Povesti cu dinti si zane

De vreo cateva zile incoace , subiectul hot la noi in casa este legat de dinti.Cand il scoatem pe urmatorul,  daca zana maseluta aduce cadouri pentru fiecare, dar ce facem daca nu mai iese alt dinte  si alte intrebari si curiozitati care mai de care.

Suntem pe doua fronturi , unul in care scoatem dinti si altul in care incep sa apara peste noapte , din senin, premolari surpriza, in cazul piticei.Zana maseluta si a inceput treaba, a lasat primul cadou , il pregateste pe cel de al doilea pentru saptamana viitoare si isi face calcule ….ca ies cu virgula , toate.

Despre subiectul dinti , noi discutam foarte mult, eu sunt extrem de exigenta cu igiena dintilor si in cazul meu si in cazul fetelor.Am mai spus, imi plac oamenii care au grija de dantura lor, care au un zambet frumos, care merg la stomatolog regulat pentru un periaj/detartraj etc.Am mers cu Daria si inainte  la stomatolog , cunostea scaunul magic , la fel cum stia ca exista in cabinet un cleste , la fel de magic , care face lucrurile mult mai usoare.La noi a functionat intotdeauna treaba cu explicatul inainte, cu vizualizat cabinet intai , cu intrebari despre ce face fiecare instrument ( la analize , procedam la fel).Adica niciodata nu i a placut sa nu stie unde mergem , sa fie luata ca din oala , asa , dintr o data.Si e normal , pentru un copil este un stres enorm asta cu analize , scos de dinti , intepat, anesteziat.Si mie imi place cand merg la analize si imi sunt aratate acele sterile , cand te anunta , stai ca te intep , stai ca iau freza.

Ea o cunoaste foarte bine si pe stomatoloaga, fiind prietena mea , asa ca increderea a fost si mai mare.Ea , este si o tipa foarte calina , care lucreaza si ea cu magie, apropo, multumim , Manu.Initial , am discutat ca mergem doar sa vedem cat de tare se misca , unde este celalalt , in gingie si mai vedem.O pregatisem si pentru momentul zero, daca va fi nevoie sa l scoatem.Ziceam mai sus, cleste magic , zane .Treaba a mers repede , dintele permanent era deja iesit mult , asa ca cel care se misca trebuia musai scos, am primit si explicatii cum  ca e bine sa i scoti pe cei de lapte , pentru a deschide drumul celorlalti, mai usor.

Un gel cu gust de guma , cica , am vrut sa l gust , eu de obicei tot ce ajunge in gura fetelor, siropuri, pastile, testez inainte, sa stiu ce le place, cum le place , ce sa evit , ce sa mai iau, a fost prima magie.Apoi a urmat clestele magic , mic , asa cum il descrisesem si eu acasa, culmea e ca eu nu stiam cu arata, am presupus ca e mic🙂.S a numarat pana la 3 si s a scos.

Foarte usor, fara lacrimi, cu emotii bine tinute in frau de catre Daria , mai multe am avut eu cred, cu o stapanire de sine si un curaj incredibile, pentru ca am vazut cazuri cu lacrimi de crocodil , cu tavalit pe jos, cu promisiuni si juraminte solemne ca mananca tot si va fi cel mai cuminte copil, numai sa nu ajunga acolo, pe scaun .Da, sunt mandra de ea.De cum si a gestionat ea emotiile si momentul.Totul a decurs foarte bine , apoi.Am primit primul dinte , la pachet.Ea , abia astepta sa plecam , sa imprastie vestea ca si a scos primul dinte, sa fie admirata de catre bunici si sa se intalneasca cu colegele la gradi , sa anunte ca a intrat cu succes in randul lor, al fetitelor stirbe🙂.

Pentru ea e ceva extraordinar, nemaintalnit, imi repeta zilnic „mami, nu mi vine sa cred ca am scos un dinte!”.Acum , are multe intrebari , cand il scoatem pe urmatorul , daca Zana aduce de fiecare data cadouri, cum o sa arate ea fara mai multi dinti si altele.Saptamana viitoare , il scoatem pe urmatorul , abia asteapta!

Seara , l a asezat frumos sub perna , intr un saculet, cu rugamintea sa primeasca cadoul Zanei.Si Zana si a facut treaba, normal, ca asa e frumos, sa te tii de promisiuni .

Daria-5 ani si 8 luni, primul dinte de lapte scos

Va urma,

2 thoughts on “Povesti cu dinti si zane

Lasă un răspuns

