Schimbari

A caror cauza inca nu ne este cunoscuta.Analizam, observam , eliminam factori ce ar putea influenta s.a.m.d.Se intampla ca , de 4 zile Daria se trezeste undeva pe la 2 -3 noaptea, strigand, de fapt tipand, ca e ca un tipat de ajutor.De fiecare data este foarte foarte speriata, tremura, ii simt inima batand extrem de tare si nu mai adoarme decat daca adorm si eu  langa ea.Doarme inca in patutul ei , in camera ei, paranteza.Acum , de  4 zile doarme cu mine , in camera noastra, din motive de pat mic din camera ei, care este un  pat pentru o persoana.In prima seara ne am gandit ca poate a visat ceva , am linistit o si a adormit cu noi.Nu se pune nici un moment problema de a nu dormi de fite , adica nu se trezeste ca e odihnita, ca are chef de vorba sau joaca, nu, pentru ca adoarme in 3 secunde din momentul in care se simte in siguranta si ne vede langa ea.A doua noapte s a intamplat la fel.Poate mai agresiv si din ce in ce mai speriata.Nici macar nu cere neaparat prezenta mea, ea care seara nu adoarmea cu absolut nimeni in afara de mine.A fost in stare sa adoarma intr o seara cu Alin, pentru ca ne am gandit ca poate fi  ceva intentionat,  ca poate incearca sa „se mute” cu mine in pat, asa ca am predat stafeta in linistirea ei lui tati.Nu cere decat sa fie cineva langa ea.Nu e chestiune de spatiu, ci de siguranta, pentru ca adoarme si in baie si in picioare, numai sa vada pe cineva langa ea.Am eliminat factori  ce ar putea cat de cat influenta  gen ciocolata , desi mananca destul de rar asa ceva,  la tv nu se uita, deci stimuli nici de aici nu exista.Am eliminat , din nou, pentru ca am avut un  moment in care am suspectat un pavor nocturn, cand era mai mica.Se intampla ca acum, se trezea peste noapte tipand, era foarte speriata , insa se linistea la fel de repede.Se intampla, atunci,  la capatul unei zile mai agitate, cu personaje sau actiuni noi etc.Insa coordonatele pe care le am nu coincid cu simptomul de pavor nocturn, ea e constienta in momentul in care se trezeste , vorbeste cu mine , se linisteste , adoarme rapid.Ne am gandit ca e de la luna plina, fara gluma.Eu am grave tulburari de somn in noptile cu luna plina, drept dovada ca ma perpelesc de cateva nopti ca si ea si adorm foarte tarziu.Avem zeci de semne de intrebare, inca analizam, ne gandim ce s ar  fi putut intampla, de ce asa brusc, de unde, pana cand sau cum sa facem sa fie bine.Nu ma deranjeaza absolut deloc ca doarme cu noi, ci ma deranjeaza ca nu gasesc cauza noptilor agitate/speriate.Si de ce adoarme linistita in patutul ei, iar undeva , in partea a doua a noptii , se intampla ceva si se trezeste.Activitatile dinainte de somn sunt aceleasi ca si pana acum, la genul ca nu au intervenit schimbari ce ar fi putut cauza agitatie, din contra, seara citim, ii spun povesti, avem activitati vesele, linistite.Poate ca e si asta o alta etapa, habar nu am.Frica de intuneric nu are, imi spunea cineva ca poate e de la intuneric.Nu are absolut nici o problema cu asta, eu am.Nu pot decat sa o linistesc , sa o fac sa se simta in siguranta, pentru ca are o scurta perioada dupa ce adoarme langa noi, in care verifica daca suntem langa ea.Cu ochii inchisi ne cauta in pat, doar sa vada ca suntem acolo inca.Vorbim cu ea , o tin in brate, pana ce simt ca e bine si apoi adoarme profund.Vedem, chiar nu gasesc cauze, ori chiar nu exista, poate doar trece printr o etapa  tranzitorie, nu stiu.Acum doarme linistita….Iar eu sunt zombie, noroc cu Grey…Apropo, mi s a parut ca de data asta luna plina s a intins pe foarte multe zile.Sau poate doar mi s a parut.Nu de alta , dar chiar vreau si eu  sa ma odihnesc :(.

