Daria-2 ani si 3 luni

Nu am mai scris de ceva timp despre evolutia Dariei. Punctual, organizat si actualizat.Am mai trecut in agenda/jurnal diverse, insa sub forme succinte si insuficiente.
A crescut si s a schimbat atat de mult si o vad atat de diferita fata de acum cateva luni, incat uneori as vrea sa nu mai treaca atat de repede timpul.
E acelasi copil intelegator si cuminte , poate mai docila uneori, pentru ca deja coreleaza altfel lucrurile.Nu s a schimbat nimic de cand am reinceput eu serviciul.Poate doar intensitatea sentimentelor ei fata de mine .Pentru ca ma adora , ma iubeste , ma alinta , se pisiceste pe langa mine din momentul in care apar pe usa pana cand inchide ochisorii la somn.Si ma topeste efectiv.
Dimineata , cand plec imi spune “pa, mami” sau “pa, pintesa mea”, imi da pupici si pe cuvant ca incep ziua cu un elan fantastic.
Inteleg absolut tot ce vorbeste.Desi unele cuvinte sunt cu mult pe langa sensul lexical corect , insa o inteleg .Are cateva cuvinte atat de amuzante , incat nu cred ca le voi uita vreodata( gen- ponitaci,-paturica, cocolalo-ciocolata, canutama-cauta ma etc.).
Imita cu acelasi elan ca si pana acum, poate mai corect si cu mai multa constiinciozitate.Aseara isi plimba un bebelus cu caruciorul prin casa , ii canta nani nani , iar cand a cazut respectivul din carucior, s a oprit, a exclamat un “hi”, iar apoi I a spus bebelusului “nu peia mamica”, adica nu te speria mamica, cum ii spun eu cand tresare la vreun catel care latra prin vreo curte cand ne plimbam.De multe ori , o analizam in liniste , cu drag, cu entuziasm , cu mandrie, fara sa o intrerupem absolut deloc.
Doarme la fel.Daria nu e copilul care sa stea treaz noaptea sau sa faca nazuri la somnul de la amiaza .Daria cand ajunge cu bunica de afara, manaca, isi ia o carte de povesti si merge in pat asteptand o pe Iaia sa I spuna povestea de la nani.Doarme in continuare 2-3 ore la pranz.Sub 2 ore nu se discuta.Uneori o trezesc ei , cand implineste cate 3 ore si nu da semne ca s a saturat de somn.Noptea e noapte, adica se doarme pe rupte.S a acomodat grozav cu patul mare , doarme singura in camera ei , ca pana acum.Dimineata , aproape cand ma trezesc eu , vine la noi si se cuibareste in bratele mele sau ale lui taica so.
In parc analizeaza.Unde sunt grupurile cu copiii cei mai mari , acolo se infiinteaza si ea.Si desi e ignorata de cele mai multe ori, insista pana cand se indura vreo fetita si o include si pe ea in grup si chiar o invata diverse activitati din ce fac ei la momentul ala.E extaziata, mai ales cand e implicata in ce fac ei.Dariei intotdeauna I a placut sa fie responsabilizata , sa I “se dea de lucru”, sa fie implicata in tot ce vede la noi.
Ii place sa iasa , sa alerge.Prefera din start o ora de iesit afara decat o ora de desenat , pictat sau invatat ceva , in casa.E copilul care “prinde din zbor” , am observat.Adica eu n am stat niciodata sa ii repet de zece mii de ori cum o cheama , cum se face lucrul ala , aia de ce e asa si pe dincolo.Nu, Dariei ii spui o data , te ignora , pe moment ai impresia ca nici nu e atenta la tine, insa cand vrea ea iti aminteste ce I ai explicat.Numele ei complet l a invatat tot asa.I am spus intr o zi daca stie ca o cheama si Nicole si m a lasat in pace, fara sa mi raspunda ceva .A doua zi cand am intrebat o cum o cheama ne a raspuns ca o cheama Daia Icole Gheghe.
Ii place idea de gradinita, cel putin in conjuncturi in care exist si eu pe acolo,locatia e una cunoscuta , jucariile sunt noi etc.Ii spun ce fac copiii la gradinita , trecem zilnic pe langa o gradinita din cartier si stie ce e cu ea , analizeaza curtea , ma intreaba unde sunt copiii si altele.Ne gandim la varianta sa o dam la anul in primavara , adica mai devreme decat ne propusesem , insa e doar o discutie momentan.
In ceea ce priveste alimentatia, n au intervenit schimbari majore.Doar conturarea gusturilor, preferintele, refuzurile unor alimente care inainte erau gustoase, insa mananca.Variat, nelipsit ciorba la pranz, diverse mancaruri, e fan mare iaurt, lactate sub orice forma , fructe si nu prefera deloc carnea.Ar fi perfect daca nu ar exista asa ceva.O mananca pana la final, mai ales ca o “ascundem” in diverse mancaruri , la ciorbita o taiem mic, insa nu se omoara cu ea.Ii plac fructele la maxim , orice , cum ar fi, cu orice ar fi, este fan stafide si migdale, bea inca lapte dimineata si seara cu o pofta nebuna .Cere singura cand vrea ceva , stie ca vrea “iaut=iaurt”, “ceale=cereal”, “ciobita=ciorbita”, “banana”, sau ce mai are ea pofta.
