Noi pasiuni

Recunosc cu bucurie ca Daria s a schimbat foarte mult de cand merge la gradinita.Nu mai este atat de emotiva, s a dezvoltat mult pe partea de comunicare, de incredere in sine , este mai atenta la detalii decat inainte, este mai curioasa, intrebarile au alt grad de abordare etc.Asta desi acasa are parte la greu de comunicare, mai ales din partea mea.Pentru ca mi place sa povestim, sa dezvoltam.Insa , probabil ca e altceva la gradinita.

Ca si timp liber, adica cel care ne ramane pentru acasa , dupa gradinita, incercam cat putem sa nu l iroseasca in fata calculatorului/tv-ului, drept pentru care nu prea stie cu se mananca si nici nu mi doresc asta.Nu vreau acum , pentru ea tablete sau altceva de gen.In afara de cd-urile ei de la Edukid pe care le „rezolvam” impreuna, nu are tangente cu calculatorul.La desene se uita la anumite desene, are cateva care ii plac.In rest , ii place foarte mult sa picteze, sa decupeze, sa punem in scena povestile citite, sa rezolvam carti cu autocolante, sa citim.Si aici , imi pare rau ca posibilitatile in oras de a merge cu un copil la un atelier de pictura, la un teatru variat sunt limitate.De ceva timp ne a rugat sa o ducem la dansuri.Acum caut ceva potrivit pentru ea si o sa o inscriem la dansuri.La fel vreau sa incercam si cu inotul, cum vine vremea calda.Deocamadata, sedintele de dans se desfasoara in sufragerie, comentator de top, bunicul,  dansatoare de elita Daria.

Iarasi , ii place sa picteze, insa picteaza ciudat.Ciudat, pentru noi.Inca nu deseneaza, imagini concrete, portete si nici nu i am impus asta.Ii place tot ce tine de construit, de obiecte care sa i iasa ei din maini, animale, flori , orice.

Ieri, a primit o pereche de role.Asteapta cu nerabdare sa scapam de vremea asta capricioasa , sa invete sa mearga pe role.Momentan se plimba cu ele prin casa, ajutata de tati.

Inca nu am descoperit un anumit domeniu spre care  ar vrea sa mearga mai mult.Suntem la etapa la care incerc sa i variez activitatile, ca ea singura sa si aleaga ceva care sa i placa mai mult.Nu am pretentia sa mearga spre ceva doar pentru ca asa e la  moda, sau asa e bine,  sau asa am facut noi, nu, vreau sa si stabileasca singura anumite trasee.

Cum nu am pretentia sa fie copilul care stie o suta de poezii, care picteaza impecabil sau care merge prefect pe bicicleta.Nu caut perfectiune la nici 4 ani si nici mai tarziu.Nu i am impus limite, nu am ingradit o doar ca astea sunt tiparele, avem doar linii pe care trasam ca reguli de baza si atat.

2 gânduri despre “Noi pasiuni

Lasă un răspuns