18 gânduri despre “Schimbari

  1. Dana, imi pare rau sa aud ca treceti prin asa ceva, Stiu ca si noua ni s-a intamplat de vreo 2 ori si am sarit ca arsa crezand ca a patit ceva copila. Nu pot decat sa-mi dau cu parerea, desi partea a doua a povestii, aia cu verificatul ca este cineva langa ea exista si la noi. Ba chiar Degetzica are nopti cand zici ca a adormit, dai sa te ridici, sa te sucesti, sa te intorci si ea tresare imediat si te cheama. So, datul cu parerea: poate este de la povestile de seara, eu am citit undeva ca poate incarca subconstientul cu povestea citita, iar copilasul sa viseze noaptea tot felul de bazaconii pe tema asta. Ma gandesc la asta ca Daria a crescut, este clar ca-si aminteste ce ati citit, face conexiuni, etc. Poate eliminarea povestilor din peisaj ajuta. Sunt ingrijorata pentru voi, sa-mi spui, te rog, ce s-a mai intamplat.

    • of, e nasol, ai vazut ce sentim te cuprinde?eu am senzatia ca nu ajung suf de rpd la ea in camera , desi e un traseu de maxim 3 secunde …nu sh ce sa zic cu povestile, de cele mai multe ori imi cere sa i citesc clopotica sau punguta cu doi bani, ambele inofensive.mai cu seama , eu nu folosesc aboslut deloc cuvinte gen omorat, batut, strivit tocmai pt ca la ei linia de demarcatie intre realitate si imaginar nu prea exista , de aia si confunda multe, deci zic eu ca nu e de la asta.sunt povesti vechi, le aude de mult, adica nu sunt informatii noi care ar putea o afecta catusi de putin, caci stii si tu informatiile acumulate intr o zi , pot influenta somnul copilului de seara.nu sh ce sa zic, chiar nu gasesc o cauza si mi e ciuda cnd mi se intampla asta.Aseara am probat o chestie, in care nu am crezut, e drept, insa am incercat.a reusit sa doarma pana la 5 30( ora e import) in patutul ei, doar cu o singura trezire, insa am mangaiat o , i am vorbit si a adormit.dimineata nu a mai vrut la ea .inca nu ma pronunt, incerc in fiecare seara sa mai culeg informatii in tabloul asta enigmatic :(.Diseara incerc din nou si vad ce si cum…multumim pt gandurile bune , Maria.Va pup !

  2. Eu chiar nu stiu ce sa-ti spun, nu mi se pare deloc simplu de ghicit ce se intampla cu Daria… M-am nelinistit numai citind randurile tale si sincer cred ca in locul tau as fi cel putin la fel de ingrijorata…

    Poate mamele cu copii mai mari te pot ajuta vu o opinie…

    Pana atunci nopti linistite va doresc! Pupici!

  3. Si Andreea a avut etapa asta. Se trezea urland, foarte speriata. Era mai mica, undeva intre un an juma si 2. Nu m-am lamurit de la ce, dar a trecut cum a venit, dupa vreo 2 saptamani parca. Eu cred ca viseaza sau e impresionata de intamplari de peste zi. Nu neaparat chestii care tie ti s-ar parea urate, ci evenimente noi, ceva ce a observat ea sau a marcat-o…
    Imi pare rau ca treceti prin asta…Va doresc ca Daria sa treaca repede peste si tu sa te odihnesti:)

  4. Dana, ca si Roxana, nici eu nu ma gandesc la povesti sau evenimente urate, dar in mintea lor povestile inofensive pot lua proportii nebanuite, tocmai ca nu-si dau seama de granita asta de care povesteai. Uite, eu am citit la o mamica ca ea, seara, in loc sa le citeasca povesti copiilor ei (are 2, o fetita de 2 ani si un baietel de 3 ani) se relaxeaza impreuna folosind tehnici de relaxare. Evident, ca nu-i acelasi lucru ca atunci cand se relaxeaza ea singura, dar eu am incercat si sa stii ca mi s-a parut mai bine: adica Degetzica adormea mai usor si mai linistita.

  5. Offf dani imi pare rau chiar nu inteleg ce este cu dariuca ……sper sa si revina si sa doarma cum stim noi toti f. mult si f. bine.In legatura cu luna plina la mine este pe invers dorm de la 10 maxim 11 si sunt ff obosita indiferent la cat ma scol.Am inteles ca ii este frica de catei are vreo legatura???

