Despre subiecte delicate si spirit de observatie

Ieri , am avut mai mult timp pentru Daria.Nu stiu cum am facut, dar am reusit sa pictam oua de ceramica, sa ascultam muzica , sa scriem, si sa povestim despre diverse.Spre seara, profitand de faptul ca tati a ajuns un pic mai devreme, ne am echipat si am iesit pe jos , la o scurta plimbare dupa ceva cumparaturi.Ii place foarte mult cand mergem doar noi doua, undeva.Si mergand noi spre Mega si povestind, Daria observa o batranica ce locuieste in apropierea blocului nostru, la case, mergand in baston.Am simtit ca urmeaza niste intrebari, dupa felul in care o privea.Si m am pregatit, asa credeam eu.Pentru ca ma asteptam la cu totul alta intrebare decat cea la care ea astepta raspunsuri.
Ma asteptam sa intrebe de ce merge in baston, ce este el de fapt etc.Nu.Intrebarea ei a fost „mami, ce se intampla cu noi dupa ce imbatranim, asa ca doamna?”

Mda.E drept, subiectul cu pricina, respectiv moarte, spirit , l am mai discutat, mai cu seama ca intreaba mereu uitandu se la poza mamei mele, unde este ea, de ce e acolo, de ce nu o poate vedea etc.Insa,nu stiu cat a inteles/corelat ea.Sau asa am avut eu impresia, ca nu intelege inca fenomenul.Plus ca e destul de aiurea de discutat despre cum murim, ce e un cimitir, sau ce curiozitati mai dezvolta ea.Si i am explicat, ca dupa ce imbatranim, trecem spre o alta etapa, o alta viata, in cer.Si au urmat, cu o dezamagire si o teama pe care i le am citit imediat pe fata ei micuta: ” si vom fi impreuna , ca acum?si nu ne vom mai vedea casa si prietenii niciodata?Vei fi si tu cu mine acolo? Dupa care mi a spus : „mami, eu nu vreau sa imbatranim”…
Concluzia mea a fost ca deja incepe sa inteleaga notiunile astea si e speriata, nu i place ce descopera, drept pentru care e printre subiectele „tabu”, sau cele pe care le evitam cat putem de mult….


 

Atentia la detalii ma caracterizeaza, cine ma cunoaste stie.Adica voi observa negresit scama de pe paltonul tau sau parul care atarna pe haine.Si totusi, daca luam un adult si un copil si le punem aceeasi imagine in fata, vor vedea lucruri cu totul si cu totul diferite.Detaliile vor fi „scapate”de un adult, in timp ce un copil poate observa multe dintre ele.
Asa am patit eu ieri.Stam intr un cartie in care se gasesc multe case, cu curti si gradini mari si frumoase.Ieri , intr o curte imensa, pe langa care daca treceam de 10 ori tot  nu aveam cum sa observ, Daria a zarit un iepuras alb.Initial am crezut ca fabuleaza, tocmai ce discutasem acasa despre Paste, iepuras, oua, Inviere.Si am vrut sa plec.Insa a tot insistat, uite l mami, acolo, sub masina.Deci era si sub o masina, da? Nu l vedeam in veci.Ea l a vazut si pe langa faptul ca l a vazut a fost extrem de incantata, desi era departe de noi.S a bucurat foarte mult , mi a spus ca e dragut si daca putem avea si nou unul acasa :d.

WP_20140321_001

Daria 4 ani si 9 luni

Lasă un răspuns

