Dermatita si Trixera

Citisem despre crema celor de la Avene , respectiv Trixera, cu ceva vreme inainte de a o naste pe Ingrid.Am luat o ca pe o informatie  si atat , nicidecum nu ma gandeam ca o sa mi fie de un asa mare ajutor, candva dupa nasterea piticei.Mai ales ca nu sunt mare fan Avene.

Cu Daria nu am intampinat astfel de „probleme”, asa ca am mers pe premiza „nu ni se intampla noua.”Dar s a produs.Incepand cu a treia saptamana de viata a piticei, au inceput sa i apara mici bubite rosii pe fata.Initial pe obraji, apoi pe frunte, pe urechi, sprancene si sub  gat.Pediatra ne a spus ca este vorba despre o dermatita a sugarilor , ca nu necesita tratament si ca va trece de la sine .Bine , bine , dar la un moment dat era plina.Plus ca era frustrant sa i vad fata rosie , plina de bubite si nu catifelata, na , ca de bebelus.Dupa aparitia bubitelor, pielea a inceput  sa se usuce foarte mult , s au format cruste pe obrajori , care mai tarziu au inceput sa se cojeasca.La recomandarea medicului meu de familie, am cumparat crema Trixera si culmea , chiar a tratat dermatita, i a hidratat pielea foarte bine, asa ca Ingrid are in sfarsit fata curata, doar putine cojite au mai ramas pe sprancene, insa folosesc in continuare crema, pana dispar de tot.Citisem ca e miraculoasa, ca trece repede, ca face minuni, insa am fost sceptica. Sau poate ca intra adevar a ajuns la varsta la care fata se curata singura, fara tratament , insa eu am  vazut rezultate de la crema.Acum e bine , insa la un moment dat ma speriasem de cum arata fata ei mica.Plus ca citisem ca e si disconfortant procesul, ca ustura , ca sunt mancarimi, ca ar exista legatura intre alergii si aceasta dermatita , ca ar fi si ceva factori genetici la mijloc etc.

Deci, inca o data , sa mi intre in cap : nici un copil nu seamana cu altul, chiar de sunt ele surori.Mi se intampla des, de fapt mereu, sa compar cu Daria.Si gresesc.Pentru ca sunt diferite, sunt copii diferiti, cu organisme, personalitati, comportamente total diferite.Inclusiv reactii la boli,  diferite.

Ingrid- 8 saptamani

WP_20131007_003

2 gânduri despre “Dermatita si Trixera

  1. buna,

    2 sfaturi daca imi permiti din lupta mea impotriva dermatitei atopice a fetitei mele de 2 ani si jumatate – primul episod la 7 luni : fiind o problema din interior, cremele dermato-cosmetice nu vindeca ci cel mult hidrateaza mai bine sau mai putin bine (eu am avut rezultate bune cu Exomega de la Aderma in lupta mea) – deci daca i-a trecut nu e de la crema in mod special. In al doilea rand, lupta nu trebuie abandonata. Cand crezi ca ai scapat… Te loveste din nou cand te astepti mai putin :). Si anume, desi nu sunt adepta supra medicamentatiei sau excesului de creme la bebei, in perioadele de acalmie a dermatitei, pielea tot trebuie hidratata deoarece factorii externi impreuna cu cei genetici fac casa buna cu dermatita. Deci acum ca vine vanticelul de toamna care usuca pielea si mai mult, e nevoie de Cold cream – sunt destule marci.
    In lupta mea, am citit multe articole straine pe aceasta tema si am avut o si pe prietena mea care e medic dermatolog. Dar ajunsesem sa fac o obsesie din dermatita fetitei. Acum suntem f ok, dar sunt in garda :).
    Pupici si numai bine,
    Elena

  2. Si eu am incercat pt fetita mea de cateva luni insa cand trecea…cand revenea.Fiind mica am renuntat la sapunuri/gel de dus/sampon,iar dupa baie unt de shea….totul a fost minunat dupa

Lasă un răspuns

