Despre varicela.Episodul 1.

Evident , ca Pastele nu ne putea prinde  in perfecta  forma, nu, trebuia sa existe ceva care sa dea peste cap niste planuri .Nu marete, dar departe de stat in casa , cu bube , mixturi si mancarimi.Prima cazuta pe frontul bubelor, mancarimilor si multor alte manifestari , este Daria.Pe final, e drept.

Saptamana trecuta , respectiv pe joi, cand ne pregateam noi ca doua garofite sa ne imbracam frumos, in rochie , ca venea inspectia la gradinita , iar tinuta obligatorie era musai rochie, nu ca ar fi fost vreun „deranj”, nicicum, am remarcat una bucata bubita pe burtica.Apoi , la o cercetare mai amanuntita , s a dovedit ca erau de fapt cam 3 bubite.Bun.Stiam ceva , ca e epidemie , ca pica toti ca pe front , insa mergeam pe aia romaneasca „mie nu mi se poate intampla”, sau ” nu acum ” , macar.Dupa o discutie cu medicul , diagnosticul mi a fost confirmat , varicela.Cu specificatia ca vreo luna , o sa am niste treaba.Multa.Ca sunt doi copii.Acum , am dat zvon in tara, am intrebat in stanga , in dreapta, cum e la copii, eu trecand prin aceasta experienta cu prietena varicela, pe la vreo 23 de ani.Experienta pe care n am uitat o si nu o voi uita , vreodata.Asadar, nu prea incurajator, din punctul meu de vedere.Aflu ca nu e chiar asa un mare bau-bau, si decid sa ma organizez si sa actionez si om mai vedea noi pe parcurs.Da, nu a fost nimic care sa ma depaseasca , sau sa o depaseasca pe Dariuca , ea fiind oricum un copil cu o capacitate de a intelege , gestiona si actiona foarte bine in momente din astea delicate.Acum , pe final, pot spune ca a trecut printr o forma usoara, nu au fost „sute ” de bube, cum primisem avertizari, nu a existat febra .La ea s a manifestat prin durere de cap in primele zile, dureri musculare si ceva mancarimi , o singura noapte, cam cea mai grea , sa zicem , datorate unor bube care au dorit ele sa erupa in niste zone mai delicate si intime.Insa , am depasit  totul cu eroism, iar exceptand consemnatul home, vreo 2 saptamani, totul a fost depasit cu destul de multa usurinta.N a fost cu plansete , cu vaiete, nu , a fost cu multa grija, cu multe explicatii, cu multe curiozitati totodata.

Asadar, varicela, este o boala care evolueaza fara sa pune probleme severe, daca se respecta cateva reguli de baza , elementare si anume : igiena , izolare, atentie pentru categoriile cu risc inalt , bebelusi, bolnavi cu boli cronice pe langa , odihna.Pe langa toate astea noi am mers si pe un regim alimentar usor, bazat pe mancaruri moi, multe lichide , legume, fructe, peste.De fapt , nimic diferit fata de o perioada normala, insa nu ne a scapat spre exemplu vreun snitel , sau vreo pizza , cum se mai intampla uneori.

Acum , exista si complicatii, da .Am citit, am auzit povesti adevarate, reale, cu cazuri care s au tratat la spital, insa atata timp cat febra nu depaseste 4 zile , cat nu exista tuse severa , care nu cedeaza niciunui tratament , daca nu  se semnaleaza bube suprainfectate sau dureri de cap severe, varicela este o boala care nici macar nu necesita tratament .Exceptand panadolul administrat atunci cand au aparut durerile de cap , noi nu am folosit absolut nimic .Local, mixtura mentolata , glicerina si bicarbonat pentru igiena intima si bucala si cam atat.

Gradul de contagiozitate este de 90%, asadar izolarea este vitala.Perioada de incubatie este de 14-21 zile, bubele apar in valuri eruptive , urmate in general de episoade de febra, la noi aceasta a lipsit cu desavarsire.Si da , atunci cand  bubele deja formeaza cruste, este momentul in care bolnavul nu mai este contagios.

Aaaa….era sa mi scape un aspect foarte important , este esential dusul, da , trebuie dus zilnic , igiena normala, nu cum am auzit ca,  „am rezistat eroic fara dus, baie , 2 saptamani”.Pfuu…cam nasol, nu eroic , zic eu.Ca poti ajunge la  niste bube suprainfectate …de toata frumusetea si nu mai e eroic cand te duci putin pe la spital.

Acum , sfatul medicului a fost sa evitam o perioada dupa refacere, colectivitatea.Pentru ca fiind o boala anergizanta , e bine sa evitam contactul cu alti crocobauri ce misuna prin gradinite.Varicela scade dramatic sistemul imunitar timp de 6 saptamani dupa refacere.Nu vom sta noi 6 saptamani , insa Daria isi va prelungi putin vacanta de Paste.

Acum suntem pe final, aproape de refacere si asteptam episodul nr 2 , care daca va exista , ne dorim sa fie la fel de usor de depasit!

Paste fericit!

Lasă un răspuns

