Progrese/pasiuni

Dobandite o data cu „inaintarea in varsta”, respectiv 3 ani.Ptiuuuu…..pe unde or fi trecut ei…..frumosi, grei, cu griji sau fara….ideea e ca ma uit la ea si ma minunez cate schimbari, cate trairi, progrese, corelari sau vocabular…Si mi e ciuda ca deja nu mai am control asupra lucrurilor pe care „le pierd” de langa ea, mi e ciuda ca uneori ma copleseste lipsa de timp, sau ca nu am atat cat mi as dori sa le fac perfect, cum sunt obisnuita.

Daca ma uit la Daria acum, este alt copil.Stiu, e normal sa se dezvolte, sa progreseze, sa invete, sa fie altfel.Dar chiar ma uimeste evolutia unui copil, schimbarile de la an la an.Cateodata nu ma mai satur sa o ascult cum imi povesteste, cat suflet pune cand isi doreste sa i iasa ceva, cat este de haioasa sau serioasa sau timida.Exista  si momentele extreme cand mi as dori „putina liniste”  si un maxim de ….hai …..10 „mami” la 2 minute :).

Da, e un copil care respecta reguli, nu neaparat pentru ca i au fost impuse, ci pentru ca deja le trece prin filtrul capsorului ei.Aici e mult de povestit, insa imi  place cum abordeaza diverse.

Totodata, are nebuniile fiecarui copil, are momentele ei in care e numai ca ea sau e musai sa fie asa, cu explicatii solide si dovedite, asa cum se pricepe ea :).

E rusinoasa, e foarte emotiva cand se vede in fata unei situatii/persoane noi, dar are si momentele ei de siguranta si incredere.Aici , recunosc ca lucram cu ea , explicam, suntem exemplu.Vreau echilibru, nu mi doresc nici siguranta dusa spre aroganta sau lipsa de bun simt, dar nici timiditate care sa o copleseasca in momente cheie sau…normale.

Am prins un pic de timp…….de la punctual cum imi propusesem, am mai dat o si pe langa…

Un mare progres/schimbare, care drept sa spun a avut o traiectorie ciudata, respectiv m a preocupat-am renuntat-iar m a preocupat-am lasat dela sine, este faptul ca Daria mananca carne.Ea care nu prea ii stia gustul, acum ii place.Si fara a fi obligata, mai ales ca am renuntat de mult timp sa ma framant asupra subiectului, ci pentru ca asa a ales ea.

-se spala absolut singura pe dinti.Mananca/se imbraca/dezbraca singurica.Se duce sigura la baie, isi rezolva treburile si revine victorioasa :).

-a invatat sa mearga pe trotineta, insa nu pe bicicleta.Nu vrea pe cea din urma, cred ca nici nu o pasioneaza foarte tare, pentru ca la troti, cand i am cumparat o, habar nu avea sa mearga pe ea si intr o zi a invatat cum sta treaba.La bicicleta, rar si nu cu dorinta arzatoare.Acum avem comanda de role 🙂

-mananca inghetata asa cum isi doreste, direct in momentul livrarii, netopita, ne-nimic.Recunosc ca am avut o problema la un moment dat cu inghetata, dar m a pierdut .Si mananca, uneori mai multa decat mine :).

-isi strange haine, jucarii singura.

-este o „mamica” excelenta pentru fiecare bebelus/papusica in parte.Si le tine discursuri si ii invata si le sopteste…..multe, cand sunt doar ei , pentru ca nu i place sa fim prin preajma.

-de la prima plimbare cu autobuzul, s a declansat o noua etapa : saptamanal, de fiecare data cand prinde pe cineva liber si eventual usor de convins (bunicul), se plimba prin oras cu autobuzul.Ii place foarte mult.

-stie cum o cheama, unde locuieste, numara pana la 11 :), stie culori, canta, danseaza , pasiuni vechi deja.

-mananca guma de vreo juma’ de an, alta pasiune, care pe mine una nu ma da pe spate, dar am lasat o in pace.

-converseaza ca un om mare cu orice persoana care se afla la capatul apelului oricarui mobil care ii pica in mana.Cel mai nostim a fost cand i a raspuns unui client care dorea o informatie, extra serviciu :).

-imi solicita masaj seara, este innebunita sa o cremuiesc si sa o” framant”.

-bea apa/lichide exclusiv cu sticla, mica- mare,  ce i pica in mana.

-nu mai bea lapte praf de……6 luni, cred, daca nu mai mult.

-copiaza intru totul  ce i se pare interesant sau care ar putea o responsabiliza.

Si nu mai stiu……le am pierdut sirul, din pacate….sau mi le amintesc fragmentat, sau in momente imposibil de consemnat.

 

Cuvinte amuzante (inca), pentru ca usor trecem de etapa asta 😦

tocoban=topogan

Surprize pentru mami : diverse obiecte ascunse in geanta , care imi fac ziua minunata.La un moment dat, a scos cardul meu din portofel si l a plasat pe al ei, de la casa de marcat , adica unul de plastic , dar copiat perfect dupa un card real ca si marime.Din pacate nu am reusit sa platesc cu el cand am fost nevoita sa mi achit niste cumparaturi :)).

Imi spune mereu in weekend sau seara „mami, imi place foarte mult cand suntem amandoua” sau ” mami, te iubesc”.Si ma emotioneaza la maxim….

Puncte in dezavantajul varstei: este atenta la fiecare cuvant, daca ne a scapat ceva , scapat este si inregistrat si trantit evident in cele mai „sensibile” situatii.

Pareste tot, adica povesteste tot.Toate nemultumirile pe care le are, toate greselile facute de bunica, tot ce s a intamplat peste tot, cu detalii.

 

 

 

Lasă un răspuns