E foarte constiincioasa la capitolul igiena.Se sterge de mii de ori, daca are o scama pe maini , cere sa fie spalata, se spala singura pe dinti, stie sa se spele si pe corp , insa o ajut eu sa fiu sigura ca e ok, nu I place sa aiba nisip in pantofi/sandalute, imi cere sa o dau cu crema pe ea seara dupa dus , sa fie si ea parfumata cand iesim afara, asta deja intra la cochetareala , sa si ia ce pantofi doreste ea .
E organizata.Tot ce devasteaza , aranjeaza la loc, din proprie initiativa , sau cu un “mami, te rog strange “ din partea mea.Cand ajungem in casa , stie sa se descalte , sa si dea gecuta/vestuta jos .Ne a surpirns de unde stie sa bata la usa cand vrea ceva.Daca e baia ocupata , bate la usa si cere pisu , stie ca primeste olita, pe care se aseaza singura si tot singura o aduce inapoi la baie.Pare perfect si nerealist, insa chiar asta se intampla si sunt mandra de ea.Desi poate e banal pentru altii care cunosc situatiile, pentru mine nu e asa.E un progress, e parte din evolutia ei.
Nu e totul numai pace , liniste si roz.Are si ea moments of glory, ca fiecare copil, de altfel.Se supara , cand nu I convine ceva , cand ii interzic ceva , sau cand incerca sa mestereasca pe undeva si nu I iese, cand e obosita si maraita, cand ideile noastre nu sunt in concordanta cu ale ei , insa se manifesta ok.Plange si ea , ca toti ceilalti copii, se agita si se supara , insa nu e agresiva , nu urla , nu se da cu fundul de pamant.Mai ales ca ea de fiecare data asteapta niste explicatii cand ii e interzis ceva , sau un obiect, o actiune nu exista in lista dorintelor ei din diverse motive.De multe ori le accepta fara proteste , uneori negociem, altori eliminam .Depinde de situatii.
Ca si masuratori nu mai avem date concrete.Stiu ca are undeva peste 14 kg si 95 de cm.Insa nu pot spune cu certitudine ce e , cum e .Analize de sange nu I am facut niciodata si nici nu ii voi face, decat cand o sa o inscriem la gradi, ca sunt obligatorii.E inalta, nu e grasa , nici slaba , e asa cum ne am dorit noi si e sanatoasa , lucru cel mai important pana la urma.
Ne spune ca “lula e uâta”, nu stiu de unde are in cap ea ca luna e urata.Nu il pronunta pe “r”, fie il “omite” , fie il inlocuieste cu “l”.Are o singura tentativa de “r”, cand ne spune “Iara”, il pronunta rarait.Imi povestete ce face in parc cu bunica , imi spune numele copiilor cu care interactioneaza in parc.Aseara imi tot povestea de o fetita “Nataly”.Dimineata mi a spus bunica ca s a jucat cu o fetita negresa pe care o chema Nataly.Iubeste pisicile, le cauta peste tot , le provoaca , le striga , le pisuieste, le mangaie pe toate.In fiecare seara ne spune ca vede “anoionu”=avionul.De fapt nu e un avion , ci doar o antena urcata pe blocul din fata blocului nostru care are un avertizor luminos pentru avioane.Distinge si avioanele , are ochi de vultur , pe bune .Adica vede avioanele intr o secunda, iar eu ma chinui sa le reperez.
Ii place sa mearga la biserica , sa vada gainile, sa strangem oua, a inceput sa se uite la desene, sa coloreze(desi pe langa marcaje) , ii place sa se incalte cu TOTI pantofii cu toc care exista in casa , sa I cumpar cat mai multe baloane, sa mergem cu masina , sa punem “apa muta=apa multa “ in cada.
Ma gandeam la lucruri care nu I plac si am mintea blocata , nu stiu ceva care sa nu I placa, in afara de carne :).
Pun punct-Daria , 2 ani si 3 luni.

3 gânduri despre “Daria-2 ani si 3 luni

  1. Bravo, copii!
    Sunt mandra de nepotica mea si de felul cum o cresteti.
    Este o dulce, o cumuntica si o rasfatata in limitele bunului simt.
    Mami, tati, sunt curioasa ce reactie ati avea daca vreodata s-ar da cu fundul de pamant si ar urla ca vrea ea ceva.
    Daria, sa ramai mereu aceeasi fetita cuminte si ascultatoare!
    Va iubesc si va pup dulce.

Lasă un răspuns

