„Schimbarea schimbarilor” sau revenirea la normal

Relatam in ultimul articol ( ocazie cu care am remarcat de cand nu am mai scris in jurnalul Dariei ) etapa prin care trecea pitica.Spun „etapa” , pentru ca nu am gasit o cauza medicala, psihologica pentru a explica starile ei de peste noapte, stari ce duceau la treziti bruste, stare de anxietate si adormit doar langa un adult.Si am cautat explicatii  si am  tot cautat si ne am gandit ,  am stat si am observat si am ajuns la concluzia ca a fost doar o alta etapa,  ca multe altele trecute pana acum, depasita cu succes, insa invaluita inca si probabil vesnic in mister.S a intamplat ca a vrut din nou  sa doarma in patutul ei, brusc.S a simtit in siguranta si pregatita sa si reia spatiul ei drag, respectiv patutul in care doarme de atata vreme.In prima noapte, am dormit iepureste, amandoi, pregatiti sa reactionam in prima secunda in care ne ar chema.Si nu ne a chemat , decat spre un 5 30 dimineata, insa usor, suav, calm , asteptandu ne doar  sa o mangaiem si  sa adoarma la loc.Fapt ce ne a bulversat, pentru ca nu am putut accepta cum e posibil ca in urma cu cateva nopti sa se trezeasca tremurand la propriu si strigandu ma  cat putea de tare, iar dupa o saptamana sa si reia somnul de dinainte.Ne am chinuit mintile in zadar, nu avem explicatia mult ravnita, insa avem rezultatul favorabil, adica linistea Dariei  si faptul ca nu mi mai sare inima de ingrijorare ca poate o deranjeaza ceva si eu nu mi dau seama ce si e tare frustrant!Acum e bine , asta conteaza pana la final.

Tabloul , in cazul in care va fi de folos si altora a fost cam asa :

-trezit in partea a doua a noptii brusc, tipand , tremurand si ulterior  plangand

-stare de panica

-constienta totusi

-adormit doar in preajma mea sau a lui tati

-fara suspine, fara somn agitat, trezire subita si direct in picioare in patut

Cauze: nu le cunoastem, factori am eliminat din plin , in fiecare seara, incepand cu stari medicale, impact psihologic datorat activitatilor, personajelor, povestilor , frica de intuneric etc.

Cum am tratat?

Prin afectiune multa multa, dormit cu noi timp de o saptamana, vorbit cu ea , peste zi chiar o intrebam despre episoadele astea , in speranta ca ne poate ajuta, desi aparent e  imposibil ( nu este)  , copilul furnizeaza informatii pretioase , daca detine varsta necesara corelarii evenimentelor si un vocabular relativ dezvoltat, am mangaiat o  si am lasat o pana cand a decis ea ca e momentul sa doarma la ea in camera.

Nu am bruscat o nici un moment, nu am certat o , doar am avut grija sa se simta ocrotita.Atata tot.Acum imi pare destul de simplu, insa in urma cu  o saptamana era frustrant si ingrijorator.E bine acum si sper sa nu revina „etapele” astea.

3 gânduri despre “„Schimbarea schimbarilor” sau revenirea la normal

  1. Cred ca e ceva normal,se mai intampla si la noi,numai ca eu dorm in camera cu ea si vine la mine in pat singura.Se aseaza in asa fel incat sa ma simta.Daca se intampla pana sa ma bag si eu la somn,o iau in brate si o tin pana adoarme(nu dureaza mult).Probabil mai si viseaza urat,eu nu exclud.Va pupam cu drag si va dorim somnic usor cu vise frumoase,iar ingerii sa va sarute.

Lasă un răspuns

