Vorbim precum oamenii mari

Si uneori se incapataneaza sa se si comporte precum oamenii mari, desi uneori o depasesc cu mult activitatile/actiunile in care se avanta precum un bebelus ce este.

Ma tot „vaitam” ca Daria nu e un copil foarte vorbaret.Desi ar avea cu cine sa semene :D.Si incet , din copilul cu care cel mai adesea comunicam perfect fie prin semne, fie prin ” mmm uri”, am ajuns uneori sa ne dorim sa vorbeasca mai putin .Pentru ca vorbeste toata ziua, ne intreaba acolo ce e , aia de ce e asa , dar aia de ce nu e asa etc.Stiam, primisem avertizari cu duiumul inainte de etapa asta.Si simteam ca sunt pregatita la maxim, dar se pare ca nu e asa.Chiar exista un moment in care iti doresti un pic de liniste :).Dar nu ai parte de ea , pentru ca Daria exerseaza si vorbeste non stop.Si o cred.Capitol nou, descoperire imensa, 2 ani de tacere, ajung probabil.

Noutatea este ca vorbim cu ea ca si cu un adult.Nu ca nu am fi facut o si pana acum, insa nu puteam sa spun ca am un partener de discutie.Acum vorbeste perfect cu noi.Stie sa ceara , stie sa alcatuiasca propozitii, desi sunt fara verb momentan, stie sa intrebe etc.

Cel mai des aud „mami , acolo ce e ?”, atunci cand se confrunta cu necunoscutul.Si explicatia trebuie sa fie una ampla, adica raspunsurile lapidare nu sunt acceptate ori sunt urmate de un nou „mami, acolo ce e ?”

Il pune pe taica so sa si dea sosetele jos cand ajunge seara acasa: „tati , osete, da le jos”.

Nu mai am control asupra cuvintelor, stie absolut orice , cunoaste notiunea de inchis/deschis, noapte /zi, frig/cald , stie cand apare luna , cand apar stelele etc.

Imi spunea cineva la un moment dat ca e o perioada extrem de frumoasa asta intre 2 si 4 ani, cand incep sa vorbeasca , sa coreleze, sa se faca intelesi.Asa e , mi se pare o etapa tare frumoasa.

 

8 gânduri despre “Vorbim precum oamenii mari

  1. hunii mei au inceput sa vorbeasca relativ tarziu, pe la 2 ani si 8 luni. au evoluat f mult de-atunci, dar nu-mi doresc inca linistea:). acum e perioada lui ‘nu’, si putin ‘de ce?’, astept cu ardoare perioada de negociere.
    dar subscriu la ce ai spus si tu, e o perioada extrem de frumoasa. felicitari vorbaretei!

  2. La cat mai mult progrese ,dragelor.Creste frumos Dariuca !Pe cand gradinita?Intentionati ceva? Eu sincer,o rog pe Antonia sa mai taca …ce-i drept nu te plictisesti cu ei la varsta asta.Si sa vrei sa nu vorbesti si tot esti prins in tumultul de intrebari.Va pupam cu drag!

  3. La cat mai mult progrese ,dragelor.Creste frumos Dariuca !Pe cand gradinita?Intentionati ceva? Eu sincer,o rog pe Antonia sa mai taca …ce-i drept nu te plictisesti cu ei la varsta asta.Si sa vrei sa nu vorbesti si tot esti prins in tumultul de intrebari.Va pupam cu drag!
    +1

Lasă un răspuns

