Despre fericire

A fost ziua fericirii.Pe noi ne copleseste in fiecare zi , multumim lui Dumnezeu.Avem sute de motive sa fim fericiti, sa zambim, sa traim frumos.Primele care intra in lista noastra cu fericire si iubire si zambete sunt evident fetele noastre.Care fete,  cresc si ne trezesc la realitate diverse momente, cum ar fi faptul ca acum doua saptamani am inscris copilul mare la scoala.Si daca ea inca nu are emotii prea mari, mie mi s a strans ceva in piept cand am intrat sa o inscriu.Sau cum deunazi , am constatat ca sosetele mele ii vin ei , si ale ei imi vin mie .Constatare venita in urma unui episod in care trebuia sa plec urgent si camera era ocupata de copilul mic care dormea .Asa ca am imprumutat  de la ea si mare mi a fost uimirea cand am observat ca merge.La fel impartim esarfele, parfumurile. Ieri , a urmat un alt episod , haios, emotionant , asteptat de Daria.Mai toate colegele de la gradinita sau prietene , au inceput sa si schimbe dintii.Am discutat care e procesul, cum se intampla, cum vine Zana Maseluta si lasa cadouri, cum mami o sa incerce sa i pastreze intr o cutiuta pe toti etc.Si a tot asteptat.Si nimic. Ea are inca dentitia de lapte, perfecta , integra.Si ne apropiem de 6 ani.Bun.Ieri , a ajuns acasa intr un suflet, emotionata toata, cu niste zeci de intrebari pe secunda, pentru ca , surpriza i se misca un dinte.Si se misca bine de tot, nu i mai dau mai mult de 2 saptamani.Acum, eu recunosc ca nu am cercetat, cautat informatii, cum e mai bine , sa cada singur , sa mergem noi la stomatolog, iar azi mi am propus sa sun stomatologul sa vedem cum e mai bine .De la dintisorul asta care se misca s a creat o nebunie totala.Pentru ca era extrem de fericita ca ii vor cadea dintii🙂.Si si a anuntat bunici, amici, colegi , ca urmeaza sa intre si ea in randul lumii. Si noi am ramas pret de cateva minute , ieri, cugetand , pe unde au trecut aproape 6 ani, cum urmeaza etape noi.Asadar avem in casa un copil cauia incep sa i cada dintii si unul caruia abia ii apar.Ne am amuzat putin , ieri. Copilul mic , este si el fericit la maxim.Pentru ca devine independent.Pentru ca descopera cate poate sa faca , pentru ca vorbeste aproape orice , iar noi suntem „socati” , pentru ca Daria a vorbit destul de tarziu, respectiv dupa doi ani. Are un vocabular foarte complex , l am pierdut deja din cap , pentru ca le uit , insa ma surprinde cum ii ies din gura cuvinte pe care nici macar nu le am „repetat ” cu ea .Adica , le culege din mers .Aseara a venit la mine in brate si mi a zis „biuza”, adica bluza , pe care a si aratat o.Asadar , toate au logica , sunt corelate corect, stie perfect ce vrea sa spuna .E atat de amuzanta, uneori!Pentru ca incepe perioada in care urechile noastre aud niste cuvinte atat de amuzante, inca uneori le folosim si noi, in joaca cu fetele. Ultimele pe care mi le amintesc sunt : „buca=broasca, bie=bile, nanie=danonino (vede reclama la tv), sasa=sare, giochie=jucarie, piii=copiii, deaca=geaca, cochie=caciula, anu=aluna, op=porumb (pe care il iubeste , efectiv), moc=guma de mestecat. Cand iesim afara imi spune sa i dau „deaca si cochie” , isi ia incaltarile si mi le pune in brate si trebuie sa plecam.Recunoaste locuri in care mergem frecvent, sau stradute .Ne anunta cu doua strazi inainte , ca mergem la Daria , sa o luam de la gradinita , fara sa discutam inainte, unde mergem .La fel , la bunici , sau cand cumparam pizza. Este fascinata de copii, este dependenta de Daria si o iubeste atat de mult! Iarasi, stau si ma uit in spate si constat ca mai am 3 luni pana reincep job-ul, ea implineste 2 ani, Daria merge la scoala…..e un an foarte plin pentru noi, cu episoade de acomodare pentru toata familia, cu reorganizare , cu planificare , de teme, de program , de vacanta, de multe.Sper sa fie un an bun, inceputul a fost nu prea ok…tocmai de trecusem prin doua ture ale minunatei si misterioasei viroze , care ne a lovit pe toti, fara exceptie, caci Ingrid iarasi a racit.Sper sa fim bine si sa se mai aseze niste lucruri , pe care inceputul de an le a vrut asa….aruncate , ca noi sa le prindem apoi. Insa noi tot avem motive de fericire , in fiecare zi , in fiecare secunda !

One thought on “Despre fericire

Lasă un răspuns

