Epoca celor 30 de minute si ceva despre Daria

Cam asa as putea denumi perioada de somn a micutei Ingrid.Pentru ca nu doarme mai mult de 30 de minute.Dupa ceas.La minut.Cand s au „implinit” 30 de minute are ochii mari.Uneori se trezeste cu bateriile incarcate la maxim dupa cele 30 de minute, alteori ar vrea sa mai doarma, insa nu reuseste sa treaca de acest prag.Am citit despre multe cazuri de copii care dorm la fel, sau care se trezesc dupa 30 de minute, insa adorm la loc.Am prietene care s au confruntat sau se confrunta cu trezitul la 30 de minute.Ideea este ca pentru mine ramane un mister trezirea asta, la fix 30 de minute.Adica am incercat orice cu Ingrid.Leganat dupa trezire, stat langa ea, dat sa pape, cantecele, mangaieri.Nu merge nimic.Abia ieri si azi am reusit , nu stiu cum, sa o fac sa adoarma la loc.Si cand adoarme bine de tot, dupa aceasta trezire doarme cu succes vreo ora sau chiar doua, deci imi este clar ca ar mai vrea sa doarma, insa nu stiu ce o impiedica :).

Stiu  ca dupa nastere, bebelusii nu stiu sa adoarma singuri,  mai ales in primele saptamani/luni si e foarte important sa fii langa ei, sa incerci sa le gasesti „obiceiuri ” de somn.Spre exemplu , Ingrid adora sa  o mangai in par, pe frunte, sa i vorbesc incet cand adoarme.Are zile in care ii place sa adoarma leganata, zile in care adoarme singura.Insa toate dobandite dupa incercari, dupa 3 luni de viata in afara mediului cu care era obisnuita si de unde isi imprumuta cu succes ciclurile de somn-veghe de la mine, fara sa faca vreun efort :).

Culmea este ca doar ziua se intampla asta.Noaptea doarme normal, cu treziri de mancare si atat.Uneori mananca cu ochisorii inchisi si abia asteapta sa fie pusa in patut.Afara, la fel.Asadar, e un mister pentru mine somnul asta superficial cu trezit dupa 30 de minute.Am tot citit, am cules informatii, am discutat cu pediatra, care mi a spus clar ca acesta este ritmul ei si ca multi copii se odihnesc asa….

Acum e mai aiurea, pentru ca este frig.Pana saptamana trecuta dormea 3 – 4 ore legate afara.Acum aceste ore sunt fractionate in reprize de cate 30 de minute.Adica nici nu apuc sa fac nimic, ca sa nu mai vorbesc de odihna , ca nu stiu cu ce se mananca de vreo 3 luni, nici cu Daria nu apuc sa fac nimic.

Habar nu am, poate trece , atunci cand creste.La Daria nu am avut asemenea episoade, drept pentru care sunt stangace in gestionare lor.Sau poate asa se odihneste ea , corect 🙂 !

Cu Daria intampin altele.Una dintre ele , este timpul petrecut la masa.De mica , Daria nu poate sa manance singura.Singura la genul ca necesita prezenta unui adult, care sa stea cu ea la masa.Daria, nu e un copil, care sa termine masa in 10- 15 minute.La noi se sta , mult.Trebuie atentionari gen „hai Daria”, sau ” inca o gura” , pentru ca de cele mai multe ori o fura peisajul.Adica, ar prefera sa numere punctele de pe pereti, sa manance cate o lingura la 30 de minute dupa care sa contempleze , orice.Iar daca nu sunt eu sau Alin langa ea , sta la masa pana cand apare unul din noi, care sa o impinga de la spate.La  fel e si ….extra-home, petrecerile prietenilor, la gradinita etc.Am incercat si cu ea diverse variante.Intai ceva gen joaca, spre exemplu fixam telefonul cand incepeam masa la un interval de 30 de minute si trebuia sa terminam pana suna.Apoi am incercat si ceva mai agresiv ” daca nu mananci acum, asteptam  masa urmatoare”.Nu am reusit sa schimb nimic.Are acelasi ritm, mananca la fel.Si chiar nu vreau sa o fortez mai mult, pentru ca e vorba si de temperament pana la urma.Asa mananca de mica.Si  prefer sa stau langa ea la masa pana cand termina decat sa o pedepsesc sau altceva.

Mda….cam asa despre fetele mele.Fiecare cu ale ei!

Un gând despre “Epoca celor 30 de minute si ceva despre Daria

  1. Rabdare, mamico! Fratii nu sunt identici. Au temperamente si personalitati diferite, iar voi, cu rabdare, trebuie sa gasiti solutiile cele mai bune. E usor?… E greu?.. GREU!

Lasă un răspuns