  6. Buna,

    Numele meu este Cristina Fulea si reprezint Qbebe.ro, portalul dedicat tuturor mamicilor.
    Dorim sa publicam un articol in care sa strangem mai multe experiente ale mamicilor din maternitate.
    Daca iti surade ideea de a contribui la acest articol si doresti sa ne impartasesti experienta ta legata de acest subiect, ma poti contacta pentru mai multe informatii la urmatoarea adresa: cristina.fulea@divainteractive.ro.

    Astept raspunsul tau cu interes.

    O zi frumoasa!

    Cristina

  7. Dana, imi pare rau sa aud ca esti ingrijorata.
    Din cate am citit eu, astfel de situatii pot aparea in dezvoltarea copiilor, pe fondul achizitiilor foarte multe si importante din aceasta perioada.
    Eu as incerca sa o culc cu mine de la inceput in pat, sa vezi daca se mai trezeste. Pentru ca suspectez ca este vorba de o anxietate de separare. Macar o perioada, sa vezi ce si cum.
    Apoi, cum spunea si Mariamirabela, poate renuntati la povesti pentru alte activitati mai relaxante. De exemplu Anei ii place sa se joace cu piesele de lego.

    Oricum, sper sa treaca repede etapa asta!
    Te imbratisez!

    • multumesc , Nela.am fost ingrijorata , mai cu seama ca nu gaseam o cauza si implicit o rezolvare/alinare.in toata perioada asta a dormit cu noi in pat, sa se simta in siuguranta, am vorbit, am tinut o in brate noaptea.am luat in calcul si frica de separare, sau grija ei de a nu pleca la servici , chiar si noaptea , desi pare o aberatie pt noi, adultii , pt ei are un impact psihologic enorm.acum e ok, a revenit pur si simplu la normal, dintr o data.
      multumim mult de incurajari!
      pupici!

  8. Imi pare rau ca sunteti agitate. Nu stiu daca obisnuiesti sau nu, daca ai deja in obicei te rog nu te supara pe mine, dar inchin-o seara inainte de culcare. o rugaciune poate ajuta foarte mult.
    va dorim nopti linistite !

  9. Am trecut prin asta cand Catinca avea un an si jumatate. A durat aproximativ 10 zile…in care nu a vrut sa re-adoarma decat in fund, sprijinita de taica-su, in fotoliu, uitandu-se la brad. Nici in ziua de azi nu stiu ce a fost, dar unchiul fi-mii, pediatru in varsta si trecut prin toate cele ne-a linistit spunand ca este doar o etapa sai sa-i oferim exact ceea ce cere si asa cum isi doreste ea. Umbla ca un zombi, la 1 noaptea, clatinandu-se pe picioare pana cadea in fund de oboseala…pana intr-o zi in care a revenit, brusc, la normal. Daca nu are dureri aparente, daca nu o supara ceva anume…nu pot sa-ti spun decat sa ai putina rabdare…stiu, este frustrant, ingrozitor de frustrant, dar ia-o ca pe o etapa. Mai analizeaza un lucru…exista vreo persoana, vreun lucru care a socat-o/speriat-o in ultima vreme? …asta poate sa fie o cauza. Catinca s-a speriat la un moment dat de un amarat de homless care statea prin parc pe la mama…saracul era inofensiv, dar isi pierduse un copil si cand vedea copii incepea sa le cante, sa strige la ei…si evident, ii speria…vreo saptamana fi-mea plangea fara motiv…pana am realizat ca de fapt motivul era el…cum ajungeam in zona respectiva se stresa automat. Cand sunt atat de mititiei orice i poate marca….poate sa existe o cauza sau poate nu…asa cum a fost la noi la prima intamplare. Multa curaj si sa se rezolve repejor. Va pup mult

    • dragele mele, draga Oana, exact asta ni s a intamplat si noua.adica adormea si in picioare , insa sa vada pe cineva langa ea.de oferit i am oferit tot, afectiune, am luat o cu noi, a dormit pret de o sapt numai cu noi, pana cnd s a simtit ea in suguranta.
      de speriat nu a speriat o nimic, nimeni, ne am tot gandit….medical nu e nimic, asa ca am ajuns la concluzia finala ca a fost o stare tranzitorie, pe care intre timp a si depasit o, acum e ok, doarme la ea in camera , nu semai trezeste speriata, tipand.
      multumim mult mult de sugestii si ganduri bune si desi nu am comentat m am gandit la voi in tot episodul cu Cati si mi am dorit sa fiti bine.
      pupam si noi cu drag!

Lasă un răspuns

