe furis si altele pentru ca nu tin…Si eu cred ca Daria e mult mai intelegatoare si nu vor fi probleme.

    • da, ii explic, zilnic .exact asta ma gandeam si eu, sa i gasesc un obicei, un moment care sa devina rutina ei si sa stie ca atunci ma intorc, desi din exp altor mamici, am intels ca simt perfect momentul intoarcerii acasa.acum nu sh cat o fi de adevarat :).buna ideea voastra cu luna, desi eu incep vara :))).eu m am gandit sa o invete asa : cnd ajunge mami aks , iesim in parc.pt ca o sa fie vara, o sa fie cam ora de iesit afara, 6 , 6 30.si ma mai gandesc si l altele :).ati fost norocosi ca ati putut sa o lasati cu bunicii, e normal sa fie atasata si de ei.si DAria ii iubeste fff mult, ii adora, sta cu ei fara prbl , insa la somn ….nu mai merge nimic :(.De pacalit n am pacalit o niciodata, am mai spus , nici macar cu din alea puerile, vine doctora, vin tiganii si te iau sau mai stiu eu ce inventeaza unele mame.Daria e mult prea intelegatoare, incat sa o pacalesc cu nimicuri si sper ca va fi si de data la fel de intelegatoare 😀
      Pup!

  6. Eu sper ca Daria sa depaseasca cat mai repede si fara suferinte problema adormitului cu alte persoane decat mami, doar e fetita mare, inteligenta si intelegatoare! Pupici si curaj!
    Si la noi situatia e mai fericita, bebe adoarme peste zi si cu mine si cu mama, ba chiar si seara uneori, cand mai iesim eu si sotul cu prietenii in oras, pe la vreun eveniment. Asa mi-am propus de la inceput, sa nu-l obisnuiesc numai cu mine, insa am avut noroc si cu ai mei, care si ei lucreaza, dar sunt genul care sacrifica orice pentru copii si nepoti…cred ca e mai usor cand sunt obisnuiti mai de mici ca tabieturile sa si le faca si cu alte persoane decat mai si tati…zic eu acum, dar vedem mai incolo:)

    • Asa zic si eu , asa sper cel putin.Nu cred ca exista bunici care sa nu doreasca numai bine copiilor si sa se sacrifice pt ei, insa sunt momente cnd timpul nu e prieten cu toata lumea.Oricum au facut si fac f multe sacrificii pt Daria , pt noi, unul dintre ele fiind modificarea programului de lucru al bunicii la 180 de grade , din vara, cnd va ramane cu Daria.iar cat a fost mica , a stat numai cu mine , pt ca asta a fost singura solutie.si mie poate mi ar fi placut sa ies mai mult in oras, mai ales ca asta era stilul nostru de dinainte de Daria, insa m am adaptat situatiei.Da, e mult mai bine sa ramana si cu alte persoane, ca uite ce bine e cnd cresc , dar dc nu ai cum , nu ai si asta e .Vedem , eu sper ca va fi ok ;).

    • Bogdan, eu zic ca o sa planga la inceput si apoi o sa fie bine.asa o vad eu pe Daria, cel putin.Asta este , la servici trebuie sa merg, iar ea trebuie sa inteleaga ca exista si alte pers in afara de mine care o pot ingriji la fel de bine.Daca o ducream la gradinita ce facea?cred ca era mai aiurea zic eu.asa e aks la ea , e inca in mediul ei.vedem cum o sa fie ;).poate chiar o sa am surprize si o sa fie cuminte si nu o sa planga….mult 😀

  7. Dana, dar daca dispari zilnic putin cate putin? Azi o ora, maine 2 si tot asa, poate se obisnuieste… Sa stii ca si eu imi pun problema asta cu lasatul cu altcineva. Si aasta dupa ce am vazut ca Alexia se cam teme de alti oameni. Cum mergem cu ea la cineva, cum apare cineva la noi, se lipeste de mine mai ceva ca timbrul de scrisoare. Si asta pt ca toata iarna am fost doar noi doua, iar seara tarziu, si tati. Din pacate, de cand cu ea, am deveit mai izolati, si asta pentru ca lumea a ales sa se izoleze de noi…
    Deja ma sperie gandul ca e dependenta de mine. La noi treba urata e ca nu am cu cine sa o las. Bunicii, ca sa zic asa,pe langa ca sunt batrani si bolnavi, nu mai au simtul responsabilitatii… deh, vine o varsta la care te intorci la comportamentul de copil 😦 Deci o pot lasa pe mana lor, poate doar max o ora, si aia cu inima cat un purice. Daramite cand voi reveni la job? Asa ca inteleg perfect prin ce treci. Eu deja am inceput antrenamentul, in sensul ca, atunci cand mergem cu ea in vizita, sau cd vine cineva la noi dispar cateva clipe sa o vad cum reactioneza. uneori ramane neclintita, alte ori se apropie de straini si ii studiaza, alte ori plange.

