Despre alaptare si bebe 2

Se zice ca atunci cand ai mai mult de 1 copil, se presupune ca ai si mai multa experienta.In cresterea bebelusului, in ingrijirea, manevrarea, alaptarea si toate etapele care il duc pe micut spre perioada de adult.Eu as zice la fel.Pentru ca treci prin mult mai multe experiente , pentru ca e altceva sa ai grija de 1 copil si cu totul altceva sa ai doi , trei copii, fiecare cu nevoile lui, mai ales cand vorbim de varste diferite.Pentru ca diferentele , exista.Si le vad la copiii mei.

Si inveti sa ….organizezi, sa prioritizezi si sa eficientizezi absolut orice.Incepand cu perioada din sarcina si continuand apoi.Ma refer aici la toate aspectele posibile:  financiare, timp petrecut cu copiii, timp pentru tine, spatiu locativ, spatiu in masina ( da , e o corvoada plecatul cu 1 copil, dar cu mai multi, bagaje, scaune, siguranta etc.).

Si constat ca atunci cand nu exista nici un ajutor, este greu, da.Ca pana sa am primul copil ma intrebam ce faceam cu atata timp liber.Apoi , la Daria, care a fost extrem de linistita, ma gandeam cat timp liber aveam.Si ca acum, cu ambele fete, am zile cand nu mi ajung orele pentru toate.Si ca uit sa mananc , din lipsa de timp, sau ca ma spal pe cap in 3 minute maxim, sau ca am ajuns la performanta de a iesi afara cu ele in maxim 15 minute.Social, iarasi suntem „in pierdere”.Pentru ca neavand cu cine sa lasam fetele , preferam fie sa ramanem acasa , fie sa iesim cu ele.Ceea ce numai relaxare nu se numeste, atunci cand vrei sa fugi putin de acasa.Singurele iesiri „relaxante”  pana acum, au fost filmele la care merg cu Daria, filme de copii, regate de gheata, zane pirat, tarzani sau mai stiu eu ce.

Casa este intr o organizare maxima.Pentru ca daca nu ar fi asa , nu am avea pe unde sa ne miscam, in 3 camere.Iar hainele, pentru 4 persoane , dintre care doua cu ele la maxim( fetele, nu noi) trebuie sa fie la linie, altfel, nu au loc.

Eu sunt vesnic in priza.De la trezirea fetelor pana la adormirea lor.A Dariei, de fapt.Ca noaptea pentru mine , este o alta zi.Si ma gandesc si organizez mesele sa fie la timp, odihna de pranz sa fie si ea , mesele pentru noi la fel, mai mult seara, atunci ajungem sa mancam cu totii, timpul pentru Daria sa existe, pitica sa fie ok si ea.Am momente uneori cand ma gandesc ca poate totul e la mine.Ca daca as fi mai relaxata mi ar fi mai usor.Dar pe de alta parte, nu suntem  nici genul de persoane care sa manance ce gasesc prin frigider sau sa si faca loc printre dezordine.

Si desi pentru mine de cand o am si pe Ingrid, manichiura, epilatul sau treburi firesti, femeiesti sunt tot timpul pe fuga, cu ochii pe ceas, e frumos sa ai doi copii.Si sa planuiesti pentru doi si sa imparti iubire , atentie pentru doi.Si sa le primesti la dublu.Si sa descoperi la tine multe: rabdare, renuntare, pasiune.

In ceea ce priveste alaptarea, in cazul meu experienta mi a fost de ajutor.Desi exista mici dileme, incertitudini si la al doilea copil.Insa basic -ul , exista.Adica, am stiut inca de cand era inburtica ca voi alapta, exclusiv 6 luni, cel putin 1 an.Si nu m am gandit o secunda ca nu voi avea lapte sau ca nu i va fi suficient.Sau ca va fi greu, ca vor exista „sacrificii”.Am stiut ce ma asteapta, am stiut ca va fi nu prea placut la inceput.Si s a dovedit ca „nu prea” e un cuvant atat de mic pentru ce am indurat la Ingrid.Dar mi am dorit .Si as proceda la fel de o suta de ori daca ar fi sa repet experienta.

Alimentatia ei de baza , este si acum , laptele. matern. Pentru ca de abia de vreo 2 saptamani a inceput sa se atinga si de altceva.Si ma bucur enorm cand vad cum dintr o mana de om , de acum 8 luni, am in fata o grasunica frumoasa, care ma soarbe din priviri cand isi bea lapticul .Si orice sacrificiu devine o forta motivationala fantastica si un avant pentru ….mai departe.

2 thoughts on “Despre alaptare si bebe 2

  1. Doamne Dana..cat de frumos scrii! super…bravo tie, eu care sunt o scary cat ca sa zic asa, mi-e groaza sa ma gandesc cum ar fi cu un bebe mic cat un bidon de apa la 2 l, eu care nu conduc ptr ca mi-e frica si trebuie sa ma descurc cum pot cu mijloacele de transport in comun, eu care nu am avut lapte (macar eu sa-l gust putin, sa vad cum e..), nici o zi macar (niste dereglari hormonale..prolactina..in fine), iti multumesc ptr acest articol! o mamica fericita si implinita, dar si mereu contracronometru! pupici la fete

Lasă un răspuns

