Daria la 2 ani

Daria mea implineste doi anisori, peste cateva zile.Si scriu acum despre ea , pentru ca de vineri incolo, nu voi mai avea timp, cu siguranta.Iar de luni , probabil ca va fi din ce in ce mai greu sa trec atat de des prin jurnalul ei.

Daria mea , la 2 ani,  e copilul pe care l am visat, pe care l am asteptat.Nu as schimba nimic la ea.E perfecta pentru mine , e asa cum mi am dorit o , este rezultatul tuturor viselor mele, este combinatia perfecta intre mine si tatal ei, este la fel de sensibila ca el , insa la fel de ambitioasa ca mine, este calda , dar vijelioasa daca isi propune, este  un copil extrem de cuminte.Sa vorbesc despre progresele/evolutia/aventurile  ei in acesti doi ani …..am facut o deja, din prima zi a ei de viata.E un copil normal, sanatos, cu evolutii normale si traiectorie dreapta, multumim lui Dumnezeu.Un copil cu repere, cu rabdare, cu crize de personalitate, cu defectele ei, dar…. ce mai  conteaza cand o vad fericita si multumita?

Vreau sa cred ca tot ce am facut in astia doi ani, am facut bine si pentru binele ei, in special.Vreau sa mai spun ca nu mi pare rau de nici o secunda petrecuta cu ea si ca,  a sta acasa doi ani cu copilul tau, nu inseamna neaparat sa fii o mama eroina sau sa astepti cumva vreo ridicare de statuie.Inseamna sa fii mama si atat.Cum la fel poti fi mama si daca muncesti in timp ce copilul creste cu bunica, spre exemplu.Asta ca o paranteza si ca o concluzie in urma unei discutii….

Mi se spune ca am crescut o frumos.Nu stiu daca am crescut o frumos sau urat, sau usor sau greu, insa mi am dat sufletul, toate emotiile, toata energia , totul , pentru ca ei sa i fie bine.Pentru ca asa am simtit si nu pentru ca asa ar fi trebuit sau ca sa inchid gura lumii.Mereu am spus : mi am dorit prea mult sa fiu mama.De asta o iubesc mai mult decat orice si imi doresc tot ce e mai bun pentru ea.Si am fost pregatita sa o am, desi asta cu pregatirea pentru maternitate e o discutie lunga si complexa.

Au fost doi ani frumosi, doi ani nebuni , plini de frumos, plini de emotii, de curiozitati, de griji si nelinisti, de intrebari, de liniste, de cunoastere, de multe.Nu am nici un regret, sunt mandra de copilul meu, sunt mandra ca am reusit sa o fac fericita, sa fie un copil normal.Am invatat impreuna cu ea , m am autodepasit cand a fost nevoie si am fost cel mai bun sfatuitor atunci cand am avut vreo dilema.Tot acum , am invatat ca pot , daca vreau sa am mai multa   rabdare, recunosc unul dintre pct. mele slabe, am invatat sa fiu mai organizata decat eram , mai operativa si mai inteleapta.Usor mai obosita,  mai „peticita” cum spunea cineva, insa multumita cand ma uit la ea.Inveti multe din experienta de mama si le vezi altfel atunci cand ai copii.Eu una recunosc , ca oricat de mult mi ar fi vorbit cineva despre maternitate, nu l a fi inteles niciodata cum inteleg acum, ce inseamna un copil si cum iti schimba viata si prioritatile si perceptiile si tot.Si cum te scoate dintr un ritm si te trece ametitor in altul, poate nu unul perfect , insa unul dorit si frumos.Si cum ajungi sa spui, cum am putut sa traiesc ca atunci?Sau ce faceam cu atata timp liber, ca eu ma surprind des cu intrebarea asta.Cam asta e lectia mea, din acesti doi ani, lectie traita intens, cu bune si cu mai putin bune, insa cea mai frumoasa de pana acum.

Daria,  ca si standarde legate de masuratori, e un copil normal.Nu mi place sa o incadrez pe undeva, e ea, e sanatoasa si asta conteaza de 10 ori  mai mult pentru mine decat niste masuratori adunate intr un tabel.Are 13.700 si 95 de cm.Dentitia este completa pentru varsta ei, chiar daca a fost putin in urma, primul dinte iesind la 1 an si doua luni.Iata ca toti sunt la locul lor.Nu a fost un copil bolnavicios, deloc, multumesc lui Dumnezeu pentru asta.Simple raceli, poate o bronsita care mi a dat mie emotii, insa atat.Drept pentru care, nu ii voi face nici o analiza de sange.Cel putin pentru moment, nu am absolut nici un motiv.Mananca bine ,  foarte variat, fructe, legume, carne, peste, lactate multe.Doarme la fel de bine , cum am mai spus o in repetate randuri.Ii place sa doarma , e clar.Taica so rade de noi, ca suntem somnoroasele familiei si el cucuveaua :).

Duminica o aniversam, cu micii ei prieteni, putini,  dar dragi sufletului ei.

Ii cer lui Dumnezeu sa i dea toata sanatatea din lume, sa fie norocoasa , la fel de cuminte si sa ne faca la fel de mandri si peste multi ani.La multi ani pui mic!Te iubim!

 

 

23 de gânduri despre “Daria la 2 ani

  1. La multi ani! Sa aveti un weekend minunat! M-ai emotionat, am lacrimi in ochi. Ma gandesc la tine in weekend si luni, sa fie cat mai usor! Offf…. Oricum e emotionanta aniversarea, ca te face sa te intorci putin in timp si sa rememorezi, dar faptul ca e urmata apoi de o despartire o face sa fie greu de imaginat din afara.

  2. La mulţi ani frumoşi şi norocoşi pentru comoara vostră. Din cât am apucat să vă cunosc, chiar ai crescut-o frumos. Cât despre poastarea aceasta, e fff emoţionantă. Nu ai nici cel mai mic motiv să te gândeşti că ai putea regreta ceva pentru aceşti doi ani. Din păcate, nu cred că vom mai apuca să petrecem atât de mult timp cu puii noştri ca în perioada CIC. Ar fi fost interesant să mai fi putut sta măcar încă un an alături de ei pentru că, de fapt, acum începe aventura. De acum încolo totul începe să devină şi mai interesant pentru că ei descoperă lumea şi au nevoie de îndrumări şi explicaţii la tot pasul.
    .

  3. La multi ani! Sa fie si urmatorul an la fel de frumos si de implinit ca si acestia doi, chiar daca formula chimica se schimba putin. Imi este tare draga Daria, am inceput sa va citesc din intamplare, dar acum, chiar daca nu comentez tot timpul, imi arunc mereu ochii la voi sa vad ce mai faceti. Plus ca Daria este atat de aproape de Degetzica.

    Petrecere frumoasa, de-abia astept pozele de la petrecere si cu locul de joaca al Dariei si bineinteles, povestiri despre reintoarcerea la serviciu.

  4. La multi ani, Daria scumpa!!! Sa fii mereu sanatoasa, fericita si sa-i ai alaturi pe toti cei dragi!

    Iar tu, mami draga, ai scris minunat!!! Nu am cuvinte, mi-au dat lacrimile de amotie, gasind atat liniste si multumire in cuvintele tale!!! Intradevar Daria, asa cum o descrii tu zi de zi, e un copil extraordinar, cum orice parinte si-ar doi… va doresc sa pastrati acesta armonie intre voi toata viata! Chiar si la adolescenta… sau mai ales atunci! ŞP

Lasă un răspuns