    • Pai Cris, pot sa dispar si toata ziua, nu are absolut nici o problema.sta se joaca , mananca , iese afara, cu alin sau cu bunica sa , insa totul pana la somn.nu adoarme chip fara mine.asta e durerea mea, sa zic asa.in rest e ff ok, n am treaba cu ea.Asta cu iesitul cu prietenii…..noi avem o gasca mare de fff multi ani, pana mai ieri colindam cluburile , acum toti avem copii sau aporape toti, asa ca ne intelegem si iesim cnd are fiecare timp.dar oricum s au scurtat f mult iesirile si zau dc imi pare rau vreo secunda .pe bune.oroicum in cluburi nu mai ai loc de fite, genti, nu sh ce masini, sau pustoaice machiate pana in gat, fum nu mai povestesc.Eu am alternativa , deci ea are cu cine sa ramana , insa exista momentul asta, de somn, in care este pur si simplu legata/lipita de mine.oricum , eu sunt convinsa ca il vom depasi cumva: ca cu plansete, cu explicatii, trecem cumva de el.of , imi pare rau de voi, e foarte aiurea cnd n ai loc de intors deloc deloc.lasa ca va descurcati voi ;).

      • mi-a placut faza cu gentile, masinile de fite! Si cea cu fardatul :)) Din pacate asa e, ai dreptate. Acum fac si eu ca babele: pe vremea noastra, maica, era altfel :)) La noi e invers: nu vrea sa adoarma dk e cineva langa ea 😦 Ca sa nu mai pomenesc ca, spre marea mea suparare, doarme doar in patutul ei, nu vrea neam sa doarma cu noi sau cu unul dintre noi. Stii cum e, uneori e atat de bine sa dormi cu puiul langa tine, sa-l tii in brate… of! Sper ca altfel vor sta lucrurile cd va mai creste

      • nu , pai serios acuma, nu mai ai loc frate de niste figuri, ochi dati peste cap si altele.sa stii ca si Daria a avut o perioada in care facea la fel.adica se trezea imediat dc simtea pe cineva langa ea.poate si pt ca e obisnuita sa doarma singura de mica.acum insa , vrea sa adorm eu langa ea , dupa care doarme de bubuie.dar sa ma vada ea acolo 5 minute :).of, ce mi mai place si mie sa dorm cu ea dupa amiaza si imi plac toate diminetile noastre, in care o aduce alin la noi in pat si stam si lenevim pana la micul dejun.cat despre prezenta mea cnd adoarme….daca m as putea clona , asta ar fi momentul.de fapt nu ….peste 2 luni jumate :))).se schimba , Cris , copiii, o sa vezi , cate se vor schimba ;).

  8. Off, imi pare rau de ce citesc la tine si te inteleg asa de bine, mai ales ca asa este si la noi. Bine, la noi nu sta fericita nici cu altcineva, tot timpul intreaba de mine si mai si jeleste cand si cand, dar cand este la somn, este la fel ca si la voi, nu doarme cu nimeni. Aaaa, mai doarme cu Printzul Consort cand si cand, dar cu lacrimi amare: plange 15 minute si ma striga si apoi adoarme. Iar seara niciodata nu a adormit cu altcineva, dar peste noapte se duce Printzul Consort la ea daca se trezeste, dar asta se intampla f rar.

    Nu am o solutie, nu stiu ce sa-ti spun si cum sa te sfatuiesc, la fel cum nu am nici pentru mine. Peste o saptamana eu ar trebui sa plec pentru o zi si nu stiu ce ma voi face cu ea. O voi duce la o prietena, dar la somnul de pranz cred ca va fi jale, mai ales ca Degetzica suge la pranz ca sa adoarma.

    Mult succes iti doresc si sa gasesti calea in care Daria sa sufere cat mai putin!

    • Ce ma bucur cand mai vad si alte cazuri :)).Glumesc , Maria!Ea sta ziua cu bunica , cu ALin , cu fratele meu pe care il vede mai des , insa la somn e jale mare :(…plange rau si nici nu adoarme.Of cat inteleg si faza cu adormitul cu tati , strigat , implorat dupa mami :(.Noi am inceput sa dormim cu ea amandoi , iar la pranz mai vine Alin aks si adoarme cu noi , in ideea ca se va obisnui, dar ….nu prea sunt mari rezultate.La voi e si mai si , chiar , ca tu inca o alaptezi …of , asa m am gandit si eu , sa aleg varianta in care ea va suferi …cel mai putin , ca de suferit si plans sigur nu vom scapa.
      Multumim mult , Maria, asemenea si voua!Pupici!

Lasă un răspuns

